IINFORMATIO MEDICATA 2005 Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Gyűjtőköri szabályzat
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szervezetfejlesztés II. előadás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A könyvtár mint rendszer
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Logisztikai Rendszerek Tervezése és Üzemeltetése. Tápler Csaba
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

IINFORMATIO MEDICATA 2005 Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában

A minőség: azt nyújtani a használónak, amit akar, amikor akarja, folyamatosan, megfelelő árért. A minőségbiztosítás egy szabványnak való megfelelés, megfeleltetés, (egyfajta ellenőrzöttség érzetét kelti). Része a minőségfejlesztésnek. A minőségfejlesztés fejlesztési spirálként értelmezhető. Magában foglalja a könyvtári szervezet egészének folyamatos fejlesztését. Kifejeződik benne az a gondolat, hogy a minőséget csak a könyvtári szervezet, az ott folyó sokféle tevékenység együttes fejlesztésével, a tevékenységek összehangolásával lehet jobbá tenni. Ehhez nem elégséges a valamilyen szabványnak történő megfelelés, megfeleltetés.

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában

A könyvtári terület stratégiai céljai között A teljes stratégia letölthető változata: strat.rtf (85,2 KB) (forrás: 1. Az EU-csatlakozásból adódó könyvtári követelmények teljesítése vissza a főoldalra MunkabizottságMunkatervDokumentumokRendezvényekAjánló bibliográfiák Munkaterv "Az EU-csatlakozás könyvtári követelményei " stratégiai irány koordinálására létrehozott munkabizottság munkaterve (eumunkatervuj.rtf 95 KB)eumunkatervuj.rtf Dokumentumok Minőségfejlesztés, szolgáltatásfejlesztés, marketing  A "Könyvtári minőségfejlesztés - könyvtári korszerűsítés" II. szakasz konzultáció diaanyaga o A "Könyvtári minőségfejlesztés 21" program pályázati eredményeink értékelése / Zalainé dr. Kovács Éva / (palyazati_eredmenyek.ppt 52 KB)palyazati_eredmenyek.ppt o Javaslat a feladatok végrehajtásához / (javaslat_a_feladatok_vegrehajtasahoz.ppt 80 KB)javaslat_a_feladatok_vegrehajtasahoz.ppt  A "Könyvtári minőségfejlesztés - könyvtári korszerűsítés I." pályázat eredményei; néhány példa a sikeres pályázók beszámolóiból: o Könyvtárhasználói felmérés elemzése / Szent István Egyetem, Gödöllői Tudományos Könyvtár / (szentistvan_kvthasznaloifelm.rtf 381 KB)szentistvan_kvthasznaloifelm.rtf  "A könyvtári minőségfejlesztés 21" c. hároméves projekt terve / NKÖM, Skaliczki Judit / V. 20. (minfej21terv.rtf 1,4 MB)minfej21terv.rtf  Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21" bevezetésére / Előadás diái / Skaliczki Judit / (felkeszules21ppt.ppt 57 KB)felkeszules21ppt.ppt

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A minőségfejlesztési program stratégiai célja (NKÖM) A megújult könyvtári rendszerben megújult, minőségi szolgáltatásokat nyújtó könyvtárak álljanak a könyvtárhasználók szolgálatára A különböző típusú és funkciójú könyvtárak egységes szolgáltatási színvonalának kialakítása, … … folyamatos fejlesztése

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A minőségfejlesztési program jövőképe a könyvtárhasználók megismert igényei alapján fejlesztett szolgáltatások szabályozott tevékenységek és szolgáltatások a minőségirányítási rendszer keretében rendszeres külső értékelés és önértékelés

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései intézményi szinten A „partnerközpontúság” kialakítása - folyamatos párbeszéd A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása (cél és eszköz) A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása A szolgáltatások színvonalának folyamatos fejlesztése

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma (NKÖM) a „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 21” című pályázata (három lépcsős projekt ) A projekt célja: a teljesítménymutatók alkalmazásától eljutni a normatívák, szolgáltatási irányelvek kialakításáig.

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában

2003/2004 A 2003/2004-es tanévben a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára és a Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi és Egészségtudományi Centrum Könyvtára a „Teljesítménymutatók a magyar könyvtári rendszerben” c. ajánlásban meghatározott szolgáltatási mutatók alapján méréseket végzett és kérdőívekkel vizsgálta olvasóik igényeit és használóik elégedettséget. Tapasztalataikról külön-külön készítettek beszámolót.

