Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ami a társadalmat összetartja – a generációk együttműködése
Advertisements

Hasznos tippek pályamódosításhoz
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Partnerség.
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Krisztus uralma alatt élni 2. András hadművelet Johan Lukasse írása nyomán Megváltóm és Királyom.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A TISZTELET RELÁCIÓI ÉS HATÁSA ÉLETÜNKRE
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Albert Schweitzer Tucy
KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!
Rokszin Mónika Pszichológus
Alfred Adler individuálpszichológiája
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
Építőipari helyzetek minőségügyi vonatkozásai január 6.
MOTIVÁCIÓ.
A kulturális intelligencia
Képesítési Keretrendszerek Európában
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Szakértők és rendszerek
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Térdre hull, vár a néped, (Itt) minden hang Rólad szól: Érted jöttünk el, Érted jöttem el! Lehelj ránk, hozd a Mennyet: Életre életet. Érted jöttünk el,
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nevelés és nevelői attitűdök
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A Mediáció.
A BOLDOGSÁG TITKA.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Key To Success DUPLIKÁCIÓ 3 Résztvevős Hívás /3-way/ A Duplikáció Egyik Alapja Ez!!! Mikor lehet használni? /IDŐZÍTÉS/ Legjobban működik amikor a jelölt.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
Boldog Születésnapot!!! Igazából nem tudok mit mondani, mert azt, amit mondani szeretnék, nem lehet szavakban kifejezni. Beszéljen helyettem a zene. Egy.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Név: Születési név: A megpályázott munkakör: Boltvezető Fejlődésének érdekében, és a cég igényeit is szem előtt tartva, az ország különböző részein történik.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Projektindító találkozó Október
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Márkakereskedői helyzetkép
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!

Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére, közös álláspont kialakítására az általunk nevelt gyermekek érdekében.

Miért? hagyományos szemlélet új szemlélet függőkapcsolatpartneri elzárkózóattitűdök nyitott, együttműködő áthárításfelelősségmegosztás egymás mellett értékekközös megegyezés

Alapelvek 1.Erősségeket, pozitívumokat jelezzük vissza, fejezzük ki elismerésünket 2.Mindig partnerként hallgassuk meg a szülőt 3.Közzéppontba a szülő-gyermek kapcsolat kerüljön

Próbáljuk meg így! 1.Erősítsük szülői szerepében, hangsúlyozzuk, hogy mennyire fontos, hogy együtt gondolkodunk. 2.Segítsünk megfogalmazni érzéseit, amit nem tud vagy nem mer megfogalmazni, kimondani Ön aggódik, hogy …………… Ön elkeseredett azért, mert ………. 3.Őszinte érdeklődéssel kérdezzük gyermeke jelenéről, jövőjéről 4.Tegyünk fel tisztázó kérdéseket, ha nem értünk valamit, ezzel biztatjuk, hogy hasonló helyzetben ő is ezt tegye. Jól értettem, hogy azt mondta………………………..

Próbáljuk meg így! 4.Kérdezzük meg hogyan tudnánk a segítségére lenni 5.Átfogalmazással, tükrözéssel segítsük önmaga megértését, történések tudatossá tételét 6.Folyamatosan legyünk kapcsolatban 7.Saját véleményünk megfogalmazásával legyünk óvatosak. Csak akkor tegyük, ha erre megérett a helyzet. Mindig kérdezzük meg, hogy mit gondol erről. 8.A beszélgetés végén foglaljuk össze az elhangzottakat

Sikeres együttműködést kívánunk a program valamennyi résztvevőjének! Probléma esetén forduljunk bizalommal egymás felé, kérjünk segítséget!