Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai"— Előadás másolata:

1 A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
. Táler Orsolya 1

2 Kék Vonal Internet Helpline feladata
Internetbiztonsággal kapcsolatos tanácsadás, internet használat kapcsán felmerült problémák kezelése a Gyerektelefonon (116111), vagy a honlapról elérhető biztonságos en keresztül (EMIL) és a Kék Vonal Chaten. A Kék Vonal konzultációt nyújt azoknak a gyereknek, fiataloknak, akiknek: bántó, rossz élményben volt részük az internet használat során, káros- illegális tartalommal, vagy online zaklatással szembesültek Illetve akiknek kérdésük van a biztonságos internet használattal kapcsolatban. A Kék Vonal segítő beszélgetést nyújt a rossz élmények feldolgozását segítve, konkrét segítséget szervez visszaélések, bűncselekmények esetén. 2

3 Kék Vonal Internet Helpline szolgáltatás
Ingyenes lelkisegély-szolgáltatás működtetése (chat, emil, telefon) mellett releváns európai fórumokon részvétel, tudásmegosztás kapcsolatépítés a lehetséges partner cégekkel, intézményekkel, szervezetekkel elsősorban gyerekek és fiatalok körében megismertetni a Helpline elérhetőségeit 3

4 További Helpline tevékenységek
Interaktív foglalkozások gyerekeknek/fiataloknak Előadások rendezvényeken 4

5 Internet Helpline híváskategóriái
Megkeresések témája internetbiztonsággal kapcsolatban Online kapcsolatok Internetbiztonsággal kapcsolatos kérdések Internet használatával kapcsolatos kérdések Cyberbullying Internet-függőség Illegális/káros tartalom A hívó egy családapa volt, aki a biztonságos internetezéssel kapcsolatosan hívott, a 3 gyermeke biztonságát félti. ---- A hívónak van egy barátja, akivel 1 hete chatelnek. Egy 27 éves férfi, aki nagyon kedves vele, azt ígéri, h segít neki "valamiben”: abban, hogy elszökjön, és munkát találjon…Az ügyeletes felhívja a figyelmét a veszélyekre: elrabolhatják és olyanra kényszerítik, amit nem szeretne holott azzal kecsegtetik, h azt csinálhat, amit akar. A férfi ráadásul megmondta a hívónak, h mások negatívan fognak ehhez a kapcsolathoz hozzáállni, és jobb, ha nem hallgat rájuk. A levélíró a saferinternet.hu bejelentő oldalán keresztül írt nekünk. Elmondja levelében, hogy néhány napja egy számára ismeretlen ember feltörte a facebook-jelszavát és az msn-jelszavát is megszerezte és a levélíró ismerőseinek az ő nevében írogatott. Ez a levélírót nagyon felháborította és értetlenül áll az eset előtt. Felvette a kapcsolatot a hackerrel msn-en 8a testvére segítségével), így sikerült beszélnie a zaklatóval, aki elmondta, hogy tettét a személyes ellenszenv motiválta. A levélírót láthatóan elsősorban ez foglalkoztatja, hogy hogyan válthatott ki ilyen ellenszenvet valakiből, akit ő egyáltalán nem ismer, valószínűleg iskolai közegben találkozhattak néhányszor. A KV ügyelője felvázolta válaszában azokat a lehetőségeket, amik a jelszó feltörése esetén megoldést jelenthetnek (új jelszó, új felhasználói fiók létrehozása, az esemény bejelentése a lap üzemeltetőjénél, ismerősök, barátok értesítése). De elsősorban (a helpline feladatával összhangban) a helyzet érzelmi oldalára helyezte a hangsúlyt: elismerte a levélíró érzéseit, megerősítette, hogy jogos a felháborodása, hogy valóban nehéz megérteni, mi késztethet valakit ilyen cselekvésre, amire ráadásul a levélíró tudtával egyáltalán nem szolgáltatott okot. Pozitívan reagált a levélíró gyors problémamegoldására: hogy sikerült segítséget találnia és rövid időn belül rátalálnia a hackerre, akivel még beszélgetnie is sikerült. A következő levélben a levélíró arról számolt be, hogy szerencsére a hacker visszaállította az eredeti helyzetet, elmondása szerint azért, mert rájött, hogy indokolatlanul haragudott a levélíróra. Igy a levélíró megköszönte a KV segítségét, de úgy érzi, az eset lezárult. A KV ügyelője ennek nyugtázása mellett azért felhívta a figyelmét arra is, hogy érdemes lehet az egyszer már feltört jelszót a biztonság kedvéért megváltoztatni… 5

