„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Bálint István Foglalkoztatási Hivatal A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat megújuló szolgáltatási rendszere.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
EURÓPAI FOGLALKOZTATÁSI STRATÉGIA
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Foglalkoztatási Információs Pontok
Társadalmi Megújulás Operatív Program számú projektje Új Pálya.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Az együttműködő partnerek szemszögéből Pártfogói konferencia december 9. F OGLALKOZTATÁSI F ŐOSZTÁLY Tamásné Lehoczki Aranka osztályvezető.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Pályaválasztási Kiállítások 2008
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes

A munka megszerzéséhez és megtartásához szükséges kompetenciák fejlesztésének elősegítése. A munkaügyi szervezet kiemelt célja

 A munkaadók munkaerő-igényeinek kielégítése, az igényeiknek megfelelően képzett munkaerővel.  Az álláskeresők minél rövidebb időn belül történő munkába helyezése.  Alkalmassá tenni őket arra, hogy meg tudjanak felelni a munkaadók igényeinek. A munkaügyi szervezet kiemelt célja

 Szorosabb és aktívabb együttműködés az érintett szervezetek között.  Előrejelzések eredményességének javítása.  A felnőttképzési rendszer keresletekhez történő igazítása - KERESLET VEZÉRELT KÉPZÉSEK.  Gyakorlati képzőhelyek számának növelése a munkaadóknál. Megoldási lehetőségek

 A kirendeltségi térségben jelentős szerepet betöltő munkaadók munkaerő-igényének felmérése személyes kapcsolatfelvételen keresztül valósul meg.  A képzésben résztvevők kiválasztása a munkaadóval szorosan együttműködve, azok aktív részvételével történik (tájékoztató, gyárlátogatás, stb.).  A munkaügyi központ az érvényes munkaerő-igénnyel rendelkező munkaadóval megállapodást köt, hogy a munkaerő-igény kielégítése érdekében képzési támogatást nyújt álláskeresők számára az igényben meghatározott munkakör betöltéséhez szükséges képzés megszerzéséhez. Igény esetén a gyakorlati képzést a munkaadó telephelyén biztosítja.  A megállapodásban a munkaadó vállalja, hogy a képzést követően az álláskeresővel a munkaerőigényben megjelölt munkakör betöltésére munkaviszonyt létesít. Kereslet vezérelt munkaerő-piaci képzések

Társadalmi Megújulás Operatív Program „Újra tanulok!” c. kiemelt projekt Kódszám: TÁMOP /1

Az alacsony iskolai végzettségű, illetve szakképzetlen felnőttek számára lehetővé tenni, hogy képzésben vegyenek részt. Az alacsony iskolai végzettségű, illetve szakképzetlen felnőttek számára lehetővé tenni, hogy képzésben vegyenek részt. Hiányzó ismereteket pótolják, illetve a munkavállaláshoz szükséges kompetenciáikat fejlesszék. Hiányzó ismereteket pótolják, illetve a munkavállaláshoz szükséges kompetenciáikat fejlesszék. A felnőttek is kapjanak lehetőséget kompetenciáik fejlesztésére. A felnőttek is kapjanak lehetőséget kompetenciáik fejlesztésére. A projekt célja

