Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Szarvasné Vadászi Csilla
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ VÁLTOZÁSOK 2015.
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.
A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna április 25.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
1 ÖKO-KORD Országos Nonprofit Kft Kós Szabina Környezetvédelmi mérnök.
Elektronikus számlázás jogi szabályozása, kontírozás dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény változásai től ; től től ; től.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
1 Számvitel- pénzkezelés, vagyon elszámolás 2 Bevezetés Számviteli törvény változásai Indoka.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere és ellenőrzése dr. Boros Richárd ellenőrzési főosztályvezető-helyettes APEH Kiemelt Adózók Igazgatósága.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Változott a jogszabály (46/2007. PM rendelet) - EDI alapú számlázás még könnyebben!,,Így készül az elektronikus számla” konferencia: Április 08.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Áfa tv. változása január 1-től
dr. Funtek Zsolt NAV ÉBPAVIG Tájékoztatási Főosztály
A társasági adó törvény 2017-től hatályos változásai
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
KATA változásai hatályos január 1.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
Dr. Kiss Mariann Tájékoztatási Főosztály
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Online számlaadat szolgáltatás - számlázó programmal szembeni legfőbb követelmények Belföldön nyilvántartásba vett adóalany által másik belföldi adóalany.
II. rész A kereskedelmi szakképesítésekről
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek

Jogszabályi háttér Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény(Áfa tv.) 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet - Támogatási rendelet 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Pénztárgéprendelet 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Átállási rendelet 74/2013. (XII. 30.) NGM rendelet Hatósági ár rendelet 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról ill. az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről tartalmaz előírásokat. 9/2016. (XII. 30.) NGM rendelet Új műszaki követelmények, kiterjesztés

Pénztárgépet használó adózók Kötelezettek: Akik bizonylat kiállítási kötelezettségüknek nem számlával tesznek eleget és a Pénztárgéprendelet 1. mellékletében szerepelnek TEÁOR szám alapján ( Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere), ha üzletben (mozgóboltban) végzik tevékenységüket. A TEÁOR 2008 számok azonosítják a tevékenységeket, az ellenőrzés során a ténylegesen végzett tevékenység a releváns. A Pénztárgéprendelet rendelkezése szerint augusztus 31-e után már nem használhatják a régi típusú pénztárgépet. Saját döntésük alapján: január 1-jétől a régi típusú gépeiket már nem használhatják.

Bővítés indokai ● 2013-ban bevezetett szabályozás nem módosított a kötelezetti körön. ● TEÁOR szerint határozták meg a kötelezetteket ● KSH Információszolgálat tel. : , ● ● Lépcsőzetes bevezetés. ● Új követelményeknek megfelelő pénztárgépet tudjanak az új kötelezettek vásárolni. ● Egyes szektorok önként jelezték ez irányú igényüket.

Új kötelezetti kör szeptember 30-tól: Gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység (TEÁOR 45.20) Gépjárműalkatrész-kiskereskedelem (TEÁOR 45.32) Motorkerékpár, - alkatrész kereskedelme, javítása (TEÁOR 45.40) január 1-jétől: Taxis személyszállítás (TEÁOR 49.32)

Gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység A gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység (TEÁOR 45.20) körébe tartozik különösen ● a gépjárművek javítása és karbantartása, ● a gumiabroncs és a gumibelső javítása, felszerelése vagy cseréje, ● a korrózióvédelem, ● az alkatrészek és tartozékok felszerelése, ● az autóajtó és autózár javítása, ● a centrírozás, valamint ● a kerékbeállítás.

Gépjárműalkatrész-kiskereskedelem A gépjárműalkatrész-kiskereskedelem (TEÁOR 45.32): az egyes alkatrészek, tartozékok és felszerelések kiskereskedelme, amely kiterjed a gumiabroncs és gumibelső, gyújtógyertyák, akkumulátorok, járművilágítás, elektromos alkatrészek értékesítésére.

Motorkerékpár, - alkatrész kereskedelme, javítása Motorkerékpár, - alkatrész kereskedelme, javítása (TEÁOR 45.40): a motorkerékpárok nagy- és kiskereskedelme, a motorkerékpár-alkatrész és - tartozék nagy- és kiskereskedelme, a motorkerékpár karbantartása és javítása, illetve a használt termékek értékesítése, a mopedek értékesítése. Nem tartozik ide a kerékpár és alkatrészének értékesítése!

