TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik. Hasonlóan ahhoz, ahogy.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A védés Ősz Rita.
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Angol nyelvi kompetencia
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Fejlesztési koncepció
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
„- Mi volt ma az iskolában? - Semmi!”
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az e-portfólió használati köre
A szövegértés tanítása II.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Zene Játék dallami készségfejlesztés
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Informatika bemeneti mérés
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Alkalmazott nyelvészet I.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
NPK Ember és természet szakmai tagozat
A pszichológiai mérés alapjai
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Bemeneti kompetencia mérés
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
IPR 2009/2010.
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Adaptivitás az oktatásban
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?

Kinek? Egyes szám, harmadik személy…

Mi kell az életben való beváláshoz? IQ?EQ? Vagy valami más…?

Többszörös intelligencia elmélet Howard Gardner

verbális/nyelvilogikai/matematikaivizuális/térbelitesti/kinesztéziászeneiszemélyközi/interperszonálisszemélyes/intraperszonálisgyakorlati/praktikus

Enikő 7 éves 1. osztályos Vizuális/térbeli intelligencia Interperszonális intelligencia Zenei intelligencia

…árnyalt belső képeket alkot, ezek segítségével tanul, és idézi fel a tanultakat… …csapatember… …a legjobban úgy tanul, ha a tanulás kapcsolatban áll ritmus- és dallamérzékével…

Réka 7 éves 1. osztályos Testi/Kinesztéziás intelligencia Verbális/nyelvi intelligencia Interperszonális intelligencia

…meg kell, hogy érintse a tárgyakat… … a leghatékonyabban praktikus tevékenységeken, és mozgáson keresztül tanul… …fontos számára a nyelvi közvetítés, beszél, olvas, vitatkozik(!)… …csapatember…

Mondjad! Számold ki! Ábrázold! Mozogd el! Zümmögd el! Vezesd!Reflektálj!Kutass!

Diák napló Minden diák, minden tanévben megismételt egyéni mérési eredményei: Kompetencia felmérés (kompetencia- térkép), Kompetencia felmérés (kompetencia- térkép), Többszörös intelligencia teszt (attitűd- térkép), Többszörös intelligencia teszt (attitűd- térkép), Tanulási stílus felmérés (egyéni tanulási profil), Tanulási stílus felmérés (egyéni tanulási profil), valamint a három terület eredményire épülő fejlesztési javaslatok.

Diane Heacox, Ed. D Differenciálás a tanításban, tanulásban Kézikönyv a évfolyam számára SzIA könyvek 2006

Köszönöm a figyelmüket! Mandák Csaba