Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?"— Előadás másolata:

1 Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető

2 Kérdés oka „A számítógéppel kiállított számla vevő felé en történő továbbítása” című adózási információ E szerint „a számítógéppel kiállított számla papír alapú előállításától eltekinteni semmilyen esetben nem lehet.”

3 Most akkor hogy is van ez?
Ezek szerint az elektronikus számlát is ki kell nyomtatni? – kérdezte mindenki „Megírták az újságok is!”

4 A probléma gyökere A számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatósági azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet

5 Megoldás A PM rendelet 1. § (6) bekezdése három típusú számlát különböztet meg: Nyomdai úton előállított számla Számítógéppel előállított számla A kettő együtt papíralapú számla Elektronikus úton kiállított számla

6 Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla
Megoldás Vagyis: Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla

7 Vizuális megoldás Számítógéppel előállított számla
Elektronikus úton kiállított számla

8 Tehát… Az említett adózási információ nem vonatkozik az elektronikus számlákra Vagyis nem kell kinyomtatni az elektronikus számlát!

9 Egyébként… Az említett adózási információ végén szerepel egy mondat:
„Ettől függetlenül természetesen elektronikus úton előállított számla kibocsátására egyebekben az erre vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembevételével lehetőség van.”

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések