A RÉGI IDŐK MOZIJA BEMUTATJA:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Közérdekből közkedvelt közreműködést Avagy közreműködői szerződés és szakmai felelősség.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Lobbizás az egészségügyben
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Nemzetközi tárgyalási technikák
Legfontosabb törvényeink
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
AIDS –Etikai problémák az ápolásban. Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973): Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973):
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Paradigmaváltás a határon átnyúló együttműködési programokban
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Kommunikáció a szervezetben
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Egészségügyi kutatások, adatok közzététele.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
A hippokratészi eskü értelmezése
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Informatikai alapfogalmak
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
GYÓGYSZERÉSZ-BETEG KAPCSOLAT avagy „mely eszközöket használjuk betegeinkkel való kapcsolat erősítéséhez és hogyan csináljuk?” Nagy Károly Budapest
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
AOSZ Klubkártya kampány 2015 október-november. Mi az AOSZ kártya AOSZ kártya az autizmussal élők és/vagy családtagjaik számára különféle kedvezmények.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Partnerség és együttműködés
KELL-E ÉS LEHET-E KÓRHÁZI STRUKTÚRÁT VÁLTANI 2018-BAN MAGYARORSZÁGON?
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

A RÉGI IDŐK MOZIJA BEMUTATJA: TILTOTT-TŰRT-TÁMOGATOTT, DE MINDENKÉPPEN SZÜKSÉGES dr. Rácz Jenő EGÉSZSÉGÜGY 5 DIMENZIÓBAN BUDAPEST 2017.AUGUSZTUS 31.

AVAGY GONDOLATOK AZ EGÉSZSÉGÜGY KOMMUNIKÁCIÓJÁRÓL

MI AZ, AMIT NE VÁRJANAK AZ ELŐADÁSTÓL EGÉSZSÉGÜGYI KORMÁNYZATI KUMMUNIKÁCIÓ

MI AZ, AMIRE ELÉGGÉ EL NEM ÍTÉLHETŐ MÓDON JAVASLATOT TESZEK? A HÁROM-T! A HÁROM-T (TILTOTT,TŰRT, TÁMOGATOTT) EGY LETŰNT IDŐSZAK KULTÚRPOLITIKAI ELVRENDSZERE LEHET-E A HÁROM-T-t ÚJ KORBAN ÚJRA ÉRTELMEZNI?

ALAPVETÉSEK A KOMMUNIKÁCIÓVAL KAPCSOLATBAN EGY ÉLETTELEN TÁRGY ÚGY KÉPES TARTÓSAN MEGMARADNI, HA HERMETIKUSAN ELZÁRJUK A KÖRNYEZETÉTŐL EGY ÉLŐLÉNY ÚGY TUD ÉLETBEN MARADNI, HA FOLYAMATOSAN INTERAKCIÓBAN ÁLL A KÖRNYEZETÉVEL EGY EMBERI LÉNY AKKOR KÉPES FEJLŐDNI, HA FOLYAMATOSAN KOMMUNIKÁL AZ ŐT KÖRÜLVEVŐ TÁRSADALOMMAL

ALAPVETÉSEK A KOMMINIKÁCIÓVAL KAPCSOLATBAN EGY NEMZET ÚGY KÉPES FENNMARADNI, HA FOLYAMATOSAN KOMMUNIKÁL A SAJÁT TAGJAIVAL AZ EMBERISÉG ÚGY KÉPES MEGMARADNI, HA KOMMINIKÁL AZ ŐT ALKOTÓ NEMZETEKKEL

A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPFOGALMAI az információcsere folyamata általában egy közös jelrendszer segítségével.  Wiener szerint: „A kommunikáció az a cement, amely a társadalmat egybeforrasztja.”  a kölcsönös kommunikációban valódi, direkt információcseréről beszélhetünk, az egyirányú kommunikációban a közlő fél információt közvetít, amire a másik fél egy másik kommunikációs csatornán keresztül válaszolhatnak. 

AZAZ A KOMMINIKÁCÓNAK 2 FELTÉTELE VAN INFORMÁCIÓ ENÉLKÜL NEM KOMMUNIKÁCIÓ, HANEM ZAJ VISSZAJELZÉS ENÉLKÜL NEM KOMMUNIKÁCIÓ, HANEM DIKTÁTUM KINYILATKOZTATÁS PROPAGANDA PÁNIKKELTÉS

MAI MAGYAR EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓ VIRÁGA HELYI POLITIKA MÉDIA ÁEEK EMMI EÜ. ÁT. MAI MAGYAR EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓ VIRÁGA BETEG EÜ. ELLÁTÓRENDSZER LAKOSSÁG KORMÁNYZATI KOMMUNIKÁCIÓ

AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓNK JOGI ALAPJAI 1997. évi CLIV törvény 5.§ (3) Mindenkinek b) joga van tájékoztatást kapni az egészségügyi szolgáltatók által nyújtott egészségügyi ellátások jellemzőiről, azok elérhetőségéről és az igénybevétel rendjéről, továbbá a betegeket megillető jogokról és azok érvényesíthetőségéről Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) IX. cikk (1) Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához. JOG AZ INFORMÁCIÓHOZ JOG A VISSZAJELZÉSHEZ

EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓNK JELLEMZŐI PATERNALISTA NEM EVIDENCIA ALAPÚ INFORMÁCIÓS ASSZIMETRIÁRA ÉPÜL NEM OBJEKTÍV, HANEM SZUBJEKTÍV NEM FEEDBACK FÜGGŐ POLITIKA ORIENTÁLT NEM ÉRTÉK, HANEM ÉRDEK MOTIVÁLT POPULISTA NEM KONSZENZUSRA, HANEM KONFRONTÁCIÓRA IRÁNYULÓ NEM RÁCIÓ, HANEM EMÓCIÓ ALAPÚ

MIÉRT KELL AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓVAL ILYEN MÉLYSÉGBEN FOGLALKOZNI? AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓ KÉTÉLŰ FEGYVER: GYÓGYÍTHAT ÉS ÖLHET IS. (Mina András 2016.)

