A tehetséggondozás rögösebb útján

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Tehetséggondozás művészetek
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Óvoda.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Csoport munka.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Trendek a világban /140 ország, tanácsadó/ Dr. Szilágyi Judit.
Az informatika mindenkié
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Társadalomtudományi munkaközösség. Feladataink A társadalomtudományokhoz és a művészetekhez kapcsolódó tantárgyak oktatása. Változatos tanórán kívüli.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
A kompetencia alapú oktatás implementációja
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Az értékek Rapos Nóra.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A komplex tehetségfejlesztő program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Speciális gyermekvédelem
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Miért választottam a BME mérnökinformatikus szakot?
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

A tehetséggondozás rögösebb útján Dr. Gyarmathy Éva

Egy gyorsan változó világban az egyetlen stratégia, amely garantáltan vesztes az, ha nem kockáztatunk. Mark Zuckerberg

A tehetség fejlődésre és fejlesztésre irányuló természeti erő, belső hajtóerő Nem érdekel, hogy lehetetlen képesség ötletek amely sajátos attitűdben jelenik meg.

Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény

Kihívás Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok x x Kihívás Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény

Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?” A számolási műveleteket megtanulni képtelen gyerekből lehet matematikus. Vandál destruktív gyerekből válhat konstruktív gondolkodó. Érzelmi zavarokkal küzdő gyerekből kiemelkedően teljesítő egyén lehet.

Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?” A társaktól elhúzódó gyerekből jó társas helyzetű gyerek lehet. Rajzolni nem akaró gyerekből lehet képzőművész. Értelmi fogyatékosnak ítélt gyerek válhat kiváló intellektusú egyénné.

Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?” Diszlexiás kisdiák olvasó emberré válhat, lehet színész, író, költő, ügyvéd, orvos, tábornok, programozó és tanár is akár. Lehet zenei tehetség a hamisan éneklő figyelem zavart mutató gyerekből.

1. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha a fejlődés szokatlan útjait hibának tekintjük, és ezt az attitűdöt átadjuk a gyerekeknek.

A tehetség az önmagával való küzdelemből is előnyt faraghat A különlegesség kihívás, és így a bátrak terepe a fejlődésre

Válasszad a kihívást, és sikeres leszel

2. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha a gyerekek képességeinek csak töredékét használjuk, és így csak a töredéke fejlődik ki a lehetőségeknek.

A SOKFÉLE TEVÉKENYSÉG SOKFÉLE ÚT A FEJLŐDÉSHEZ vakon gépírni siketnéma jelelést megtanulni mandalát hajtogatni filmezni számítógépet programozni sakkozni meditálni tanulási technikákat kipróbálni vitakörben részt venni klubot alapítani zongorázni madárhangokat felismerni versben beszélni regényt írni

A fejlődéshez tevékenységre van szükség A sokféleség érték, a túlélés eszköze

3. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha folyton tanítjuk a gyerekeket, és alig hagyjuk tanulni, így levesszük a gyerekekről a fejlődésükért viselendő felelősséget.

Játék vagy tanulás?

A tanulás a szabad kalandozással kezdődik „A játék a kutatómunka legmagasabb formája” Albert Einstein A tanulás a szabad kalandozással kezdődik

A nagyszerű nevelő bízik a változás képességében, a sokféle út erejében, önmagában és a gyerekekben.

A zavarokat a hiányok hozzák létre hiányzó bizalom hiányzó szabályok hiányzó szabadság hiányzó kihívás A zavarokat a hiányok hozzák létre

A tehetséget a kihívás hozza létre fejlődés érdeklődés, játék, feladat tehetség fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 2 2 2 kiemelkedő fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 3 3 3 átütő-kivételes fejlődés érdeklődés, játék, kihívás x Kihívás x x Fejlődés Teljesítmény

Változni nehéz. Nem változni végzetes. http://www.diszlexia.hu http://www.slideshare.net/gyarme/presentations