Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás 1991. Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) 2003. utolsó szakmérnöki.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

2007. március 22.DE TEK TTK Földtudományi BSc - szakirányválasztás Március óra I. terem Szakirány választás rendje a Földtudományi BSc szakon.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS és a KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc szakok között.
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Biológus MSc Részletes információ a felvételi jelentkezésről,
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Dr. Juhász Lajos (DE, MTK)
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Bemutatkozik a Georgikon
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Biológus Tanszékcsoport
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Herdon Miklós – Pető Károly - Várallyai László - Szilágyi Róbert
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Környezetmérnöki szak
A környezettudományi képzés az ELTE-n, együttműködési lehetőségek
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Specializáció választás
A képzés szeptemberében indul!
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Nappali mesterszakjaink
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Élelmiszertudományi Kar
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Természetvédelmi mérnök alapszak

Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki évfolyam (össz. 170 szakmérnök) Környezet- és természetvédelmi szakirány Agrármérnöki szakon vége: alapítás (együtt 4 karral) elején indítási kérelem, elfogadva 2006/07. tanév: indítás

Létszámok 2006/07 indulás 24 (+7) fővel 2007/08 32 új hallgató (most 23) 2008/09 csak 13 elsős Levelezőn 28 hallgató Magas jelentkező létszám, de legmagasabb ponthatár: kevés felvehető hallgató

A tantervről Természettudományi alapismeretek: 11 tárgy, 33 kredit Természetvédelmi és rokon területi alapozó ismeretek: 14 tárgy, 48 kredit Szakmai törzsanyag: 12 tárgy, 40 kredit Differenciált ismeretek: 10 (+5) tárgy, 30 kredit Szabadon választható: 10 kredit

Eredeti helyzet Tantárgyak elnevezésében teljes megfeleltetés a képzési és kimeneti követelményekkel, néhol összevonás (vizsgaszám!), pl. Magyarország természetföldrajza és biogeográfia; vadgazdálkodás és halgazdálkodás; növény-, gomba-, állat- és élőhelyvédelem stb. További szükséges ismeretek: differenciált szakmai ismeretek között (marketing, térinformatika, genetika, talajvédelem, vízvédelem stb.)

Tantervfejlesztés A) Együtt oktatható tantárgyak változásai: a) óraszám: Marketing 3 óra → 2 óra Állattenyésztési alapismeretek 2+2 → 3+2 (Őshonos háziállatok tenyésztése rovására) b) félévek között: Geodézia és földnyilvántartás 1. félév → 2. félév Éghajlattan 3. félév → 2. félév Vízgazdálkodás 2. félév → 3. félév

c) névváltozás: Számvitel és pénzgazdálkodás → Számviteli és pénzügyi ismeretek Jogi és igazgatási ismeretek → Jogi ismeretek Hidrológia és vízgazdálkodás → Vízgazdálkodás Általános ökológia → Ökológia

B) Később a tantárgyak jobb egymásra épüléséért: Dendrológia egy évvel előrekerült, hogy alapozzon az erdészetnek Környezetvédelem egy évvel későbbre került, hogy alapozhasson a talaj-, levegő- és víztani ismeretekre Biogeográfia egy félévvel hátrakerült, hogy a rendszertani ismeretek birtokában lehessen lehallgatni, illetve hogy a természetföldrajz közös lehessen KGAM szakkal

C) Arányok megváltoztatása: Dendrológia, általános természetvédelem és biogeográfia 1-1 órája  Növényrendszertan és társulástan +2 óra Állatrendszertan +1 óra (beépítve a biogeográfiai ismereteket is)

D) Tantervegyeztetés más karokkal (Debrecen): a KKK-ból hiányzó, de fontos ismeretek felvétele a differenciált szakmai ismeretek közé: kémia, mikrobiológia – utóbbi a HEFOP keretében

További tervek: Tantervkorszerűsítési bizottságon keresztül további egyeztetés KGAM szakkal, pl.: Táj- és vidékfejlesztés alapjai (2+0, 4. félév) és Tájökológia és tájvédelem (2+1, 5. félév) Földtudományi alapismeretek és földtani alapismeretek közelítése (?)

Összefoglalás Sok tapasztalat után elsők között engedélyezték a szakot Magas ponthatár, népszerű szak Átjárhatóság javítása többi BSc felé (óraszám, név, félév) Korszerűsítés tapasztalatok alapján (óraszám és félévcserék)

Köszönöm a részvétet!