TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Szociális párbeszéd Magyarországon Torinó EMCEF - ILO.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Az „első lépés” TÁMOP
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Összeállította: Horváth Józsefné
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
FraMak Chambre de Commerce et d’Industrie Hungaro-Française
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Motiváció a börtönoktatásban
Az információs társadalom joga
A doktori képzés aktuális kérdései
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
BTMN.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Társadalmi integráció kistelepüléseken
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS

EGY KIS TÖRTÉNELEM – I.  2010 – elindulnak a jelentős átalakítások.  Köznevelési törvény koncepció, törvényjavaslat.  őszén megalakul a Hálózat a Tanszabadságért.  Tiltakozás a Köznevelési Törvény elfogadása ellen.  Lényeges médiafigyelem, társadalmi érdeklődés.  Ez azonban hamarosan elhal.

EGY KIS TÖRTÉNELEM – II.  A HAT megszerzi első sebeit.  Előre menekülés: Agóra Oktatási Kerekasztal.  Nem alakul ki párbeszéd.  Az Agóra munkája eredményt hoz, de valójában kifullad.  HAT: szakmailag megalapozott kritikák - a kutya sem figyel rá.  A 2010 után alakult protest szervezetek tevékenysége reflektálatlan marad.  „Új oktatáspolitika” - ellenállás nélkül menetelhet.

A LÁTENCIA IDEJE UTÁN A HERMANI FORRADALOM  2013 szeptember 1. után teljes a csönd. Kiépülnek az új struktúrák.  2015 végén, 2016 elején nem várt robbanás.  Miskolci Herman Ottó Gimnázium nyílt levele - cunami.  Mi ennek az oka? Miért ekkor?  A belső értékelésre vonatkozó szabályok megjelenése.  Egy iskola kezdi el.  Jól érzékelhető problémák.

MEGSZERVEZŐDIK A MOZGALOM  Tanítanék Mozgalom.  Kettős fogadtatás: elismerés, de kétség is – szó van-e itt az oktatás lényegi, érdemi átalakításáról?  A kormány megszervezi a Köznevelési Kerekasztalt  A minisztérium még a látszatát is elkerüli annak, hogy partnerek tárgyalásáról lesz szó.  A meghívottak köre.  A minisztérium ki akarja fogni a szelet a tiltakozás vitorlájából.

A RADIKÁLIS FORDULAT  Február 3-án tüntetés Miskolcon és más városokban.  A Tanítanék Mozgalom Törley Katát, Pilz Olivért és Pukli Istvánt megválasztja szóvivőknek.  Megszületik a 4 pont.  Az oktatásban alapokat érintő, gyökeres változásoknak kell történni.  A Civil Közoktatási Platform létrejötte.  Elhatárolódás a Köznevelési Kerekasztaltól.  Elkezdődik az érdemi, szakmai munka.

A MOZGALOM („TANÁRLÁZADÁS”) NAGY KÉRDÉSEI  Hogy tud megfelelni (akar-e?) a héjáknak?  Hogy tudja megtartani a pedagógusok nagy tömegét?  Hogy tud megmaradni a tárgyalás mellett,  miközben alig van remény arra, hogy az EMMI-vel érdemben tárgyalhasson?

EKÖZBEN A TÉT  Romló feltételek, romló eredmények.  Tudjuk, hogy a létrehozott struktúrák és működésmódok rosszak.  A társadalom fejlődésének alapjai erodálódnak.  Azt is tudjuk, hogy egy az egyben nem lehet visszahozni a 2010 előtti világot.  Itt áll a magyar oktatás eddigi történetének legkomolyabb modernizációs feladata előtt.  Mindezt egy diktatúra felé rohanó hatalommal, nem létező politikai ellenzékkel, múltba révedő pedagógusok tömegeivel, és a modernizációban nem érdekelt társadalmi csoportokkal.