Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián."— Előadás másolata:

1 A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián december 3.

2 Módszer A felmérést a Mérték Médiaelemző Műhellyel együttműködve és a Friedrich Ebert Alapítvány támogatásával a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készítette személyes megkérdezéssel, 1200 fős mintán. A nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus szerint súlyozott véletlen minta megbízhatóan reprezentálja a 18 éven felüli magyarországi népességet. Az adatfelvétel ideje: szeptember 9-13. A kutatás részben megismételte a másfél évvel korábbi hasonló felmérés kérdéseit. Statisztikai hibahatár: a teljes mintát tekintve általában +/-3 százalék, a kisebb részcsoportok esetében ennél nagyobb.

3 Amikor Ön politikai, közéleti ügyekben tájékozódik, milyen hírforrásokat használ rendszeresen? a teljes népesség százalékában 2016

4 Ha valami miatt a jövőben csak egy típusú médiumból tájékozódhatna, a kártyán felsoroltak közül melyiket választaná?

5 Politikai-közéleti tájékozódás napilapokból a teljes népesség százalékában
2016

6 A megyei lapok olvasótáborának tájékozódása az érintett népesség százalékában

7 Politikai-közéleti tájékozódás televíziókból a teljes népesség százalékában
2016

8 A jelenleg rendszeresen nézők/olvasók
Átrendeződés A megváltozott hangvétel, a forrás politikai állásfoglalása miatt nem használja már (a korábban rendszeresen használók arányában)* A jelenleg rendszeresen nézők/olvasók aránya (teljes népességben %) *Az elmúlt években távolodott el a médiumtól

9 Politikai-közéleti tájékozódás rádiókból a teljes népesség százalékában
2016

10 Hetilapok olvasottsága a teljes népesség százalékában
2016

11 Internetes hírportálok olvasottsága a teljes népesség százalékában
2016

12 Facebook-jelenlét életkor és iskolai végzettség szerint százalék
2016

13 Milyen gyakran fordul elő Önnel, hogy politikai, közéleti hírekről a facebook-ról tájékozódik, tehát hogy facebook-os ismerősei bejegyzéseiből értesül ilyen hírekről? A teljes népesség százalékában A facebook-ozók százalékában

14 Milyen gyakran szokott Ön az interneten politikai, közéleti témájú blogokat olvasni?
A teljes népesség százalékában Az interneten tájékozódók százalékában

15 Vannak, akik azt mondják, hogy a magyar médiából jól lehet tájékozódni, meg lehet ismerni a tényleges valóságot, mások szerint a magyar sajtó elfogult, az egyik politikai oldal álláspontja mindig nagyobb hangsúlyt kap, mint a másiké. Ön melyik véleménnyel ért inkább egyet? életkor és iskolai végzettség szerint, a teljes népesség százalékában

16 Ön szerint Magyarországon a médiában melyik politikai oldalnak, pártnak van nagyobb befolyása? életkor és iskolai végzettség szerint, a teljes népesség százalékában

17 Ön szerint Magyarországon a médiában melyik politikai oldalnak, pártnak van nagyobb befolyása? politikai hovatartozás szerint, a teljes népesség százalékban

18 Információforrások hitelessége* (a fontosabb médiumok)
említi első helyen említi második helyen említi * Ha arról szeretne minél hitelesebb, megbízhatóbb információhoz jutni, hogy mik a legfontosabb politikai, közéleti hírek Magyarországon, melyik az a forrás, amelyikhez elsősorban fordul?

19 ellenzéki (jobbik nélkül)
Információforrások hitelessége A fontosabb médiumok említettsége pártpreferencia szerint kormánypárti ellenzéki (jobbik nélkül) jobbik nincs pártja


Letölteni ppt "A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián."

Hasonló előadás


Google Hirdetések