Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (IKER) Az IKER a digitális kompetencia, mint kulcskompetencia közös, egységes értelmezését, valamint fejlesztését támogató eszköz. Az IKER szintjei: Az IKER négy szintet határoz meg melyek segítségével leírható a kezdetben digitálisan írástudatlan egyén digitális kompetenciájának fokozatos fejlődése. Az IKER szintezése megfelel az MKKR azonos számú szintjeinek. Emellett az IKER 1. és 2. szintje a DIGCOMP A (alapszint), a 3. és 4. szintje a DIGCOMP B (középszint) kategóriáiba kerülhet besorolásra.
Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (IKER) - folytatás Az IKER részterületei: Az IKER – illeszkedve a DIGCOMP-hoz – a digitális kompetencián belül öt részterületet határoz meg: Információ gyűjtése, felhasználása, tárolása Digitális, internet alapú kommunikáció Digitális tartalmak létrehozatala Problémamegoldás, gyakorlati alkalmazás IKT biztonság Célját tekintve az IKER kétféle eszközből áll, ezek az önértékelést, illetve a fejlesztést támogatják.
Az IKER önértékelő Az IKER önértékelő a felhasználó számára értelmezi a digitális kompetencia részterületeit az egyes szinteken.
Az IKER önértékelő példákkal Az IKER önértékelő példákkal kiegészített változata a hétköznapi életből vett példák segítségével támogatja a felhasználót a digitális kompetencia részterületeinek értelmezésében.
Az IKER önértékelő használata 1. Képzeljük el, hogy digitális kompetenciáink önértékelésére van szükség (pl. mert Europass önéletrajzot szeretnénk készíteni). 2. Az önértékelést az IKER önértékelő segítségével végezzük el, melyhez felhasználjuk az IKER önértékelő példákkal kiegészített változatát is. 3. Mennyire találjuk jól használhatónak a kétféle eszközt?
Az IKER önértékelő használhatósága Saját digitális kompetencia felmérése, értékelése Egyéni tanulási célok kijelölése Képzési programok közötti választás Europass önéletrajz kitöltése …