„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában
Előnyben részesített (preferált) külső és belső tanulási feltételek, módok. Egyénre jellemző, tudatos jelenség 3
Jól megválasztott tanulási stratégia- Sikeres tanulás 4
(mikor, minek a hatására következhet be a tanulás) Objektivista tanuláselmélet Tanulás célja a tudás erősítése A tanár feladata a tudás átadása A tanulók azt a tudást szerzik meg, amit nekik átadnak 5Új tanulási módszerek az informatikában
Konstruktivista tanuláselmélet radikális szociális fizikai Információfeldolgozó 6Új tanulási módszerek az informatikában
Jean Piaget ( ) A megismerés a való világ viszonyainak cselekvés segítségével történő belsővé válása. A tudás aktív tevékenység eredménye Aktív és formális gondolkodás közti különbség 7Új tanulási módszerek az informatikában
Seymour Papert "Az iskolát olyan mesterséges és alacsony hatékonyságú tanulási környezetnek tekintem, amit a társadalom kényszerből hozott létre, miután az informális környezetek bizonyos lényeges területeken elégtelennek bizonyultak.„ Hagyományos oktatás kritikája Oktatásmódszertanban alapvető változás új tanulási környezet mikrovilág gyermeki aktivitást kihasználó környezet pedagógus szerepe számítógépes mikrovilágok 8Új tanulási módszerek az informatikában
számítógép- tanulás- konstruktivizmus számítógépes környezet támogatja konstruktivizmust élet közeli környezet- kutatás, felfedezés 9Új tanulási módszerek az informatikában
Logo, mint konstruktív tanulási környezet Nekik megfelelően kialakított környezet Alkotva tanulás- egyéni tanulás követése A tanító szerepe ebben a környezetben megváltozik A hiba nem bűn Problémalátás- problémamegoldás 10Új tanulási módszerek az informatikában
Internet, mint konstruktív környezet Virtuális oktatási bázis Tananyag és tartalomkezelő rendszer Sulinet Digitális Tudásbázis 11Új tanulási módszerek az informatikában
12Új tanulási módszerek az informatikában
13