Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Ipari Park Vállalat Szakmai Képző Központ VIDEOTON Holding Rt.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Szakmai monitorozás.
TÁMOP /A
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
10. Tétel.
Elvárások a szakdolgozókkal szemben….
MEGBÍZOTT ELSŐSEGÉLYNYÚJTÓK KÉPZÉSE / TOVÁBBKÉPZÉSE
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
TŰZ ÉS MUNKAVÉDELMI MEGBÍZOTTAK ÉVI TOVÁBBKÉPZÉSE A Debreceni Egyetem GF Munkabiztonsági Önálló Osztály (MBO) Szervezésében.
A gyakorlatvezető mentor
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési Önkormányzati Szabályzata ( )
A Fejér Megyei Szent György Kórház
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
A gyakorló helyek minősítésének bevezetése Laczky Gabriella december 12.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
ÁPOLÁS SZAKFELÜGYELET MÓDSZERTANA
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
egyetemi tanár, főigazgató
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Szakképzési hozzájárulás Pósa Józsefné február 06. Adó? Forrás!
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Gyakorlati képzőhely ellenőrzés HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY OF HAJDÚ-BIHAR COUNTY DEBRECEN PETŐFI.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Tanulóképzés a Váll-Ker Kft.-nél
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Kompetencia alapú szakoktatás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Közösen a bántalmazás ellen
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai Siófok, 2017. április 26. Kormos Ágnes Semmelweis Egyetem, Budapest

A gyakorlati oktatás színvonala befolyásolja: a képzés befejezése után a pályán maradást, ezáltal az ápolói létszámhiány csökkenését a szakmai tudás színvonalát az alkalmazkodó és az önálló munkavégzésre való képességet

Képzési idő arányszámai ELMÉLET GYAKORLAT Ápoló BSc (1356óra) (1970óra) Felnőtt intenzív szakápoló 40% 60% (55 723 05) OKJ ápoló 50% 50% (55 723 01) Gyakorló ápoló 50% 50% (54 723 02)

Duális képzéssel járó feladatok Tanulószerződés Együttműködési megállapodás pénzbeli juttatás a tanulószerződés teljes időtartamára kedvezményes étkeztetés útiköltség-térítés munkaruha biztosítása, egyéni védőfelszerelés, tisztálkodási eszköz felelősségbiztosítás rendszeres orvosi vizsgálatok gyakorlati beosztás elkészítése + az együttműködési megállapodás keretében sorolt feladatok gyakorlati képzés lebonyolítása személyi, tárgyi feltételekről való gondoskodás foglalkozási napló vezetése munka –és balesetvédelmi , tűzvédelmi oktatás jelenléti ív vezetése

Kérdőíves felmérés eredményei

Ki végzi a gyakorlati oktatást?

Az ön munkahelyén van - e önálló munkakörrel rendelkező szakoktató/ egészségügyi gyakorlatvezető? nem igen

Mekkora terhet jelent a gyakorlati oktatás a betegellátás mellett? napi feladatok ellátása is nehézkes ezért a plusz oktatási feladat mindenképpen nagy teher alacsony az egy műszakba beosztott, gyakorlatvezetésre alkalmas szakképzett ápolók száma az osztály adott beteganyagától függ, hogy mennyi időt tud a gyakorlatvezető a hallgatókkal foglalkozni különböző szintű képzésekről érkeznek a tanulók sok a dokumentáció magas a tanulói létszám

A megfelelő színvonalú gyakorlati oktatás hozzásegíti-e az ápoló tanulók/hallgatók egészségügyi rendszerben tartását?

Összefoglalás a rendszerből hiányzik a gyakorlati oktatás koordinációjáért felelős, megfelelő végzettséggel rendelkező szakember nincs megfelelő létszámú szakdolgozó a mindennapi betegellátás mellett nagy terhet jelent a gyakorlati oktatás a gyakorlatvezetők rendszeres továbbképzése nem megoldott

JAVASLATOK önálló munkakörrel rendelkező szakoktató /egészségügyi gyakorlatvezető segítse a gyakorlati oktatást szükséges a gyakorlati oktatással foglalkozó szakdolgozók rendszeres továbbképzése visszacsatolás – elégedettség felmérése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!