AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
MARKETING.
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
A logisztikai rendszer részei
Kategóriamenedzsment
Portálok Porta: kapu, bejárat, kirakat. Olyan web-alapú szolgáltatás, amely információkat biztosít a felhasználó mindennapi munkájához és szórakozásához.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Kereskedelem Szakmacsoport
Értékesítési csatornák
Környezeti szemléletformálás
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Versenyjog és fogyasztóvédelem
A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Bauer András - Berács József:
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A StoreWizard webáruház bemutatása
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Az üzletek operatív működtetése
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Kategóriamenedzsment
Az üzletek operatív működtetése
RS HÁZ Vásárolja meg MOST , Üzletét / Irodáját a legkedvezőbb feltételekkel a megújult RS áruház mellett! ,- Ft/m² Ár-tól.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Adventure Works Értékesítési ajánlat, <év>.
A kereskedelem alakulása
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
Előadás másolata:

AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA

1. Az eladótér mint kommunikációs eszköz: Az üzlet a kiskereskedő legfontosabb kommunikációs eszköze! A VÁSÁROLT ÁRUCIKKEK 70 SZÁZALÉKÁRÓL A VEVŐK SZ ÜZLETBEN DÖNTENEK KÖZEL 30 MÁSODPERC ALATT!!

2. Az üzlet kialakításával kapcsolatos célkitűzések: Összhang a kiskereskedő stratégiája és az üzlet kialakítása között. Vásárlásra ösztönző értékesítési környezet létrehozása. Értékteremtés a fogyasztó számára. Rugalmasan alakítható belső tér Stimuláló, izgalmas értékesítési környezet   Az eladótér hatékony felhasználása

3. Az üzlet kialakításának elemei: ELADÓTÉR KIALAKÍTÁSA ÁRUCSOPORTOK ELHELYEZÉSE AZ ÜZLETBEN ÁRUBEMUTATÁSI TECHNIKÁK ELADÓTÉR-KIHASZNÁLTSÁG POLCTERVEZÉS BOLTI ATMOSZFÉRA

4. Eladótér típusok: Rácsszerkezet Versenypálya Szabad (butik) elrendezés Az eladótér alaprajza meghatározza, hogy: az egyes árucsoportok, termékkategóriák helyét, az egyes árucsoportok, kategóriák által elfoglalt eladóteret, polchelyet, a vevők közlekedési útvonalait.

4.1. Rácsszerkezetű eladótér:

4.1. Rácsszerkezetű eladótér: A rácsszerkezetű eladóteret a hosszan elnyúló, egymás után ismétlődő polcrendszerek dominálják. Az élelmiszer- és napi cikk kiskereskedelemben jellemző elrendezés (hipermarketek, szupermarketek, diszkontüzletek) Cél az alapterület hatékony kihasználása (árukihelyezés, raktározási funkciók) A vásárlók útja jól irányítható Nagymértékű eladótér-kihasználtság A fogyasztók hamar "megtanulják" az árucsoportok elrendezését és csak a keresett árucikkek polcait keresik fel. Az egyes cikkelemek bemutatási lehetősége korlátozott (másodlagos kihelyezés szerepe!) A sűrűbb polcelhelyezés a bolti lopásoknak is kedvez (biztonsági berendezések)

4.2. Versenypálya-alakú eladótér:

4.2. Versenypálya-alakú eladótér: A versenypálya-alakú eladóterek ún. hurkokból állnak, amelyeket folyosók kötnek össze, amelyek körbevezetik a vásárlót az eladótérben. Áruházak, szakáruházak, bevásárlóközpontok alkalmazzák a leggyakrabban ezt a megoldást A fogyasztót a lehető legtöbb áruval szembesíti (hatékony eladótér-kihasználtság) Változatos árubemutatási lehetőség (belső falak alkalmazása, egyedi áruk kiemelése, kiegészítő árucikkek vásárlásának ösztönzése) Biztonságtechnikai megoldások a bolti lopás megelőzésére

4.3. Szabad elrendezésű eladótér

4.3. Szabad elrendezésű eladótér Az eladótér kialakításának egyik legegyszerűbb formája, ahol az árubemutató polcok és folyosók aszimmetrikusak. A szaküzletekre, illetve kisebb méretű egységek eladótér típusa A butikjelleg kellemes hangulatot kölcsönöz az üzletnek és magasabb árkategóriát sugall. Az árubemutatás fontosabb az eladótér minél hatékonyabb hasznosításánál. Szabad közlekedési útvonal Vertikális árubemutatás nagy hangsúlyt kap Aszimmetrikus kialakítás miatt az üzletnek bizonyos részei nem láthatóak be

5. Árucsoportok elhelyezése az eladótérben: Az eladótér részei nem egyformán értékesek Az árucsoportok elhelyezésével irányítható a vásárlók üzleten belüli útvonala Cél: a vásárló az áruválaszték minél nagyobb részével találkozzon!

