„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
11/2/2017 Horváth Botond, Dunaújvárosi Főiskola, Informatika Biztonság Labor Konzulens Dr. Leitold Ferenc, Hadarics Kálmán “Nemcsak azokkal a sebezhetőségekkel.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Vezetékes átviteli közegek
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A humán kognitív architektúra és a tanulás
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Eger /16. második félév Komenczi Bertalan
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
SZÁMVITEL.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A könyvtár mint rendszer
Az első hat év programja
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
MORÉNA RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA ADY ENDRE LÍCEUM
Előadás másolata:

„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában

Előnyben részesített (preferált) külső és belső tanulási feltételek, módok. Egyénre jellemző, tudatos jelenség 3

Jól megválasztott tanulási stratégia- Sikeres tanulás 4

(mikor, minek a hatására következhet be a tanulás) Objektivista tanuláselmélet Tanulás célja a tudás erősítése A tanár feladata a tudás átadása A tanulók azt a tudást szerzik meg, amit nekik átadnak 5Új tanulási módszerek az informatikában

Konstruktivista tanuláselmélet radikális szociális fizikai Információfeldolgozó 6Új tanulási módszerek az informatikában

Jean Piaget ( ) A megismerés a való világ viszonyainak cselekvés segítségével történő belsővé válása. A tudás aktív tevékenység eredménye Aktív és formális gondolkodás közti különbség 7Új tanulási módszerek az informatikában

Seymour Papert "Az iskolát olyan mesterséges és alacsony hatékonyságú tanulási környezetnek tekintem, amit a társadalom kényszerből hozott létre, miután az informális környezetek bizonyos lényeges területeken elégtelennek bizonyultak.„ Hagyományos oktatás kritikája Oktatásmódszertanban alapvető változás új tanulási környezet mikrovilág gyermeki aktivitást kihasználó környezet pedagógus szerepe számítógépes mikrovilágok 8Új tanulási módszerek az informatikában

számítógép- tanulás- konstruktivizmus számítógépes környezet támogatja konstruktivizmust élet közeli környezet- kutatás, felfedezés 9Új tanulási módszerek az informatikában

Logo, mint konstruktív tanulási környezet Nekik megfelelően kialakított környezet Alkotva tanulás- egyéni tanulás követése A tanító szerepe ebben a környezetben megváltozik A hiba nem bűn Problémalátás- problémamegoldás 10Új tanulási módszerek az informatikában

Internet, mint konstruktív környezet Virtuális oktatási bázis Tananyag és tartalomkezelő rendszer Sulinet Digitális Tudásbázis 11Új tanulási módszerek az informatikában

12Új tanulási módszerek az informatikában

13