A VASA TRAGÉDIÁJA. RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete 1626. Vízrebocsátás 1628. Szolgálatba állítás 1628. Sorsa 1628. augusztus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Advertisements

A modern háborúk jellemzői
Szigetszentmiklós Készítette:Haász Valter.
Az utolsó Árpádok ( ).
Játékos katonák, katonás játékok
TVAR ZEME A Föld alakja GEOGRAFIA – 5. évfolyam Mgr. Alžbeta Sásiková
Az Európán kívüli világ
III. Béla (1172 – 1196).
Szélességi bejárás , 0.
A hódító Róma.
A görög történelem kezdetei
Egy középkori naszád újjászületik
A HUNYADIAK KORA.
Csaták, hadvezérek, katonák
Készítette: Szoboszlai Adrienn 7.a
1887. november 17-én Londonban született Henry Montgomery anglikán pap gyermekeként. Bernard Montgomery
A Német-római Birodalom és a Habsburgok dunai monarchiája
Testek úszása, lebegése, elmerülése
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
Szombathelyi Székesegyház Építését Hefele Menyhért tervei szerint 1791 tavaszán kezdték meg és november 9-én ünnepélyesen felszentelték az ország.
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
ÁTKELÉS A VÖRÖS TENGEREN
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Panama Ez a csatorna Közép-Amerikában, Panamá- ban található.
Az ország 2 majd 3 részre szakadása
A Közel-Keletet egyesítő birodalmak
Dareiosz fia Xerxész újra támad: (kb katona, 650 hajó)
Némedi István: A nándorfehérvári csata előzményei
Kiszely-Kiss László: A fekete sereg
Európa nyelvei.
Európa vallásai.
Hellász története A korai civilizációk.
Itt vagyunk mi.
A nukleáris fegyverek elleni harc világnapja Március 1.
Kialakulása A Medve-barlang a triászkorú kristályos mészkőben képződött mintegy 200 millió évvel ezelőtt. A mészkőben a barlangon átszivárgó víz rengeteg cseppkőképződményt.
Kecskemét az első világháború éveiben
EURÓPA A XVIII.SZÁZADBAN
Fred Brewer angol kalóz kalandozásai Francis Drake-kel
CAPRI ANACAPRI Továbbítás kattintásra.
Luxemburgi Zsigmond uralkodása
István király.
Kis országok az ókori Közel-Keleten
TÉMAKÖR: A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ: szeptember szeptember 2.
Az első világháború (csoda)fegyverei: Német hadiléghajók
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Vallások és vallásháborúk A XVI. és XVII. század folyamán.
VASA hajó elsüllyedése süllyesztők. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628.
Vasa Egy elsüllyedt csatahajó története. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa.
A Vasa felépítése. El ő zmények A Vasá-t a svéd haditengerészet zászlóshajójának szánták. A híres és tapasztalt holland hajóépítő mester, Henrik Hybertsson.
A királyi hatalom meggyengülése A Jagelló-család.
Készítette: Csapó Konrád (10.C). Életrajza  Portugálul: Fernão de Magalhães  1480 körül született Portóban.  Leonora királynő apródjaként.
A felvilágosult abszolutizmus
A II. VILÁGHÁBORÚ ELŐZMÉNYEK.
Kelet-Európa és a Balkán
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
Tengeralattjárók és Hadihajók az I.Világháborúban
A világháború kezdete július 28. – november 11.
ENYHÜLÉS ÉS SZEMBENÁLLÁS
Kelet-Közép-Európa és a Balkán
AZ ÁLLAMALAPÍTÁS.
Cseh- és Lengyelország
Itália meghódítása ( Kr. e. IV-III. sz.)
Termikus és mechanikus kölcsönhatások
Hajdan a Titanic volt a világ legnagyobb személyszállító hajója
Svédország és Balti államok
Lengyelország története
Határtalanul program 2018 Felvidék.
XI. Országos Vízirendészeti Rendőr Járőrverseny
Velünk élő középkor Forrás:
Nagykároly-i kastély, és Nagyvárad.
Előadás másolata:

A VASA TRAGÉDIÁJA

RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa augusztus 10-én elsüllyedt. Általános jellemzők Vízkiszorítás 1210 t Hossz 69 m Szélesség 11,7 m Merülés 4,8 m Hajtómű 3 árboc, 10 vitorla, 1275 m² Fegyverzet 64 ágyú Legénység145 matróz, 300 katona

TÖRTÉNETE  A Vasa egy svéd sorhajó volt, melyet között építettek II. Gusztáv Adolf svéd király megrendelésére. A svéd király a harmincéves háború alatt, Lengyelország elleni harcok miatt rendelte meg a hajót. A feltörekvő, tengeri nagyhatalommá váló evangélikus svédek biztosítani akarták a kender importját az új hajóik kötélzetéhez az akkoriban a katolikus lengyelek befolyása alatt álló Balti- térségből. A stratégiai és vallási okokon túl személyes indok is vezette Gusztáv Adolfot: a lengyel uralkodó saját unokatestvére, III. Zsigmond volt, aki 1599-ig a svéd trónt is birtokolta, ám vallási okokból kénytelen volt lemondani. Gusztáv Adolf remélte, hogy a két országot ismét egyesítheti.1599

ELSÜLLYEDÉSE  augusztus 10-én a Vasa vitorlát bontott a stockholmi kikötőben, a Gamla Stan déli csücskétől, hogy megtegye első útját. Szép idő volt, nem számítottak hullámzásra, így az ágyúnyílások nyitva voltak. Ám egy hirtelen széllökés a hajót annyira megdöntötte, hogy ezeken át beömlött a víz. A hajó valamivel kevesebb mint 1300 métert tett meg a vízrebocsátása óta, és máris elsüllyedt a stockholmi kikötő közepén, 50 matróz halálát okozva. Értékes bronzágyúiból nagyjából 50-et búvárharangok segítségével felszínre hoztak ben. Az akkori kivizsgálás feltárta a tervezési hibákat, és az elégtelen mennyiségű ballasztot jelölte meg a szerencsétlenség fő okozójának.  A hajótestet végül is nem emelték ki, így az 30 méter mélyen, szinte teljes épségben megőrződött a tenger fenekén.