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A teljesítménymutatók részletezése 1.Partnerközpontúság 1.1. A közönség, mint használó 1.2. A használókra vetített költség 1.3. A személyes használat népszerűsége 1.4. A személyes használat költsége 1.6. A helyben használat intenzitása 1.7. A gyűjtemény használata A kölcsönzés népszerűsége 2. Szolgáltatási hatékonyság A kölcsönzési állomány forgási sebessége A kölcsönzések költségessége A könyvtárközi kölcsönzés hatékonysága A tárgyi eszközök kihasználtsága Az asztalok kihasználtsága A számítógépek kihasználtsága Az ülőhelyek kihasználtsága A dokumentum feldolgozás gyorsasága

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában Könyvtárhasználói felmérés című kérdőív A, kérdéscsoport Mit csinált a könyvtárban? B, kérdéscsoport Kérjük írja le, hogy mit keresett ma! C, kérdéscsoport Kérjük írja le, hogy mennyire elégedett könyvtárunkkal? D, kérdéscsoport Kérjük, írjon magáról!

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában /2005 A 2004/2005-ös tanévben arra vállalkozott a két könyvtár, hogy teljesítménymutatóikat, olvasóik igényeit, használóik elégedettségi trendjeit összehasonlítsák. Közös jellemzőik: felsőoktatási orvostudományi szakkönyvtár jelentős szerepet töltenek be az ország orvos- és egészségtudományi szakirodalmi ellátásában a két könyvtár infrastruktúrája, anyagi és emberi erőforrásainak hasonlósága viszonylag homogén összetételű használói kör azonos gyűjtőkör elektronikus információhordozók prioritása a könyvtárközi kölcsönzés kiemelt fontossága ODR-es tagkönyvtár teszik lehetővé, hogy kapott eredményeik mérvadók lehessenek a magyar orvostudományi és egészségtudományi könyvtárak normatíváinak, irányelveinek megalkotásában. Feladataink: Fogalmak összehangolása Adatgyűjtés időpontjának kijelölése Adatgyűjtés megismétlése Adatok feldolgozása, összehasonlítása

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában A teljesítménymutatók részletezése 1.Partnerközpontúság 1.1. A közönség, mint használó A használókra vetített költség A használókra vetített költség az OVID felületen szolgáltatott elektronikus források kihasználtsága alapján 1.3. A személyes használat népszerűsége 1.4. A személyes használat költsége 1.6. A helyben használat intenzitása 1.7. A gyűjtemény használata A kölcsönzés népszerűsége 2. Szolgáltatási hatékonyság A kölcsönzési állomány forgási sebessége A kölcsönzések költségessége A könyvtárközi kölcsönzés hatékonysága A könyvtárközi kölcsönzés hatékonysága (elektronikus) A tárgyi eszközök kihasználtsága Az asztalok kihasználtsága A számítógépek kihasználtsága Az ülőhelyek kihasználtsága (2.20. A dokumentum feldolgozás gyorsasága)

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában / /2006-os tanév: Irányelvek kidolgozása az orvostudomány és egészségtudomány területén Cél: elégedett könyvtárhasználó Erőforrásaink: több évtizedes szakmai gyakorlat szoros szakmai együttműködés a szakterület könyvtáraival itthon (és külföldön) „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 21” c. pályázat első két fordulóján szerzett tapasztalat

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában Az orvos- és egészségtudományi könyvtárakra vonatkozó irányelvek (javaslatok) területei Az orvostudományi könyvtárak küldetése, célja, fő feladatai Finanszírozásuk és jogi hátterük Források, szolgáltatások, működés, működtetés Hálózataik, társintézményeik Szervezetük, vezetésük Dolgozói kívánalmak Szakmai közvetítő szerepük Használóik igényei Gyűjteményfejlesztés Marketing lehetőségek

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában Eddigi eredmények Tudatosabb munkavégzés (statisztikák…) Még nagyobb figyelem fordítása az olvasóra és egymásra Szorosabb szakmai együttműködés a könyvtáron belül és kívül „fejlődési spirál”

Gracza Tünde: Minőségfejlesztés a gyógyító információ szolgálatában Skaliczky-Zalainé: Minőségfejlesztés a könyvtárban. Veszprém-Bp