Online pénztárgépet saját döntés alapján használók A kötelezetteken kívül egyes adózók dönthetnek úgy, hogy online pénztárgépet használnak, ezáltal csökken az adózó adminisztrációs terhe, alkalmazottak közvetlen ellenőrzésére is lehetőséget ad. Nem offline működhetnek és adatszolgáltatást teljesítenek, hanem online kell működniük!

Az új kötelezettek teendői 1. Online pénztárgép kiválasztása ( szoftver-frissített legyen ). 2. Online pénztárgéphez üzembehelyezési ( átszemélyesítési ) kód igénylése PTGREG nyomtatványon (postai,ügyfélkapu, ÁNYK). 3. Online pénztárgép üzembehelyzéséséhez a szerviznek átadja a kódot. 4. A szerviz az AP számot és az üzembehelyezési kódot betáplálja. 5. Válaszüzenetben a megszemélyesítés megvalósul. 6. Az online pénztárgép és az adóhatóság közötti kommunikáció biztosítása érdekében szerződés kötése a mobilszolgáltatóval (kis kassza: 1.500,- Ft/hó, PC alapú: 2.500,- Ft/hó hatósági ár ). 7. Az online pénztárgép folyamatos működésének biztosítása.

Online pénztárgép üzembehelyezése Az online pénztárgép üzembehelyezési folyamata során a pénztárgépet az adott üzlethez (pénzátvételi helyhez) kell kapcsolni, ezért az adóhatósághoz be kell jelenteni PTGREG-en : az adóalany nevét, az adóalany adószámát, az adóalany székhelyét, a pénztárgép üzemeltetési helyét, illetve üzemeltetési módját, a pénztárgép üzemeltetési helye szerinti üzlet nevét, amennyiben van ilyen, illetve az üzlet TEÁOR szerinti tevékenységét, az üzemeltetés célját, amennyiben a pénztárgépet cserepénztárgépként vagy bérbeadási célból kívánják üzemeltetni. A pénztárgép - üzembe helyezését követően - üzemeltetési hely adatainak (üzlet neve és címe, üzemeltetési módja) módosítására a PTGTAXUZ adatlapon van lehetőség.

Online pénztárgép beszerzése Az új kötelezettek: kizárólag az új műszaki követelményeknek megfelelő pénztárgépet helyezhetnek üzembe szeptember 30-tól működnie kell! Ha saját döntése alapján már rendelkezik : az új verzióra alkalmas pénztárgépet kell alkalmaznia. Pénztárolóhely (kassza): tartalmának meg kell egyeznie a bizonylatok szerinti összeggel és összetétellel. Számla, egyszerűsített számla kezelése.

A pénztárgép nyugtaadás alóli mentesülés esetei A pénztárgéppel történő nyugtaadás alóli – átmeneti – mentesülés esete áll fenn akkor, ha a pénztárgép: 1.meghibásodik, 2.áramszünet esetén, 3.a pénztárgép bevonása esetén, 4.eltulajdonítás esetén, 5.megsemmisülése esetén, 6.elvesztése esetén. Ilyen esetekben az adóalany nyugtatömbből kiállított nyugtával tehet eleget bizonylatadási kötelezettségének. Számlát is adhat. A mentesülés kizárólag az adott pénzátvételi helyen és csak az NGM rendeletben meghatározott időtartamban áll fenn! Az átmeneti időszak bevételeit rögzíteni kell.

Nyugta helyett számla  Az Áfa tv § (2) bekezdése lehetőséget biztosít az adóalanynak, hogy a nyugta helyett számlát bocsásson ki, és ezáltal mentesüljön az NGM rendeletben meghatározott gépi kiállítású nyugta- kibocsátási kötelezettség alól.  Ha az adózó döntése alapján teljes körűen számla kibocsátásáról gondoskodik, akkor ezt a tényt be lehet jelenteni a PTGSZLAB nevű nyomtatványon.  A kibocsátott számlák tekintetében havonta adatszolgáltatási kötelezettsége áll fenn az adózónak, melyet a PTGSZLAH nevű nyomtatványon a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig kell benyújtania.  Nem kell benyújtani a PTGSZLAH adatlapot, amennyiben az adatszolgáltatási időszakban számla kibocsátás nem történt.

Ez az előadás a szolnoki szakmai konzultáció során hangzott el, kötelességünknek érezzük közzé tenni tagjaink számára. AOE Ügyvezetése