6 Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatok
Virtuális világ mint az élet egy természetes színtere Online ismerkedésből és kapcsolattartásból eredő nehézségek Online kommunikációval kapcsolatos nehézségek: személytelenség és anonimitás negatív hatásai Közösségi oldalak használata: személyes adatok közzététele,hamis profil létrehozása, sértő kommentek, lejárató fényképek- videók, fényképekkel való visszaélés 6

7 Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatok
Veszélyek: Grooming Cyberbullying Sexting Személyes adatokkal való visszaélés Gyermekpornográf tartalom 7

8 Kék Vonal Internet példák
14 éves lány fordul hozzánk, akinek van egy barátja, akivel 1 hete chatelnek. Ő egy 27 éves férfi, aki nagyon kedves vele, azt ígéri, hogy segít neki abban, hogy munkát találjon, és abban is, hogy külföldre kijuthasson. A lány szakított a barátjával, a fiú haragjában feltette netre a róla készült intim képeket. A hívó lány interneten ismerkedett meg egy fiúval, párszor chateltek, és küldött neki a privát címére fényképet magáról. Viszont az a probléma, hogy most ez a fiú azt mondja mindenkinek, hogy járnak. De valójában nem így van, hiszen még csak nem is találkoztak élőben. Azt szeretné megértetni a fiúval, hogy ne mondogassa mindenkinek, hogy járnak, mert ez nem igaz. Két lány telefonált, mert feltörték az egyikőjük MSN-jét. Beléptek az ő nevével, és minden ismerősének írogattak az ő nevükben. Félnek, hogy a barátaik megharagszanak amiatt, amiket valaki más írt az ő nevükben. A hívó arról beszél, hogy a különböző közösségi oldalakon sok negatív tapasztalatot szerzett: többször előfordult vele, hogy fiúk bejelölik, mert tetszik nekik, majd hamarosan meztelen képet kérnek tőle, ill. küldenek magukról, ami őt nagyon felzaklatja. A hívó kérdése: megismerkedett chaten egy fiúval, aki azt akarja, hogy küldjön neki erotikus fényképeket magáról. Ő elbizonytalanodott, nem biztos, hogy ezt szívesen megtenné. Tanácsot kér, hogy mit tegyen? Egy 15 éves fiú meséli, hogy az osztálytársai új profilt hoztak létre az ő nevével az egyik közösségi portálon. Olyan fotókat töltöttek fel oda, amit egy buliban készítettek róla. Mindenféle szöveget kitaláltak a „rólam” rovatba, és feltették az adatait is. Szerintük ez nagyon vicces…A hívó viszont megbántódott. 12 éves fiú  panaszkodik, hogy ha este fent van MSN-en, néhány osztálytársa zaklató, cikiző üzeneteket küld neki, amiből neki nagyon elege van.   17 éves fiú azért telefonál, mert a barátnőjéről talált fotókat egy honlapon, ahol fiatal lányokról szexi képeket lehet feltölteni, és azokat kommentelni is lehet. A barátnőjének a fényképét egy közösségi oldalról szedték le, erre a másik honlapra feltették a nevét, korát, és nagyon mocskolódó kommenteket fűztek hozzá a honlap látogatói. Az a kérdése, hogy mit lehetne most tenni, hogy lekerüljenek a képek és adatok erről a honlapról. 8

9 9

10 Kék Vonal Internet Helpline
Telefon: kek-vonal.hu/emil Chat: chat.kek-vonal.hu 10


Letölteni ppt "A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések