Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék
Advertisements

Számadás a talentumról
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Tehetséggondozás művészetek
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Matematika kompetencia
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Csoport munka.
Komplex Instrukciós Program
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A tehetség és felelősség
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Képességszintek.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
A tehetség fogalomköre
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Mesterséges intelligencia
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Az intelligencia körülhatárolása és mérése
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Gazdagító programpárok Logikai-matematikai tehetséggondozás.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Az országos mérések megújult rendszere
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségpszichológia
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
LEGO Dacta program.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A tehetséggondozás aktuális kérdései Dr. habil Bodnár Gabriella egyetemi docens NYME BEPK intézetigazgató.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Új skála – új lehetőségek
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Videójátékok veszélyei
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100

Miből áll a tehetség? Joseph Renzulli (1978) Connecticuti Egyetem

Miből áll a tehetség? Franz Mönks (1997) többtényezős tehetség modellje „A tehetség három személyiségjegy interakciójából jön létre. Ennek a három jegynek (motiváció, kreativitás, kivételes képességek) az egészséges fejlődéséhez megértő, támogató társadalmi környezetre van szükség (család, iskola, társak). Más szóval: a hat faktor pozitív interakciója a tehetség megjelenésének előfeltétele”

Miből áll a tehetség? Franz Mönks többtényezős tehetség modellje

Miből áll a tehetség? Czeizel Endre (1997) 2×4+1 faktoros modellje

2011 július Matematika Informatika Kémia tábor aranyosláposon

Életképek a táborból …

2011 Tábor aranyosláposon Tábor elemzése: Országos tantárgyversenyen kitűzött feladatok megoldása (megtalálhatóak a revai.ro oldalon)revai.ro Minden napnak jól meghatározott tematika Egyéni és csoportmunka Logikai játékok Esténként, közösen

2011 Tábor aranyosláposon Felmerülő kérdések: Mit mérnek ezek a feladatok? Mit várunk el tőlük? Miért nem tudnak sikeresebbek lenni?

2011 Tábor aranyosláposon Következtetések: Nem hajlandóak képletet tanulni jó ötletek megtorpannak

2011 Tábor aranyosláposon Motiválás Érdekes, szórakoztató, napi gyakorlathoz köthető feladatok

2011 Tábor aranyosláposon Klasszikus feladatok amelyek a kreativ gondolkodást fejlesztik 4 vizi jármű, konzervdoboz probléma … Furfangos matematikai problémák, paradoxonok, meta feladatok Ablak csere probléma, boriték csere probléma… Prod-sum játék Logikai fejtörők