CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Advertisements

Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés.
es vonal Kőér utca / Üllői út - Határ út / Nagykőrösi út, Nagysándor József utca / Török Flóris utca - Nagysándor József utca / Török Flóris.
es vonal Kőér utca/Üllői út - Béke tér 1. a.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban b.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban és az Iparvasút megálló.
es vonal Jászai Mari tér - Haller utca/Soroksári út 1. a.)A Boráros téren menet a Jászai Mari tér felé b.)Az Eötvös téren menet a Jászai Mari.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
as vonal Orczy tér - Kápolna utca/Mázsa tér 1. a.)Csak a Baross utcai kapun b.)Csak a Dobozi utcai kapun c.)Mindkét kapun.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Valószínűségi kísérletek
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Hogyan közelíthető meg Kelenföld kocsiszín vágányhálózata a Bartók Béla úti villamosvonalról? A Kelenföld kocsiszín előtti kezelővágányra a Móricz Zsigmond.
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
Becslés gyakorlat november 3.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek

Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
ESTUN szervo bemutatása
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Tesztlap Teszt megkezdése.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Fényeslitke Szivattyúállomás j. tartály
SZÁMVITEL.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Animációk.
Piaci kockázat tőkekövetelménye
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Peremfigyelés: Boundary Scan IEE
Adatbázis-kezelés (PL/SQL)
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Fényforrások 3. Kisülőlámpák
BTMN.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Adatszolgáltatás a számlákról
A számítógép története
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Vezeték nélküli kaputelefon
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az alábbiak közül mely esetekben működik a homokszóró berendezés?
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára b.)
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA Közlekedésbiztonsági Szervezet Szakmai nap 2015. november 25. Kapocsi József KBSZ balesetvizsgáló

BEJELENTÉS 2015. november 9-én 16 óra 23 perckor a Hengermalom úton a próbajáraton lévő 90 55 9322 101-3 pályaszámú CAF Urbos 3/9 típusú villamos, hátulról nekiütközött az előtte álló 1-es jelzésű villamosnak. Az eset következtében személyi sérülés nem történt, az érintett járművek kis mértékben megrongálódtak. (Kép: langlovagok.hu)

A HELYSZÍNEN TAPASZTALTAK a villamoson az esemény bekövetkezésekor a járművezető, a próbafutás vezető (MEO) és a CAF két tesztmérnöke tartózkodott a CAF képviselőinek a számítógépe csatlakoztatva volt a jármű vezérlő rendszerhez a járművezetőt a próbák időtartamára a BKV Zrt. szerződéses munkaviszonnyal foglalkoztatja a (MEO) a próbafutások során a BKK- t képviseli a jelentkező hibákat rögzíti a CAF tesztmérnökei a próbafutás alatt felügyelik a járművet az esemény helyszínén a pálya az időjárási viszonyok miatt csúszós volt a megállás helye előtt a homokszóró berendezés működésének nyomai voltak láthatóak

A HELYSZÍNEN TAPASZTALTAK a baleset bekövetkezésének helye előtt, sínkondicionáló berendezés működött Kondicionáló anyag kijutatása

AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA adatrögzítő

AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA a járművezető ténykedése az ütközés előtt Fékadatok az M3 egység forgóvázában

AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA a járművezető ténykedése: 8 mp - 31 m fékezés megkezdése -9% manipulátor állással 7 mp - 27 m fékezés fokozása -68% manipulátor állásig 6 mp - 25 m eközben a jármű csúszása kezdődik 4 mp - 13 m kivezérelt fékezés fokozása -100% manipulátor állásig a járművezető – tapasztalva a gyenge fékhatást – a külön „sínfék” nyomógombbal megkísérelte a sínféket letenni, de eredménytelenül 1,3 mp -3,3 m vészfékezés kivezérlése a manipulátorral 11,7 km/h-nál 0,8 mp -1,8 m vészgomb (pótvészfék) használata 11,1 km/h-nál 0 mp - 0 m ütközés

PRÓBA A HUNGÁRIA KOCSISZÍNBEN a próbára 2015. november 12-én került sor, azon részt vettek a BKV, a BKK, a CAF és a KBSZ képviselői a jármű álló helyzetében a sínfékek ellenőrzésre kerültek sor, nyomógomb, pótvészfék ütőgomb működtetésével, a C1 vezetőfülkéből egyik sínfék sem működött, a C2 vezető fülkéből működtetve a C1 forgóváz kivételével a sínfékek működtek a sínfékek ellenőrzése a mozgó próba során nyomógombbal, menetvezérlő kar vészfék pozícióba történő állításával és pótvészfék leütéssel történt, az állópróbához hasonlóan a C1 vezető fülkéből egyik sínfék sem működött, a C2 vezető fülkéből a C1 forgóváz kivételével a sínfékek működtek a C1 modulban R1 kismegszakító kikapcsolt állapotban volt a vezetői monitoron szöveges üzenetként az állomás felületre kapcsolva „C” kategóriás hibaként jelent meg az R1 erősáramú kismegszakító nyitva üzenet

A SÍNFÉK ELVI MŰKÖDÉSE sínfék működtetése a C1 vezetőállásból, ha a C1 sínfék kismegszakító leoldott állapotban van sínfék működtetése a C2 vezetőállásból, ha a C1 sínfék kismegszakító leoldott állapotban van

PRÓBA A SZÁVA KOCSISZÍNBEN a próbára 2015. november 12-én került sor a KBSZ kérésére a CAF Urbos 3/5 típusú 2210 psz. villamoson a sínfék működési próba lett végezve a próba során a sínfék működése hasonló volt a kismegszakító kikapcsolásával mint a balesetet szenvedett típusnál az események után 2015. november 14-én az NKH ideiglenesen leállította ezen villamosok tartampróbáját

INTÉZKEDÉSEK az NKH a gyártót kötelezte, hogy dolgozzon ki olyan módosítást amellyel ezek a hibák ki küszöbölhetőek a CAF Urbos 3/5 típusú járműveken softver módosítást hajtottak végre a baleset vizsgálata a KBSZ részéről folyamatban van

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! kapocsi.jozsef@kbsz.hu www.kbsz.hu