Vezetői önértékelés Barlai Róbertné

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Fejlesztő célú szaktanácsadás
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A minősítésfejlesztés lehetősége és szükségessége
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Min ő sítés, Tanfelügyelet, Önértékelés Összefüggések, praktikus kérdések augusztus 26. Szakál Ferenc Pál köznevelési szakért ő NPK Országos Elnökség.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
FELKÉSZÜLÉS AZ ÖNÉRTÉKELÉSRE, TANFELÜGYELETRE, MINŐSÍTÉSRE
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Vezetői önértékelés Barlai Róbertné A vezetői önértékeléshez legfontosabb tudnivaló az Önértékelési kézikönyv ismerete! Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával Farkasné Egyed Zsuzsanna 2016. Bemutatkozás, bevezetés Cél. Szakma támogatás érdeklődő vezetőknek, szakértőknek – az önértékelésükhöz, az önértékelés segítéséhez. Jó gyakorlatokat gyűjteni, mégis mi lehet a mozgástere a vezetőnek – a jelenlegi körülmények között – a fejlesztéshez. Úgy gondoljuk, hogy ehhez az erőforrás elsősorban bennünk rejlik - a tapasztalatcsere, a hálózatos tanulás segítségével ezt az erőforrást megsokszorozhatjuk. Az FPF kezdeményezésével a III. kerületben megalakult egy vezetői klub, melyet lehetne terjeszteni, sőt a KLIK felkarolhatná ezt a szakmi támogatást. 1

A vezetői önértékelés A vezetői önértékelés lényege: A vezetőre vonatkozó intézményi elvárások teljesülésének értékelése alapján a vezető önmagára vonatkozóan meghatároz kiemelkedő és a fejleszthető területeket, erre építve fejlesztési célokat tűz ki 5 évre, majd a célokat és a célokra irányuló fejlesztési feladatokat az önfejlesztési tervében rögzíti.

A vezetői önértékelés területei A tanulás-tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása (Az 5 területhez 26 szempont és 62 elvárás tartozik (2017-től)

Az Önértékelést Támogató Munkacsoport „Az intézményi önértékelés tervezését, koordinálását, támogatását és ellenőrzését végző pedagógusok intézményvezető által kijelölt, a feladat ellátásához szükséges jog- és felelősségi körrel felruházott csoportja.” (Önértékelési kézikönyv)

Az Önértékelést Támogató Munkacsoport feladatai Önértékelések megtervezése – pl. munkaterv részeként Érintettek tájékoztatása Adatgyűjtés megszervezése, a kiválasztott adatgyűjtők felkészítése Határidők betartatása Az érintettek folyamatos szakmai támogatása Az önértékeléshez kapcsolódó feladatok javasolt megosztását a Önértékelési Kézikönyv 7. számú mellékletben található táblázatok foglalják össze.

A vezetői önértékelés folyamata- folyamatgazda az önértékelést támogató csoport Vezetői elvárások saját intézményre történő meghatározása és feltöltése a felületre.( Önértékelési tervben a folyamat megtervezése Kötelező dokumentumok feltöltése- előző év nov. 30.-ig Érintettek tájékoztatása a vezető önértékeléséről Eszközökkel adatgyűjtés: 5.1.kérdőívek, 5.2.dokumentumelemzés,5.3. interjúk Az adatok átadása a vezetőnek, adatelemzés alapján önértékelés a vezető részéről- területenként erősségek és fejlesztendők meghatározása Önfejlesztési terv elkészítése, feltöltése- a tanfelügyeleti ellenőrzés előtt 15 nappal

1.Vezetői elvárások saját intézményre történő meghatározása és feltöltése a felületre. Az intézmények az intézmény sajátosságait figyelembe véve értelmezik az Önértékelési kézikönyvben található általános vezetői elvárásokat. Könnyítő feltétel a jövőben, hogy minden értékelési szempontnál legalább egy elvárást kötelező értékelni az intézményi elvárás-rendszerben is. Ez lehet saját értelmezésű is. Fontos hangsúlyozni, hogy a tanfelügyelet értékelése minden esetben a tanfelügyeleti kézikönyvben meghatározott valamennyi elvárás alapján, egységesen történik (figyelembe véve a fenti módon elkészített intézményi elvárás-rendszert.  

2.Önértékelési tervben a folyamat megtervezése 20-as EMMI rendelet 146.§ (4) Az intézmény az önértékelését úgy tervezi, hogy a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben érintettek értékelésének eredménye a pedagógiai-szakmai ellenőrzés kijelölt időpontja előtt tizenöt nappal elérhető legyen a hivatal által működtetett informatikai támogató rendszerben. Az éves önértékelési tervben rögzíteni kell, hogy ki végzi a dokumentumelemzést  ki készíti az interjúkat, és ki bonyolítja le a kérdőíves felméréseket.

