Tizenéveseknek szóló honlapok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.
Advertisements

A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Digitális oktatási megoldások Előadó: Jusztin Tamás Szenior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt. Debrecen, március 31.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
INTERNETES BÖNGÉSZ Ő K Készítette: Horváth Tünde.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Sportbalesetek Somoskői Mihály, PTE Baleset-megelőzési konferencia, szeptember 30. Budapest.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Biztonságos Internet Nap február 7.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Az információs társadalom joga
INFORMATIKA november 18. Gyakorló alkalom – 2. rész
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Számítógépes vírusok.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
Új pályainformációs eszközök - filmek
MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A gyermeki jogok érvényesítése
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SzZrt. felelős játékszervezési tevékenysége
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Tizenéveseknek szóló honlapok

életkorok Kids, tween, teen, young adult Mi is a különbség? Milyen elvárásaik vannak? Mit szeretnek csinálni egy honlapon?

Adatok Magyarországon a 15-17 évesek körében több mint 93 százalék az internethasználók aránya. a 14 év alatti gyerekek 46 százaléka is napi rendszerességgel használja az internetet, további 40 százalékuk pedig hetente legalább egyszer ellátogat a világhálóra. Gyermekbarát internet charta 2010.

Könyvtárak a tizenévesek számára

Russian State Library for young adults Közel 1 millió könyv 500 újság és magazin 2 000 multi-media dokumentum 70 000 bakelit lemez 40 000 kotta

Medien@age Drezda

Mire használják a tizenévesek az internetet? Iskolai feladatok Hobbi és speciális érdeklődés Szórakozás, zene, játékok Hírek Olyan kérdésekre keresik a választ, amit szégyenlenek megkérdezni Online vásárlás

2005-ös felmérés amerikai és ausztrált 13-17 évesek körében 85 %-uk van online, 5-10 óra/hét a gép előtt Segítenek meghatározni, hogy milyen weboldalakat tervezzek a számukra Számos technológiai eszközt és szolgáltatást használnak – letöltés, mp3, csevegés, IMS, email, mobil telefon, SMS, online napló, blog stb.

Tévhit a tizenévesekkel kapcsolatban Nem internet zsenik 55 %-os siker faktor (felnőtteknél 66 %) Okai: Nem megfelelő olvasási készségek Keresési stratégia hiánya vagy nem megfelelő volta Alacsony türelem szint

Korcsoportok közötti különbség Animáció és hang effektusok Aktív és inaktív elemek megkülönböztetése Reklámok Legörgetés Olvasás Gyerekek + - Tini + - Felnőttek

A tizenévesek nem szeretik… ha nincsenek megkülönböztetve aktív (rákattintható) és inaktív elemek, A túl sok szöveget olvasni, a gyereknek „szólítják”, a túl sok animációt, a színes hátterek, amelyek gyerekesnek tartanak, a kis betű méretet.

Amit a tizenévesek egy határig elviselnek animáció és hangeffektusok hirdetések legörgetés

Mit is szeretnek tehát…. INTERAKCIÓT! online rejtvények, véleménykérő kérdések, ahol ők kérdezhetnek, online szavazás, kép és történet megosztást, üzenő oldal, ha tanácsokat adhatnak illetve fogadhatnak, ha ők is hozzátehetnek valamit az oldalhoz, tartalmat tölthetnek fel, menő kinézetű oldalakat.

Néhány követendő tizenéveseknek szóló oldal

Los Angeles Public Library, Teen web

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Tini oldala

Dr. Kovács Pál Könyvtár Tini oldala

FSZEK 10+ Blog

Körösné Mikis Márta vizsgálata 2000. Középiskolák honlapjai 1. 100 középiskola honlapjának vizsgálata design (87% nem felel meg a követelményeknek) Interaktivitás (¾ nem használja) tartalmi kérdések (adhoc feltöltés) biztonsági és technikai megoldások (85 % -ban hiányzik)

Körösné Mikis Márta vizsgálata 2000. Középiskolák honlapjai 2. A tartalmi szempontból négy fő területet érintettek: Arculat (az iskola története, eredményei, helyi tanterv és pedagógiai program, testvériskolák stb.) – 37%-os átlageredmény Adminisztráció (kapcsolati adatok, órarend stb.) – 33,3%-os átlageredmény Kommunikáció és személyesség (tanárok-tanulók adatai, fogadóórák, anyagok elérhetősége) – 50%-os átlageredmény Az oktatás tartalma (tantárgyak, tantervek, tematikák, feladatok, nyelvtanulás, idegen nyelvű anyagok stb.) – 27,4%-os átlageredmény

Mi jellemzi az iskolai könyvtári honlapokat ma?

Honlapok értékelésének szempontjai Grafikai megoldások Alapadatok feltüntetése, honlap üzemeltetője Könnyű navigáció – honlap térkép Tartalom Tovább lépés – linkek Karbantartás Interaktivitás Biztonsági megoldások ………………….