Különböznek-e a bankok, ha egyszer ennyire egyformák? Pénzügyi Kommunikációs Konferencia 2009. október 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Adattárház fejlesztés módszertani tapasztalatok a HIFI-ben
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
SZÁMVITEL.
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A beteggé válás folyamata
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
14 év szakmai tapasztalat
Posteinerné Toldi Márta
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Különböznek-e a bankok, ha egyszer ennyire egyformák? Pénzügyi Kommunikációs Konferencia október 21.

AZ ELŐADÁS TARTALMA ► A bankválasztás körülményei és következményei ► Információ átadás és megértés a fiókokban ► Lehetséges megoldási javaslatok ► Megoldások hatása az üzleti eredményekre 2

A VÁLSÁG HATÁSÁRA AZ ÜGYFELEK RÁÉBREDTEK PÉNZÜGYI DÖNTÉSEIK ESETLEGESSÉGÉRE – LEHETŐSÉG A MEGKÜLÖNBÖZTETÉSRE ► Az ügyfelek kezdik felismerni, hogy nincsenek tudatában a bankválasztáshoz szükséges információknak, és ez megnehezíti döntéseiket. ► Az ügyfelek érzékenyebbé válnak a bankok közötti különbségekre Bankválasztás tudatossága - említések %-a ► Kevésbé magabiztos pénzügyi döntések ► Az ügyfelek szemében is felértékelődik a döntései fontossága Bankválasztás egyszerűsége – említések %-a 3 Forrás: Bankindex™, éves bankkapcsolattal rendelkezők, n=1500 / hullám

TUDATOS ÜGYFÉLKEZELÉSI STRATÉGIÁK KITÖRÉSI PONTOT JELENTHETNEK A MEGKÜLÖNBÖZTETÉSBEN ► Az ügyfelek számára nehéz kézzelfogható módon bemutatni a termékkínálaton alapuló különbségeket ► Az egyedi termékek viszonylag könnyen reprodukálhatók ► Az ügyfelek döntő többsége nem érez döntő különbséget a banki ügyfélkezelésben ► Ebben az esetben csökken a tudatos bankválasztás esélye Különbséget észlel az ügyfélkezelésben - említések %-a Különbséget észlel a termékkínálatban – említések %-a 4 Forrás: Bankindex™, éves bankkapcsolattal rendelkezők, n=1500 / hullám

AZ ÜGYFELEK SZÁMÁRA NEHEZEN ÉRTELMEZHETŐ A FIÓKBAN KAPOTT INFORMÁCIÓ ► A fiókban megvalósuló banki kommunikáció túlnyomórészt szakszerű és pontos ► Ennek ellenére az ügyfelek nagyobb része nem tudja feldolgozni a kapott információt ► Jelentős részük az elvárható tájékozódást sem teszi meg Próbavásárlás során megtörtént (%)Hitelkártya tulajdonosok (%) BANKI KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLINFORMÁCIÓ 5 Forrás: Fióki próbavásárlások n=450; Bankindex™, éves bankkapcsolattal rendelkezők, n=1500 / hullám

RÖVIDTÁVON AZ ÜGYFÉL NEM FOG MEGTANULNI A BANK NYELVÉN BESZÉLNI ► Jelzáloghitelezés esetén a Magatartási Kódex alkalmazása ► Tudatos törekvés az egyszerű, ügyfélbarát kommunikációra ► Kommunikációs feladatként is kezelni az összes ügyfél – banki interakciót ► Tudatos törekvés az egyszerű, ügyfélbarát kommunikációra ► Kommunikációs feladatként is kezelni az összes ügyfél – banki interakciót LEHETSÉGES MEGOLDÁSOK KOMMUNIKÁCIÓS PROBLÉMA ÖSSZETEVŐI Ügyfél ► Korlátozott pénzügyi ismeretekkel rendelkezik ► Számos kezdeményezés ellenére ez inkább hosszútávon fog változni ► Válság hatására kezdi felmérni a kevés ismeretből adódó hátrányait Ügyfél ► Korlátozott pénzügyi ismeretekkel rendelkezik ► Számos kezdeményezés ellenére ez inkább hosszútávon fog változni ► Válság hatására kezdi felmérni a kevés ismeretből adódó hátrányait Bank ► Kihívást jelent a megkülönböztetés hiánya banki piacon ► Alacsony a hosszú távon nagyobb profitabilitást nyújtó tudatos bankválasztók aránya ► A napi/fióki ügyintézésben kevés törekvés látszik a nagyon leegyszerűsített kommunikációra Bank ► Kihívást jelent a megkülönböztetés hiánya banki piacon ► Alacsony a hosszú távon nagyobb profitabilitást nyújtó tudatos bankválasztók aránya ► A napi/fióki ügyintézésben kevés törekvés látszik a nagyon leegyszerűsített kommunikációra 6