5. Árucsoportok elhelyezése az eladótérben: Az árucsoportok, termékkategóriák elhelyezését befolyásoló tényezők: Az üzlet területének felosztása: passzív, aktív zónák (bejárat, fő közlekedő folyosó, mozgólépcső, földszinti eladótér, …stb.) Keresleti (desztinációs) termékek, impulzustermékek, szezonális áruválaszték elhelyezése Árucsoport, termékkategória fizikai jellemzői A termékkategóriák közötti kiegészítő hatások ösztönzése

 6. Árubemutatás:

6.1. Árubemutatási koncepciók Cikkelem szerinti árubemutatás Szín szerinti árubemutatás Árszintek szerinti árubemutatás Vertikális árubemutatás Tematikus árubemutatás Tömeges árukihelyezés

6.2. Bolti berendezések Két alapvető típus: polc: vízszintes árukihelyezés állvány: függőleges árukihelyezés Állványok típusai: gondola sztenderdek: különböző formájú állványok falra függesztett berendezések (polcok, állványok, kosarak, rudak)

6.3. Árubemutató eszközök: Polcvégi modulok Display Szabadon álló árubemutató eszköz Kirakati bábu Kirakat Falfelület

7. Bolti atmoszféra: Vizuális kommunikáció Világítás Színek Zene Illatok

7. Bolti atmoszféra: A fogyasztók érzékszervi és érzelmi reakcióit stimulálja, valamint hatást gyakoroljon a vásárlási magatartásukra. A környezet érzelmeket (pl. örömöt, izgalmat) vált ki az emberekben, amelynek következtében a számukra kellemes környezet felé közelednek, míg a kellemetlen környezettől igyekeznek távolságot tartani.

7.1. Vizuális kommunikáció: Márkával kapcsolatos információk: Logó Szlogen Grafikák, fotók Szezonális információk: Évszakhoz, ünnepekhez kötődő dekoráció Árakkal kapcsolatos információk: Egyéni és/vagy csoportos árfeltüntetés Akciós ajánlatok Leértékelt áru

7.1. Vizuális kommunikáció: Tájékozódást elősegítő kommunikáció: Térkép az üzletről Üzlettel kapcsolatos információk Termékkínálattal kapcsolatos információk Termékinformációk Elvihető kommunikációs eszközök: Csomagoló anyagok Szórólapok, akciós újság, brosúra Bevásárlószatyrok, táskák

7.2. Világítás: Nappali fény Általános megvilágítás Termékekre irányított fény Árucsoportok eltérő megvilágítása Speciális világítás

7.3. Színek: A színek stimuláló, érzelmeket keltő hatásait a kiskereskedelemben tudatosan alkalmazzák, hogy a fogyasztókat vásárlásra ösztönözzék.

7.4. Zene: A zene szerepe a kiskereskedelmi környezetben: Szórakoztatás Érzelmek Üzletben eltöltött idő Kognitív folyamatokra gyakorolt hatás

7.5. Illatok: Az emberi szaglás kellemetlen vagy kellemes illatot különböztet meg. Illat intenzitása Tematikus illatok alkalmazása

8. Elektronikus kiskereskedelem és üzlet atmoszféra: ARCULATI ELEMEK ÉRZÉKSZERVEKRE HATÓ ESZKÖZÖK VIRTUÁLIS SZÍNPAD

8.1. Arculati elemek: Virtuális eladótér típusa (rács, versenypálya, butik) Árubemutatási technikák Virtuális portál Virtuális árukínálat

8.2. Érzékszervekre ható eszközök: Vizuális kommunikáció (kép, szöveg) Fényviszonyok szimulálása Hanghatások Animáció Zene

8.3. Virtuális színpad: On-line környezetben is dramatizálható az áru bemutatása (a honlap színpadszerűen funkcionál) A honlapon használt atmoszféra elemek (fények, színek, hangok) alkalmasak hangulatteremtésre Interaktivitás, probléma-megoldás (virtuális próbababa, lakberendező, on-line játék)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!