3. Kötelező dokumentumok feltöltése 20-as EMMI rendelet:149. §   (1) Intézményvezető ellenőrzése esetén az érintett intézményvezető legkésőbb az ellenőrzési terv elkészítése évének november 30-áig feltölti a hivatal által működtetett informatikai támogató rendszerbe a vezetői tevékenységet bemutató alábbi dokumentumokat: a) a vezetői pályázatát, vagy annak hiányában vezetői programját, b) az intézmény pedagógiai programját, c) az ellenőrzést megelőző két tanév munkatervét és éves beszámolóját, valamint d) az intézmény szervezeti és működési szabályzatát.

4. Érintettek tájékoztatása a vezető önértékeléséről A vezető felelőssége (a feladatok delegálása is vezetői döntés), hogy gondoskodjon az érintettek tájékoztatásáról: a nevelőtestület részére az önértékelés céljáról, az önértékelés folyamatáról, a szükséges bevonásról és az elvárt eredményekről. (vezető, nem célszerű delegálni) A szülők tájékoztatása a kérdőív kitöltéséről, annak módjáról, céljáról (önértékelési csoport – osztályfőnökök felkészítése) A fenntartó tájékoztatása az önértékelés és a tanfelügyelet ütemezéséről – a fenntartó véleménykérésének módszeréről – szóbeli vagy írásbeli interjú (vezető)

5.Eszközökkel adatgyűjtés A kézikönyvben szereplő eszközök kidolgozása az általános elvárásoknak megfelelően történt annak érdekében, hogy az adatgyűjtő eszközök segítségével jó eséllyel minden elvárás teljesülése vizsgálható legyen. 5.1.kérdőívek, 5.2.dokumentumelemzés, 5.3. interjúk

5.1. kérdőívek Vezetői önértékelő kérdőív (4. számú melléklet) Nevelőtestületi kérdőív a vezető önértékelésének keretében (5. számú melléklet: A pedagógusok elégedettségét mérő kérdőív) Szülői kérdőív a vezető önértékelésének keretében    (6. számú melléklet: A szülők elégedettségét mérő kérdőív) Nkt.69. § (4) A nevelési-oktatási intézményvezető munkáját a nevelőtestület és a szülők közössége a vezetői megbízásának második és negyedik évében személyazonosításra alkalmatlan kérdőíves felmérés alapján értékeli. Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés az intézményvezető munkájának ellenőrzése és értékelése során a kérdőíves felmérés eredményét is figyelembe veszi.

5.2. Dokumentumelemzés A dokumentumelemzés során az öt vezetői önértékelési területre gyűjt információkat az önértékelést támogató munkacsoport vagy maga a vezető. A dokumentumokat abból a szempontból tekintik át, hogy az az egyes területek értékelésében támogatást nyújtson. A dokumentumelemzést adott szempontok alapján lehet elvégezni. A kézikönyvben az előzetesen feltöltött dokumentumok elemzéséhez nyújt szempontokat. Szempontonként rövid, 2-3 mondatos értékelő mondat elegendő, mely elsősorban a dokumentumok koherenciáját vizsgálja – természeten a vezetői területekhez köthetően.

5.3. Interjúk Az interjúk célja, hogy a vezető az önértékeléséhez a dokumentumelemzés és kérdőíves felmérések során gyűjtött adatokon felül további kiegészítő információkhoz jusson. Az interjúkérdések a dokumentumelemzés és a kérdőíves felmérések tapasztalatai alapján indokolt esetben megváltoztathatók, a kérdések száma egyedileg csökkenthető. Interjúk: Vezetői interjú Fenntartói interjú Vezetőtársakkal készült interjú

6. Az adatok átadása a vezetőnek, adatelemzés alapján önértékelés a vezető részéről- területenként erősségek és fejlesztendők meghatározása Az adatgyűjtés eredményeként feltárt tényeket, tapasztalatokat a felelősök rögzítik az önértékelést támogató informatikai felületen, ahol azokat csak az intézményvezető és az önértékelést támogató munkacsoport tagjai érhetik el. A vezető a rögzített tények alapján (szükség esetén az adatgyűjtést végzők bevonásával) összeveti a tapasztalatokat és a rá vonatkozó intézményi elvárásokat, megvizsgálja az egyes elvárások teljesülését, majd értékelési területenként kiemelkedő és fejleszthető területeket határoz meg. Az elvárások teljesülésére vonatkozó megjegyzéseit úgy rögzíti, hogy közben hivatkozik a felületen elérhető, ide vonatkozó tényekre, adatokra.

7. Önfejlesztési terv elkészítése, feltöltése- a tanfelügyeleti ellenőrzés előtt 15 nappal Az önfejlesztési terv tartalma: Fejlesztési célok – a célok időtávja (5 év, vagy 5 éven belül) Javaslat: az 5 kompetenciaterületen megfogalmazott erősségekhez, vagy fejlesztendő területekhez köthető célok – a vezető választása alapján 3-4 cél kiválasztása. A célokhoz nagyléptékben feladatok meghatározása, időtávval, várható eredménnyel – sikerkritériummal megadva. Az önfejlesztési tervhez a felületen sablon található- fenti tartalommal. Az önfejlesztési tervet a vezető a fenntartóvak egyezteti, különösen, ha anyagi erőforrást igényel a célok elérése.