Flashcards Tátrai Szilveszter 10/2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Boole Algebra Felhasználása
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Adattárolási technológiák
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Digitális világ Irány a világháló!
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Informatikai eszközök
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
Játékelmélet Nash, dominancia.
Adatábrázolás, algoritmusok
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Interaktív tábla és az Easiteach használata
Ismétlés Szabály: Minden diák kap egy-egy kártyát 1-8- ig. Minden diák ír egy-egy ismétlő kérdést a lapjára. Click a Gomb-ra. A diák akinek a számnak.
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Takács Béla Eset: Egyenrangú (peer-to-peer) hálózat Mi kell hozzá? A számítógépekben (PC-kben) legyen hálózati kártya (Network Interface Card)
Az információ-technológia alapfogalmai
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Ismétlő struktúrák.
A REKORD TIPUS Páll Boglárka. Ismétlés: Feladat Készítsünk kimutatást a XI.B osztály tanulóiról. Minden tanuló esetén a következő adatokat tartjuk nyilván:
Az algoritmusok áttekinthető formában történő leírására szolgáló eszközök Páll Boglárka.
A dokumentumrögzítés története:
Szintaktikai, szemantikai szabályok
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
Hardver ismeretek Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A billentyűzet és a pendrive.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Tanulást könnyítő segédprogramok
A „diszes” problémák korai jelei
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
SDI Selective Dissemination of Information Az Aleph integrált rendszer szolgáltatása az SDI, amely egy elektronikus témafigyelés a könyvtári rendszeren.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Nicsak, ki beszél – már a számítógépek is... Szita István Eötvös Collegium.
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
TAS-E Application Design competition Pályázat címe Kapcsolattartó: Csapattagok:
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Többnyelvű információ-kereső rendszerek Douglas W. Oard College of Information Studies and Institute for Advanced Computer Studies University of Maryland,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Adatbázisok 5. gyakorlat. Jövő hét utáni héten ZH! (Adatmodellezés, normalizálás) és kötprog doksi leadás (adatmodell rész)
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Keresési módszerek könyvtári katalógusokban. A könyvtári katalógus funkciója A könyvtár állományában meglévő dokumentumok feltárása Az egyes példány adatainak.
Szülői értekezlet
Készítette: Kiss András
A kommunikáció tényezői és funkciói
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB)
Szegedi Tudományegyetem
Bevezetés a nyelvtudományba
Érvelések (helyességének) cáfolata
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Tanulási görbék.
FÖLDRAJZ 1.
I. A KIJELENTÉS Isten szól magáról.
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Flashcards Tátrai Szilveszter 10/2

A tanulókártya vagy tanulási kártya (angolul flashcard) egy osztálytermi vagy házi tanuláshoz használt kártyahalmaz, az egyes kártyák mindkét oldalán információval (szavakkal vagy számokkal). A kártyák egyik oldalán kérdés, másik oldalán pedig válasz található. A tanulókártyákat sokféle tanulási célra lehet használni, akár idegen szavak, történelmi dátumok, matematikai formulák vagy bármi egyéb tanulására, amit kérdés-válasz formában le lehet írni. A tanulókártyákat elterjedten használják segédeszközként a memorizálást igénylő feladatokban, általában időközönkénti ismétlés során. (Tanulókártyák használata a Leitner-módszerben.)

Felhasználás A tanulókártyák az aktív felidézés folyamatát indítják be: egy adott támpont (a kérdés) alapján a tanuló előhív egy emléket (a választ). Azon kívül, hogy mi kerül a paklikba gyűjtött kártyákra, az is nagyon fontos kérdés, hogy hogyan kerülnek felhasználásra a kártyák – azaz mit csinálunk a kártyákkal, és főleg hogy milyen gyakorisággal (milyen időközönként) ismételjük a kártyákat, és mi történik azokkal a kártyákkal, amelyeknél elhibázzuk a választ. Sokféle, ezekre a kérdésekre választ adó rendszert fejlesztettek ki, melyekben az a leglényegesebb közös pont, hogy helyes válasz esetén a kártyát egyre ritkábban kell ismételni.

Háromoldalas kártyák A papír tanulókártyák szükségszerűen kétoldalasak. Az elektronikus kártyák azonban háromoldalasak is lehetnek. Ez egy olyan aszimmetrikus kétoldalas kártya, melynek három mezője van: K (kérdés), V (válasz) és V*. A K és a V oldal megcserélhető a fordított tanulás során, de a V* mindkét esetben a válasz oldalra kerül, azaz a két oldal: K/V, V* és V/K, V*. Ezt a megoldást leginkább olyan idegen nyelvek tanulásánál lehet használni, ahol az idegen nyelvi kiejtés nem egyértelmű az írott forma alapján. Ebben az esetben a kérdés az anyanyelvi szó, a válasz pedig az írott idegen szó, vagy fordítva; az idegen nyelvi kiejtés pedig mindig a válasz része. Ilyen nyelv például a kínai és a japán, de például rendhagyó kiejtésű angol szavaknál is hasznos a módszer.

CÉLJA A háromoldalú kártyák célja az, hogy a kétoldalas kártyák minden előnyét – könnyű bevitel (csak egyszer kell beírni a két kártya szavait), szinkronizált frissítés (az egyik kártyát javítva a másik is javul), a kártyák közötti időközök betartása (nem látjuk egymáshoz közel a kártyát és fordított változatát) – kihasználja anélkül, hogy a kártyáknak szimmetrikusnak kéne lenniük. Az alapelv általánosítható tetszőleges számú mező egymáshoz rendelésével, ahol a tanulandó ismeretet minden mező más-más szemszögből írja le.

Köszönöm a Figyelmet!