A kiadó szerepének változása
Kiadói értéklánc Szerkesztés Információ Fogyasztó 1800 előtt Kiadó
Kiadói értéklánc Feldolgozás Sokszorosítá s Információ Fogyasztó Hirdető XIX. század Kiadó
Kiadói értéklánc Szerkesztés Sokszorosítá s Terjesztés Információ Fogyasztó Hirdető XX. század Kiadó
„Kiadói” értéklánc „Szerkesztés ” Információ Fogyasztó Hirdető XXI. század online, mobil televízió sajtó rádió Csatorna (terjesztés) esemény
Kik a legnagyobb versenytársak? 1800 előttÁllam (uralkodó, király, herceg, gróf) XIX. századBefektetők (médiaipar kialakulása) XX. századMédiavállalatok (rádió, televízió, internet) XXI. századKontakt-menedzserek (távközlés, energia, retail)
szervezetten biztosítja az információ-feldolgozást; folyamatossá teszi a fogyasztói hírellátást; erős márkákat létrehozva teremti meg a bizalmat; méretgazdaságosságával szervezi és eltartja a terjesztést ; hirdetői bevételekkel mérsékli a fogyasztói költséget ; deklarált közéleti státusza minden esetben nyílt tájékoztatást biztosít; Mit tesz hozzá a kiadó?
szervezetten biztosítja az információ-feldolgozást; folyamatossá teszi a fogyasztói hírellátást; erős márkákat létrehozva teremti meg a bizalmat; méretgazdaságosságával szervezi és eltartja a terjesztést; hirdetői bevételekkel mérsékli a fogyasztói költséget ; deklarált közéleti státusza minden esetben nyílt tájékoztatást biztosít; Az előny-megmaradás elve? a dimenziók csatornánként változnak a csatorna-hozzáférés „ingyenes” nem kell hozzá „intézmény” „push” és „pull” rendszerek, végtelen számú forrás
A kiadó szerepe a jövőben… … erős márkákat létrehozva teremti meg a bizalmat … „Szerkeszt”, válogat – kijelöli a napok, hetek, hónapok témáit – véleményvezér Csatornákra optimalizál– egy azon tartalmat menedzsel* a teljes vertikumon CRM – szó szerint– kapcsolatot és elérést növel, ápol, monetizál „POLIMÉDIÁS” TARTALOM- ÉS KAPCSOLATMENEDZSER
Köszönöm a figyelmet!