hogy a résztvevők a képzettségi, illetve az iskolai végzettségi szintjüknél magasabb szakmai tudásszintet érjenek el, hogy a résztvevők a képzettségi, illetve az iskolai végzettségi szintjüknél magasabb szakmai tudásszintet érjenek el, hogy bővítse az egész életen át tartó tanulás lehetőségeit, javítsa a képzéshez való hozzáférhetőséget, hogy bővítse az egész életen át tartó tanulás lehetőségeit, javítsa a képzéshez való hozzáférhetőséget, hogy hozzájáruljon a gazdaság számára a szükséges mennyiségű és a munkáltatók igényeihez jobban igazodó szakképzett munkaerő biztosításához, hogy hozzájáruljon a gazdaság számára a szükséges mennyiségű és a munkáltatók igényeihez jobban igazodó szakképzett munkaerő biztosításához, hogy a képzésben való részvétel támogatásával segítse elő a végzettségük, elavult szakképesítésük miatt hátrányban lévő munkavállalók sikeres és tartós foglalkoztathatóságát, hogy a képzésben való részvétel támogatásával segítse elő a végzettségük, elavult szakképesítésük miatt hátrányban lévő munkavállalók sikeres és tartós foglalkoztathatóságát, hogy hozzájáruljon az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházások, fejlesztések által keletkező munkaerő-kereslet kielégítéséhez, hogy hozzájáruljon az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházások, fejlesztések által keletkező munkaerő-kereslet kielégítéséhez, hogy az elbocsátással veszélyeztetett munkavállalókat felkészítse az új munkakövetelményekhez való alkalmazkodásra. hogy az elbocsátással veszélyeztetett munkavállalókat felkészítse az új munkakövetelményekhez való alkalmazkodásra.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Befejezhetik az általános iskolát azok, akiknek ez tanköteles életkorukban nem sikerült és rendelkeznek legalább a 6. osztály befejezését igazoló bizonyítvánnyal, valamint a megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe. Befejezhetik az általános iskolát azok, akiknek ez tanköteles életkorukban nem sikerült és rendelkeznek legalább a 6. osztály befejezését igazoló bizonyítvánnyal, valamint a megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Megszerezhetik a szakképzés megkezdéséhez szükséges kompetenciákat azok, akiknek a program időtartama nem teszi lehetővé az általános iskola befejezését, de a szakképzésbe való bekapcsolódáshoz szükséges kompetenciák megszerzése esélyt ad arra, hogy a munkaerőpiacon hasznosítható szakmai tudást szerezzenek. A megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe. Megszerezhetik a szakképzés megkezdéséhez szükséges kompetenciákat azok, akiknek a program időtartama nem teszi lehetővé az általános iskola befejezését, de a szakképzésbe való bekapcsolódáshoz szükséges kompetenciák megszerzése esélyt ad arra, hogy a munkaerőpiacon hasznosítható szakmai tudást szerezzenek. A megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek A választott szakképzés megkezdéséhez szükséges iskolai végzettséggel rendelkezők megszerezhetik az állam által elismert, illetve akkreditált felnőttképzési program szerinti képzettséget. Ennek során elsősorban olyan szakmákat sajátíthatnak el, amely iránt a rendelkezésre álló információk alapján kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon, vagy amelyek tekintetében az egyén a foglalkoztatásra munkáltatói szándéknyilatkozattal rendelkezik. A választott szakképzés megkezdéséhez szükséges iskolai végzettséggel rendelkezők megszerezhetik az állam által elismert, illetve akkreditált felnőttképzési program szerinti képzettséget. Ennek során elsősorban olyan szakmákat sajátíthatnak el, amely iránt a rendelkezésre álló információk alapján kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon, vagy amelyek tekintetében az egyén a foglalkoztatásra munkáltatói szándéknyilatkozattal rendelkezik.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Azok a felnőttek, akik már rendelkeznek valamilyen szakmai előképzettséggel, lehetőséget kapnak magasabb szintű, hiányszakmába sorolt (rész)szakképesítés megszerzésére. Azok a felnőttek, akik már rendelkeznek valamilyen szakmai előképzettséggel, lehetőséget kapnak magasabb szintű, hiányszakmába sorolt (rész)szakképesítés megszerzésére.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Az elavult szakmával rendelkező felnőttek számára lehetőséget biztosít a program olyan új (rész)szakképesítés megszerzésére, amely iránt kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon. Az elavult szakmával rendelkező felnőttek számára lehetőséget biztosít a program olyan új (rész)szakképesítés megszerzésére, amely iránt kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon.

A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek A program keretében - a munkáltatói igények ismeretében - a munkavégzéshez szükséges szakmai kompetenciák megszerzését biztosító képzések is támogathatók. A program keretében - a munkáltatói igények ismeretében - a munkavégzéshez szükséges szakmai kompetenciák megszerzését biztosító képzések is támogathatók.

Képzőkkel szemben támasztott követelmények A projekt keretein belül kizárólag FAT által akkreditált felnőttképzést folytató intézmény által nyújtott képzés vehető igénybe. Az igénybe vett képzés kizárólag OKJ-s vagy jogszabály által felhatalmazott szervezet által akkreditált képzés lehet.

Rendelkezésre álló forrás Országosan (18 megye): Országosan (18 megye): 16,- milliárd Ft 16,- milliárd Ft A központi régióban: A központi régióban: 300,- millió Ft 300,- millió Ft

Feladatok Képzési igények számba vétele. Képzési igények számba vétele. –OKJ és betanító jellegű csoportosítás. –A betanítandó feladatok meghatározása. A képzésbe vonhatók számba vétele. A képzésbe vonhatók számba vétele. –Meglévő munkavállalók. –Tervezett (új) létszámfelvétel. Az igények negyedéves rendszerességű frissítése. Az igények negyedéves rendszerességű frissítése. Az optimális képzés idő meghatározása. Az optimális képzés idő meghatározása. Lehetséges képző intézmények számba vétele. Lehetséges képző intézmények számba vétele. A gyakorlati képzés feltételeinek megteremtése. A gyakorlati képzés feltételeinek megteremtése. Az igények jelzése a munkaügyi központok felé. Az igények jelzése a munkaügyi központok felé.