Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Advertisements

Szülői elégedettség mérés eredménye
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Kis csoport szeptember
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Gondviselés Óvoda – Eltelt 16 év…
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Napocska Napköziotthon
Szerepi Imréné, november 16.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Szeretettel köszöntöm
SZVÓ szakmai igazgatóhelyettes
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
Tehetséggondozás színesen
Út a sikeres tanuláshoz
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc (2012!)
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
ÖNISMERET.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek? KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Az öröklés-tanulás-környezeti hatások egysége Genetika (testi fejlődés) Magzati károsodás elleni védekezés Születés utáni károsodás megelőzése Tanulás (szellemi fejlődés) A feltételes idegi kapcsolatok rögzülése Környezeti hatások (lelki, érzelmi, szociális fejlődés) Nevelés, a lelkiség átadása Mindháromnak nélkülözhetetlen szerepe van a személyiségfejlődés alakulásában KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Környezeti hatások: az óvoda Szocializáció Befogadás, elfogadás, bevezetés az óvodai közösségbe, önismeret alakítása Szokások, szabályok megismertetése, megélési lehetőségek a csoportban Társas kapcsolatok alakulása, alakulásának segítése – én és a többiek Megelőzés és korrekció KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Az érzelmi nevelés Az érzelmi biztonságot nyújtó szeretetteljes családias légkör Berendezés esztétikája, hitünk jelképei, állandóság, biztonság, szabad mozgás lehetősége A gyermek kapcsolatainak minősége Pozitív töltés, modell, következetesség, erkölcsi tulajdonságok, akarat fejlődése, szociális érzékenység, alá- fölérendeltségi viszony átélése és gyakorlása, konfliktuskezelés, baráti kapcsolatok alakulásának segítése, másság elfogadása KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Tevékenységek területei Játék Eszközök, szerepek, szabályok, a társulás szintje, alkalmazkodóképesség Verselés, mesélés Pozitív érzelmek, a gyengébbek segítése, udvariasság, akarati tulajdonságok Ének, zene, énekes játék, gyermektánc A zene örömteli átélése, kedvelt tevékenység, önálló énekelgetés Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka Érzelmek kifejezése, esztétikum, egyéni elképzelések, közös munka, munkatempó Mozgás Mozgásfejlettség, mozgásöröm, eszközhasználat, szabályok, csapatszellem Külső világ tevékeny megismerése Érdeklődés, természet szeretete, védelme, ünnepek, hagyományok Munka Motiváció, önkéntesség, felelősségérzet KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Az értelmi fejlesztés, tanulási folyamatok Tevékenységek közbeni közvetlen tapasztalatszerzés Játékos cselekedtetés Tehetséggondozás Felzárkóztatás Megfelelő módszerek alkalmazása (Nem iskola!) Játék, mozgás lehetőségeinek kihasználása Komplexitás Ismeretek rendezése Közös öröm megélése, pozitív ráhatás Külső szakmai segítség igénybevétele KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.

Köszönöm a figyelmet! KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2014. 10. 16.