A MAGATARTÁSI KÓDEX ALAPELVEINEK GYAKORLATI ÁTÜLTETÉSE KOMOLY KIHÍVÁSOKAT JELENTHET A transzparencia elve szerint ► A kockázatok, piaci lehetőségek, termékjellemzők egyértelmű, átlátható bemutatása(*) az ügyfél számára az igényléskor ► Fogalomtár alkalmazása ► Írásos, részletes, pontos adatokat tartalmazó tájékoztató anyagok, árfolyam nyilvántartások, használata az igényléstől a hitel lejáratáig ► Szerződéses feltételek pontos ismertetése ► Árazási Elv készítése ► OK-lista nyilvánosságra hozása A szabályelvűség elve szerint ► Mindenre – az értékesítéstől a hitel lejáratáig vagy a követelés eladásig - kiterjedő, hatékony, ügyfélbarát, de az üzleti érdeket szem előtt tartó, szabályozott folyamatok mentén történő működés ► Optimális, ügyfélbarát termékek és folyamatok alkalmazása ► Adatbázis alapú scoring /budget check alkalmazása (validáció) ► Az értékesítés minőségére és a folyamatokra vonatkozó ellenőrzési pontok alkalmazása ► A fizetési nehézségek megoldására alternatívák kidolgozása, együttműködés kialakítása az ügyfelekkel ► Egységes dokumentációk, információk biztosítása minden értékesítési csatornában A szimmetria elve szerint ► Árazási politika elkészítése ama elv mentén, mely szerint a kamatokra, díjakra ható kedvező irányú változások hatásának érvényesítése is megtörténik 7 (*) Kommunikációt érintő feladatok

A KÓDEX ALKALMAZÁSA LEHETŐSÉGET BIZTOSÍT A BANKI KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBEREKNEK AZ ÜGYFÉLSZEMPONTOK SZÉLESKÖRŰ ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE Egységes, csökkentett számú, de teljeskörű dokumentációs struktúra kialakítása Scoring rendszer, budget check és kockázatkezelési elvek és eljárások felülvizsgálata, módosítása 1 Értékesítési segédanyagok módosítása, elkészítése Igénylési, bírálati, behajtási folyamatok felülvizsgálata és átalakítása a kódex elvárásainak megfelelően Szerződések/ÁSzF kiegészítése, módosítása Árazási politika (árazási elv) elkészítése OK-lista nyilvánosságra hozatala Az értékesítési folyamatok első, illetve ismételt, folyamatos próbavásárlással történő ellenőrzése JAVASOLT INTÉZKEDÉSEK Belső kommunikáció és információ áramlás javítása, egységesítése 8

AZ ÉRTHETŐSÉG A LEGFONTOSABB SZEMPONT AZ ÜGYFÉL KOMMUNIKÁCIÓBAN EGYÉRTELMŰ MEGJELENÉS… EGYSZERŰSÍTETT TARTALOM ► HSBS fióki megjelenés ► a fiók homlokzatán csak a szolgáltatások listája szerepel ► nincsenek részletező termékleírások ► nincsenek kondíciók; az ügyfél mindent megtud bent az ügyintézőtől vagy tájékoztató füzetekből ► Barclays ATM ► banki zsargon helyett „ügyfélbarát” elnevezés: ATM helyett „Hole in the Wall” ► a kampány részeként pl. a „Bureau de Change” ablakán lévő feliratot átírták „Travel Money”- ra ► Citibank: Citi Diamond Preferred Kártya ► a hosszú, nehezen érthető termékleírások helyett egy oldalas, tömör, de minden információt tartalmazó ismertető 9

A FIATALOK ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN A BANKOK ÉLNEK A WEBES LEHETŐSÉGEKKEL ► Egyes bankok, pl. a North Shore Bank kihasználják a Facebook hálózatát ► ismertség ► programok szervezése ► ügyfelek bevonása a bank „életébe” WEB 2.0 HASZNÁLATA REKLÁM A JÁTÉKBAN ► A brazil Bank Itau „I Can Bank It” nevű alkalmazásában a leendő ügyfél végigköveteti saját kiadásainak alakulását (telefonálás, vásárlás, bulizás), a bank megmondja hol spórolhat és azt mire használhatja (notebook vásárlás, utazás, stb.), közben illetve a végén ajánlatadás történik ► Érthető, releváns szituációk, félreérthetetlen előnyök 10

A ÜGYFÉLKÖZPONTÚ KOMMUNIKÁCIÓ KOMOLY VERSENYELŐNYT JELENTHET A BANKOKNAK Ismerethiányból eredő ügyfélpanaszok csökkenése Magasabb elégedettség Javuló keresztértékesítési hatékonyság Egyedi, megkülönböztető ügyfélkezelési stílus növeli a tudatos bankválasztást VÁRHATÓ POZITÍV HATÁSOK 11

12 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET