Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mindent lehet még jobban tenni

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mindent lehet még jobban tenni"— Előadás másolata:

1 Mindent lehet még jobban tenni
Dr. Gyarmathy Éva

2 A tehetséggondozás ugyanazzal a problémával küzd, amivel az oktatás
„Az egyetlen, ami gátol engem a tanulásban, az az oktatás." Albert Einstein Szűk kiválóság képre épülő Gyámkodó Központilag irányított Minősítés hangsúlyú Versengésre késztető Bizalmatlan A tehetséggondozás ugyanazzal a problémával küzd, amivel az oktatás

3 Nem érdekel, hogy lehetetlen
A tehetség változásra és változtatásra irányuló különleges természeti erő VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS belső hajtóerő Nem érdekel, hogy lehetetlen képesség Asszociációk a „tehetség” szóra – szófogadás? Deviancia! ötletek amely sajátos attitűdben jelenik meg.

4 VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS
A tehetség változásra és változtatásra irányuló különleges természeti erő VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS A tehetség deviancia. Akkor jelenik meg tehetségként, ha erre a környezet az egyén belső adottságainak, hajtóerőinek megfelelően reagál. Asszociációk a „tehetség” szóra – szófogadás? Deviancia!

5 Kihívás Fejlődés Teljesítmény
A tehetség változásra és változtatásra irányuló különleges természeti erő VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok x x VÁLTOZIK VÁLTOZTAT x Kihívás x x Fejlődés Teljesítmény

6 VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS
A tehetség változásra és változtatásra irányuló különleges természeti erő VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS Tehetség / Talentum EGYBEVÁGÁS

7 Környezeti ingergazdagság és képesség
VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS Képességek Ingergazdagság

8 A leggyengébb láncszem
Környezeti ingergazdagság és képesség A leggyengébb láncszem

9 Környezeti ingergazdagság és képesség
VÁLTOZZ, HOGY VÁLTOZTATHASS Képességek Ingergazdagság

10 A normalitás a diverzitás
EGYFORMASÁG Az eltéréseket nem veszi figyelembe, mindenki ugyanazt az eljárást kapja. HOMOGENITÁS SZEGREGÁCIÓ MÁSSÁG Az eltéréseket felismeri, és ezeket mint kihívást kezeli. HETEROGENITÁS INTEGRÁCIÓ SOKFÉLESÉG Az eltéréseket értékként kezeli, az egyéni és közös tanulásban. DIVERZITÁS INKLÚZIÓ

11 A tehetség Tehetségmező 25% Kiemelkedő tehetség 5-7% Átütő tehetség 1%
Különleges helyzetű tehetség nincs adat

12 Különleges helyzetek Szociokulturális helyzet Nemzetiségi-migrációs helyzet Neurológiai eltérések Viselkedési és érzelmi sajátosságok Érzékszervi és mozgásszervi eltérések

13 A tehetséggondozás többszintű rendszer
Széles rétegeknek a mindennapi ellátásban Érdeklődők csoportjának Kiemelkedőknek Tehetségeknek

14 A tehetségek megismerése
A tehetség fejlődésének megfelelő környezet biztosítása Érdeklődése A tehetségprogramok Gyenge oldalak Igényei Erősségei Lehetőségek

15 helyi koordináló intézmény
Tehetségek ellátása iskolák helyi koordináló intézmény szakemberek óvodák tehetséggondozók

16 helyi koordináló intézmény
Tehetségháló szakmai mentorok iskolák egyetemek főiskolák helyi koordináló intézmény szakemberek kutatóintézetek óvodák középiskolák tehetséggondozók

17 A tehetségbarát társadalom
Sokféle képességet tekint értéknek, a képesség és készség területeket nem rangsorolja. Az erős és gyenge oldalakra egyaránt figyelemmel van. Tiszteletben tartja az egyéni fejlődési utakat. Tevékenységet vár el, nem teljesítményt. Sokféle tevékenységre ad lehetőséget. Támogatja a társas és az önálló tevékenységeket.

18 A fejlődésbarát társadalom
Sokféle képességet tekint értéknek, a képesség és készség területeket nem rangsorolja. Az erős és gyenge oldalakra egyaránt figyelemmel van. Tiszteletben tartja az egyéni fejlődési utakat. Tevékenységet vár el, nem teljesítményt. Sokféle tevékenységre ad lehetőséget. Támogatja a társas és az önálló tevékenységeket.

19 Tehetséggondozás sokféle akadálymentes, többszintű
fejlesztés hangsúlyos módszertani sokféleségre épülő

20 Helyi tehetségfejlesztési terv
Problémák – feltárása Célok - kitűzése Lehetőségek - felkutatása Feladatok – meghatározása Programok kivitelezése és értékelése

21 Helyi tehetségfejlesztés
Problémák feltárása Programok kivitelezése Célok kijelölése Lehetőségek felkutatása Feladatok meghatározása Mindent lehet még jobban tenni!

22


Letölteni ppt "Mindent lehet még jobban tenni"

Hasonló előadás


Google Hirdetések