MIT JAVÍTHAT A JÓ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMINIKÁCIÓ VÉLT EGÉSZSÉG KOHERENCIA ÉRZET EGÉSZSÉGHIT, EGÉSZSÉGSZEMLÉLET, EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ELLÁTÁSBAN BIZALOM AZ ELLÁTÁSBAN ÉS A GYÓGYULÁSBAN BIZTONSÁGÉRZET JAVULÁSA AZ ELLÁTÁS MINŐSÉGÉNEK JAVULÁSA AZ ELLÁTÁS EREDMÉNYÉNEK JAVULÁSA GAZDASÁGI HOZADÉK (EGYÉN, TÁRSADALOM, EGÉSZSÉGIPAR) (Kincsesné Vajda Beáta: Doktori értekezés 2013.) + HR HOZADÉK POLITIKAI HOZADÉK

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: PATERNALISTA ALAPON LEKEZELNI A KOMMUNIKÁCIÓS PARTNERT TÁMOGATOTT: EGYENRAGÚKÉNT BEVONNI A MÁSIK FELET IS A KOMMUNIKÁCIÓBA

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: NEM EVIDENCIA ALAPON A PERTNEREKKEL KOMMUNIKÁLNI (AZAZ ÖSSZEVISSZA HAZUDOZNI) TÁMOGATOTT: EVIDENCIÁKRA ÉPÜLŐ KOMMUNIKÁCIÓ (AZAZ CSAK AZ IGAZAT, A TELJES IGAZAT)

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: AZ INFORMÁCIÓS ASSZIMETRIÁVAL VISSZAÉLNI (AZAZ NEM LEHET INFORMÁCIÓKAT AZ ÉRINTETTEKTŐL VISSZATARTANI) TÁMOGATOTT: A LEHETSÉGES LEGSZÉLESEBB INFORMÁCIÓ MEGOSZTÁS AZ ÉRINTETTEKKEL (AZAZ JÁTSZUNK NYILT LAPOKKAL)

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: A TÉNYEKET SAJÁT ÉRDEK ALAPON SZUBJEKTÍVEN MEGÍTÉLNI, ÉS SZÁNDÉKOSAN ELFERDÍTENI. TÁMOGATOTT: A TÉNYEK OBJEKTÍV MEGÍTÉLÉSE ÉS ENNEK MEGFELELŐ INTERPRETÁLÁSA.

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: FEEDBACK (AZAZ VISSZAJELZÉS) NÉLKÜL EGYOLDAÚAN KOMMUNIKÁLNI (AZAZ KINYILATKOZTATNI VAGY PÁNIKOT KELTENI) TÁMOGATOTT: MINDIG LEHETŐSÉGET BIZTOSÍTANI A KOMMUNIKÁCIÓS PARTNEREKNEK A VISSZAJELZÉSRE

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: POLITIKAI HOVATARTOZÁS ALAPJÁN MEGÍTÉLNI ÉS ENNEK MEGFELELŐEN KOMMUNIKÁLNI BETEGRŐL, BETEGSÉGRŐL VAGY EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁSRÓL. TÁMOGATOTT: POLITIKAI KONSZENZUSRA JUTNI, ÉS ENNEK MEGFELELŐEN KOMMUNIKÁLNI AZ EGÉSZSÉGÜGY ALAPVETŐ KÉRDÉSEIBEN.

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: ÉRZELMI ALAPON MEGÍTÉLNI ÉS ENNEK MEGFELELŐEN KOMMUNIKÁLNI EGYES EGÉSZSÉGÜGYI VAGY ELLÁTÁSI KÉRDÉSEKET. TÁMOGATOTT: RACIONÁLIS MEGKÖZELÍTÉS MÉG AKKOR IS, HA EZ EGYÉNILEG RENDKÍVÜL NEHÉZ.

JAVASOLT 3-T AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN TILTOTT: POPULISTA MÓDSZEREKKEL VISSZAÉLNI A BETEGSÉGTŐL ÉS A HALÁLTÓL VALÓ FÉLELEMMEL TÁMOGATOTT: „NE AZT MONDD EL A BETEGNEK, AMIT HALLANI SZERETNE, HANEM AZT AMITŐL MEG FOG GYÓGYULNI!” (dr. Bodosi Mihály 1977.)

JA, ÉS A HARMADIK T! TŰRNI KELL, HOGY MÁSNAK MÁS VÉLEMÉNYE LEHET, ÉS AZT MÉG EL IS MONDJA.

EBBEN AZ ÉRTELMEZÉSBEN VAN-E HELYE A 3T-NEK AZ EGÉSZSÉGÜGYI KOMMUNIKÁCIÓBAN? DÖNTSÉK EL ÖNÖK!

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!