Második generációs honlapok kutatás – 2007. augusztus 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Mit csinálsz a szobádban
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Online Halász Katalin, Coca-Cola Magyarország, BrandFestival Digital április 29.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
A Kormány és az MLSZ egyaránt elkötelezte magát, a magyar futball reformja mellett, melynek kiemelt része a labdarúgás és az MLSZ társadalmisítása. Az.
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
Közösségi portálok használata
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Közösségi oldalak használata
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma.
Közösségi portálok használata
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Marketing információs
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Menüpontok szerkesztése.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Videómegosztó oldalak kutatás – ősz.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Tanuló neve:Faragó Dominik János Felkészítő tanár:Győri Tamás
Erre használom az internetet
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Online közösségek pedagógusoknak
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
EU Tájékoztató Szolgálat
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Második generációs honlapok kutatás – augusztus 1.

A felhasználói tartalommal (is) rendelkező oldalakról általában

Véleményed szerint, mit mondhatunk összességében az interneten elérhető tartalmak minőségéről az elmúlt 2-3 évet tekintve? (K01) N = 335 A válaszadók nagy része jobbnak ítéli az elérhető tartalmak minőségét az elmúlt éveket tekintve

A hivatásos szerkesztők, újságírók által előállított tartalmakat (pl. cikk egy portálon), vagy inkább a személyes hangvételű tartalmakat (pl. blog, fórumbejegyzés) kedveled jobban? (K02) N = 335 A tartalom kedveltsége szempontjából az előállító a legtöbb esetben indifferens

Ha azt hallod közösségi internet, Neked milyen honlapok vagy tevékenységek jutnak eszedbe? Ha nem jut eszedbe semmi, írj egy 0-át! (K03) Kapcsolatépítő, „social-networking” oldalak 58 % N = 335 – Nyitott kérdés 26 % Csevegés, azonnali üzenetküldő alkalmazások 21 % Fórumok 7 % Blog

Az egyes cikkekhez, blog bejegyzésekhez megjegyzéseket (kommenteket) lehet kapcsolni több oldalon is. Mit gondolsz erről a lehetőségről? (K04) N = 335 Fontos a szerkesztőségi cikkekhez, vagy akár blog bejegyzésekhez kapcsolt visszajelzési lehetőség

Töltöttél már fel saját készítésű videót az internetre? (K05) N = 335 Egyelőre arányaiban kevesen éltek a saját videók feltöltésével (az egyéb videók feltöltésének / megosztásának aránya valószínűleg ennél magasabb)

A használat jellege

A felsorolt honlapok, szolgáltatások közül melyeket használtad az elmúlt héten, legalább 1 alkalommal? Többet is megjelölhetsz a felsoroltak közül. Ha nem használtad egyiket sem, ezt az utolsó előtti opciónál jelölheted. (K06) N = 335 Legnépszerűbbek a „barát-gyűjtő” oldalak és az üzenetküldő programok

Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Ismerősök keresése, kapcsolattartás 32% „Ismerősök keresésére, ha találok akkor felveszem, néha meg megnézwm 1-1 ismimnek a képeit stb” „A héten többször is, Számomra a chat is az, azt pedig minden np használom az msn-nel párhuzmosan.A másik a hotdog, de azt is elég sokat.” „pl msn hogy azok keresztül csevegjek barátaimmal ismeröseimmel. iwiw: sok olyan ismeröst találok akikkel amugy ritkán tartom a kapcsolatot és ezen keresztül többet beszélünk” „Iwiw-et az ismerőseimiatt nézegetem rendszeresen, a barátnőim blogjait pedig mert szuperjól írnak - és mert érdekes dolgokat linkelnek a bejegyzések közé.” „World of Warcraft, Hírek, Sport, szal informálódás. Msn, iwiw, megmondani mikor tartok bulit!” Fiú, 21 Lány, 19 Lány, 18 Lány, 22 Fiú, 21 N = 335 – Nyitott kérdés

Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Informálódás 17% „információ, tananyag gyüjtésre megnézem mások véleményeit” „közös érdeklődési kör, tanács kérés, talán okulhatunk más hibáiból, tanulhatunk belőle stb.” „pl. azért, hogy mondjuk egy általam kiválasztott termékről többet megtudjak személyes tapasztalatok alapján, mielőtt megveszem” „Információ gyűjtésre, legyen szó akár egy ismerős elérhetőségéről vagy vélemények műszaki cikkekről, esetleg tudományos dolgokról.” Lány, 25 Lány, 20 Fiú, 22 Lány, 25 N = 335 – Nyitott kérdés

Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Véleménycsere 11% „Kíváncsi vagyok más emberekre. És szeretem, ha mások is kíváncsiak rám.” „Tapasztalatcsere, videómegosztás, szeretek kritikákat kapni a videóimra.” „Világnézetem megoszthassam másokkal blogjaim, v. fórumbejegyzéseimen keresztül, vagy hogy egyszerűen csak kikapcsolódjak.” „Megnézem, mások mit raktak fel az adott oldalra, időnként véleményezem is, pl. viccoldalak esetében, az iwiw- en rendszeresen figyelem a közeli ismerőseim képeit, videóit.” Lány, 25 Lány, 23 Lány, 16 Lány, 22 „fórumokról pl info szerzés-megosztás, ezt nagyon jó dolognak tartom, itt több fajta, különböző véleményt meg lehet tudni 1-1 dologról, témáról” „minél több véleményt megismerhessek egy engem érdeklő témáról vagy termékről” Fiú, 29 Fiú, 21 N = 335 – Nyitott kérdés

Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Ismerősök keresése, kapcsolattartás 32 % 17 % Informálódás 11 % Véleménycsere N = 335 – Nyitott kérdés 10 % Szórakozás

A felsoroltak közül milyen céllal látogatod, használod a közösségi oldalakat szolgáltatásokat és milyen gyakran? (K08) N = 335

A kutatással kapcsolatos további információk OMNICOM Media Group Innovációs osztály (K+F) Nagy Tamás

Melléklet Módszertan – kutatási háttér

Módszertan – Panel –Access típusú panel, ahol a tagokat rendszeres időközönként meghívjuk, hogy vegyenek részt egy adott kutatásban –Jelenleg tagja van a panelnek –Számos előzetesen felvett fogyasztási és szocio-demográfiai adat áll rendelkezésünkre a paneltagokról –A tagokat júniusában toboroztuk szisztematikus véletlen mintavétellel az alábbi mintavételi pontokon: –Fre , iWIW, TV2, Funpic, IM-Net, Fisz, Sziget, Honfoglalo, GyalogloChat, Est, Szanalmas, Figyuzz, Astronet, Totalcar, Chat, Port, TTC –A kampányban használt oldalválasztással, az oldal struktúrájával, az oldal tartalmával és kommunikációjával egy olyan panelt kívántunk létrehozni, amely reprezentálja a éves magyar, rendszeres internet használókat

Módszertan – Aktuális kutatás Időzítés –A kérdőívet júniusában küldtük ki a paneltagoknak –Kérdőív publikus: –Kérdőív lezárt: Mintanagyság –A meghívottak közül 450 válaszadó töltötte ki a kérdőívet ez alatt az idő alatt –Az érvényes esetek száma 335, ahol érvényesnek tekintettük azokat a válaszokat, ahol –A válaszadó év közötti –A súlyváltozókon érvényes válasszal rendelkezik –A felmérés mintavételi hibája +/- 5,3% egy ilyen véletlen minta esetén, 95%-os megbízhatósági szinten –Nyereményként 10 kitöltőnek 1 db audió CD-t, 1 kitöltőnek pedig egy 5 db-os audió CD csomagot ajánlottunk fel

Minta és súlyozás – Aktuális kutatás A minta megoszlása súlyváltozók szerint –Súlyozás –A súlyozás iteratív arányos illesztéssel történt az alábbi változók mentén: –Nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség –A vetítősúlyok alapjául a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis né. – né. adatait használtuk Súlyok megoszlása