Szolnok Városi Kollégium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Megoldásra váró problémák a köznevelésben megvalósuló egészségfejlesztésben Bauer Zita NEFI - köznevelési szakértő TÁMOP /1 kiemelt projekt.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Szolnok Városi Kollégium Darázs Tibor általános intézményvezető -helyettes Szolnok, 2015. március 24.

„EGÉSZSÉGES TANULÓ EGÉSZSÉGES PEDAGÓGUS”

INTÉZMÉNYI SZINTŰ ELEMZÉS (SWOT) ERŐSSÉGEK GYENGESÉGEK LEHETŐSÉGEK VESZÉLYEK Kevésbé hatékony a kollégiumi tanulók egészségügyi ellátása, az egészségfejlesztés és a prevenciós tevékenység. Kollégiumokra kidolgozott, adaptálható egészségfejlesztési programok hiánya (mérés, dokumentáció). A pedagógusok egészségneveléssel kapcsolatos ismereteinek és egészségtudatos magatartásának hiányosságai. A rendszeres mozgáshoz, sportoláshoz feltételrendszerünk nem megfelelő. Rendszerszintű, folyamatos, évfolyamonkénti tartalom közvetítése.(KNAP-keretprogramterv) Személyre szabott egyéni törődés és foglalkozás a tanulóval. Szabadidős foglalkozások sokszínűsége. Rendszeresen megrendezésre kerülő egészségfejlesztési programok. Az egészségügyi és más területeken dolgozó szakemberek munkájának összehangolása a pedagógusokkal. (szakmai háttértámogatás) Ökoiskola pályázat (most került benyújtásra) Munkacsoportok létrehozása, pedagógusok felkészítése. Szülők és kortárs segítők bevonása a folyamatok eredményessé tétele érdekében. Társadalmi és gazdasági folyamatok alakulására nincs hatásunk. Korosztályos „érdeklődés” tiltott dolgok, tevékenységek iránt. Deviáns magatartási formák terjedése, elfogadottsága. Tudatmódosító szerek elérhető áron. Intézményi anyagi források folyamatos biztosításának bizonytalansága.

ERŐSSÉGEK Rendszerszintű, folyamatos, évfolyamonkénti tartalom közvetítése. 59/2013. (VIII. 9.) EMMI rendelet a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjának kiadásáról (kerettanterv és keretprogramterv) Személyre szabott egyéni törődés és foglalkozás a tanulóval. Szabadidős foglalkozások sokszínűsége. Rendszeresen megrendezésre kerülő egészségfejlesztési programok.

A tematikus csoportfoglalkozások keretterve TÉMAKÖRÖK A tanulás tanítása Az erkölcsi nevelés Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Állampolgárságra, demokráciára nevelés Az önismeret és a társas kultúra fejl. A családi életre nevelés A testi és lelki egészségre nevelés Felelősségvállalás másokért, önkéntesség Fenntarthatóság, környezettudatosság Pályaorientáció Gazdasági és pénzügyi nevelés Médiatudatosságra nevelés

GYENGESÉGEK Kevésbé hatékony a kollégiumi tanulók egészségügyi ellátása, az egészségfejlesztés és a prevenciós tevékenység. Kollégiumokra kidolgozott, adaptálható egészségfejlesztési programok hiánya (mérés, dokumentáció). A pedagógusok egészségneveléssel kapcsolatos ismereteinek és egészségtudatos magatartásának hiányosságai. A rendszeres mozgáshoz, sportoláshoz feltételrendszerünk nem megfelelő.

LEHETŐSÉGEK Az egészségügyi és más területeken dolgozó szakemberek munkájának összehangolása a pedagógusokkal. (szakmai háttértámogatás) Ökoiskola pályázat (most került benyújtásra) Munkacsoportok létrehozása, pedagógusok felkészítése. Szülők és kortárs segítők bevonása a folyamatok eredményessé tétele érdekében.

VESZÉLYEK Társadalmi és gazdasági folyamatok alakulására nincs hatásunk. Korosztályos „érdeklődés” tiltott dolgok, tevékenységek iránt. Deviáns magatartási formák terjedése, elfogadottsága. Tudatmódosító szerek elérhető áron. Intézményi anyagi források folyamatos biztosításának bizonytalansága.

INTÉZMÉNYI EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG Intézmény neve 2014/2015 tanév okt.1. létszám Formális , minimális tevékenység a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet( X. Fejezet 128.§-132.§ ) alapján Formálison túlmenő az iskola mindennapjaiban megjelenő egészségismeret-oktatás,programszerű egészségfejlesztés, "rejtett tantervben" megjelenő: közvetített atitüdök, iskolai légkör, képviselt értékek Az Önök intézményében az egészségfejlesztés területéről vannak e bemutatandó jó gyakorlatok, vagy iskolaszervezési módszerek/modellek? Szolnok Városi Kollégium 657 egészséges táplálkozás (minimális mértékben, konkrét ráhatásunk nincs) 59/2013 (VIII.09.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet 7. témaköre "Testi " és lelki egészségre nevelés, minden évfolyamra kötelezően előírja foglalkozások megtartását Arany János Programokon belül: életmód-életvitel foglalkozások, önismeret foglalkozások, tanulásmódszertan foglalkozások nincs   minden napos testmozgás (hetente 2 alkalommal, bérelt létesítmények igénybevetelével) testi-lelki egészség (minden kollégiumban van mentálhigiénikus heti 1-2 órában, Arany János programokban pszichológus) bántalmazás és iskolai erőszak (konkrét tevékenység nincs, kollégiumi csoportfoglalkozásokon dolgozzák fel a pedagógusok) balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás (tanév elején oktatás és tevékenységekhez kapcsolódóan tanév közben is) személyi higiéne (folyamatos tevékenység a tanárok és az ápolónő részéről)

„Szervezetfejlesztés az egészségért” Ápolói munkakör betöltése Tagintézményi szintű prevenciós és mentálhigiénés munkatervek készítése Pedagógiai Programban megjelenített feladatok (beépültség) 1 fő mentálhigiénikus alkalmazása 7 óra/hét munkaidőben 1 fő szakpszichológus alkalmazása 13 óra/hét munkaidőben (Arany János programok finanszírozásában) Tanártovábbképzések biztosítása, amelyek közvetetten kapcsolódnak az egészségfejlesztéshez

Fejlesztési tapasztalatok, ajánlások A majdan kiválasztható egészségfejlesztési programok között legyen kollégiumra kidolgozott változat is. Kérjük annak lehetőségét, hogy nálunk is lehessen kollégiumi pszichológusi és kollégiumi orvosi ellátás. Javasoljuk teljes körű egészségfejlesztési modellek kidolgozását. (tananyagtartalmak kidolgozása) Megfelelő infrastrukturális fejlesztésekkel a kollégiumi személyes higiéné és a napi rendszerességű testmozgás korszerű feltételeinek megteremtése.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!