A Lantegi munkaképesség- mérő módszer Schenk Lászlóné 2008. 12. 09.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Jó gyakorlatok a norvég foglalkozási rehabilitációban Kihívások és válaszok konferencia Szombathely Støren- Váczy Blanka szociálpolitikus.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Kézenfogva Alapítvány
FRAKTÁLOK.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
TÁMOP /A
Képességszintek.
Fontosabb fogalmak Képesség :
10. Tétel.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Ki hallott már információbrókerekről?. A legfontosabb kérdés, hogy a kérdésekre mit válaszolnak maguk az információbrókerek. Mi ez? Új szakma? Specializálódás?
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
A számítástechnika és informatika tárgya
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Gazdálkodási ismeretek 11. osztály
Vállalati információs rendszerek értékelése numerikus hasonlóság-elemzéssel TDK-dolgozat Készítette: Pető István GTK V. évfolyam november.
Minőségbiztosítás a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Egy egyszerű gép vázlata
E-PORTFÓLIÓ.
Minőségügy a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Gazdasági ismeretek.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Munkahelyi egészség és biztonság
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi pontok számítása alapképzésre, illetve egységes, osztatlan képzésre A felvételi összpontszámot, vagyis a rangsorolás alapjául szolgáló eredményt.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Táblázatkezelés Középszint: 50 perc, 30 pont Emelt szint: 30 perc, 15 pont.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Munkaszervezési ismeretek
Az értelmi fogyatékos emberek munkaerőpiaci integrációjának lehetőségei hazánkban és nemzetközi viszonylatban.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
A bedolgozói munkaviszony (jogviszony) fogalma, létesítés szabályai, a munkavégzés helye, a munkáltató utasítás joga, bérezés.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az üzletek operatív működtetése
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Programozás C# -ban Elágazások.
A Fibonacci-féle sorozat
12. óra Kenőpénz és korrupció.
ÚJ KIHÍVÁSOK, KAPCSOLÓDÁSI PONTOK A FOGLALKOZÁSI REHABILITÁCIÓBAN, KIEMELTEN A FOGYATÉKKAL ÉLŐKRE DECEMBER 18.
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Készítette: Farkasné Veres Edina
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

A Lantegi munkaképesség- mérő módszer Schenk Lászlóné

Mi a Lantegi? Foglalkoztatást elősegítő eszköz Méri: A munkára jelentkezők munkaképességeit A munkakör elvárásait Azonos kategóriák mentén!

A módszer célja Megfelelő embert a megfelelő helyre! Növelni a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatottságát Elősegíteni a munkára jelentkezők képzését, fejlesztését Javítani a munkakörülményeket Új eszközt adni a szakértői bizottságok kezébe

A felmérés menete 1. A munkavállaló felmérése (munkavállalói profil) 2. A munkahelyhez kötött munkakör felmérése (munkáltatói profil)

Munkavállaló felmérése- teszt 6. SZÁMTANI ISMERETEK CÉL:A munkavállaló számtani ismereteinek felmérése. SEGÉDESZKÖZ:Papír, ceruza, különböző kisméretű tárgyak (ceruzák, papírlapok stb.) és 15 kis kocka. A TESZT MENETE:Az értékelő a személlyel szemben leül az asztalhoz. A munkavállalónak különböző számtani feladatot kell végrehajtania. A szám fogalmával és az aritmetikai számítást igénylő műveletekkel dolgozik. A tesztek egyre növekvő nehézségűek.

Munkavállaló felmérése- teszt PONTOZÁS: 1 és 2 Pont: Az értékelő a személlyel szemben ülve annak különböző tárgyhalmazokat mutat (pl.: ceruzákat, zsetonokat, rajzszegeket). A teszt a következő kérdéssel indul:„Hány….van ebben a kupacban?” Elfogadható válaszok: sok/kevés, több/ugyanannyi/kevesebb. Amennyiben helyesen válaszol, 2 ponttal értékeljük. Ha nem válaszol vagy a válasz nem helyes, egy pontot kap.

Munkavállaló felmérése- teszt 3 Pont: Elhelyezünk az alannyal szemben 15 kockát és a következőre kérjük.„Adjon nekem 5-öt!”„Adjon nekem 7-et!”„Adjon nekem 14-et!”„Adjon nekem 8- at!”„Adjon nekem 12-t!”Amennyiben erre nem képes, úgy az utasítást újra és újra elismételjük egy példával szemléltetve. Három ponttal értékeljük, ha az öt utasításra helyesen reagál, vagyis képes 15- ig számolni. Ellenkező esetben 2 pontot kap.

Munkavállaló felmérése- teszt 4 Pont: Négy pontot kap az az illető, aki a következő műveleteket helyesen elvégzi: = = 5 pont: Megszerzéséhez a munkavállalónak az alábbi feladatot helyesen meg kell tudnia oldani: 5376 x 5= 9768 : 6= És helyesen kell válaszolnia a következő kérdésekre: Van egy 35m széles és 75m hosszú szőnyegünk. Mekkora méretű (felületű) a szőnyeg? Egy autóbuszon 43 ember utazik. Az első megállónál leszáll 4 ember, a másodiknál felszáll 6 ember, és a harmadik megállónál leszáll 17 ember. Hány ember marad a buszon?

Munkavállaló felmérése- értékelés 6. SZÁMTANI ISMERETEK Definíció: A munkavállalónak azon képessége, mely a mennyiségek, számok, mértékegységek és alapvető számtani műveletek fogalmainak megértésére és használatára irányul mind munkájában, mind hétköznapjaiban.

Munkavállaló felmérése- értékelés A pontozás módja 1 pont: Semmiféle számtani ismerettel nem rendelkezik. 2 pont: Érti az alapvető számtani fogalmakat: pl.: több/kevesebb, kevés/sok. 3 pont: Érti az alapvető számtani fogalmakat elvont szinten is. A számok fogalmainál elemekre támaszkodik ( 15 tárgyig tud elszámolni).

Munkavállaló felmérése- értékelés 4 pont: Egyszerű matematikai műveleteket képes megoldani: összeadás/kivonás. Konkrét esetekben mérőeszközt használ. 5 pont: Képes összetett matematikai műveletek megoldására: szoroz/oszt és képes ezeket a műveleteket problémahelyzetben is alkalmazni.

A munkahelyhez kötött munkakör felmérése (munkáltatói profil) 6. SZÁMTANI ISMERETEK Definíció: A munka folyamán használt mennyiségi, numerikus fogalmak, mértékegységek és alapvető számtani műveletek ismeretének színvonala vagy követelménye.

A munkahelyhez kötött munkakör felmérése (munkáltatói profil) 1 pont: Nem szükséges semmiféle numerikus ismeret. 2 pont: A feladat néhány alapvető számtani fogalom ismeretét megköveteli konkrét segítséggel: több/kevesebb, kevés/sok. 3 pont: Alapvető számtani ismeretek ismerete elvont szinten. Számfogalmak elemekre támaszkodva: pl.: 15 tárgy megszámolása.

A munkahelyhez kötött munkakör felmérése (munkáltatói profil) 4 pont: Egyszerű, alapvető műveletek végrehajtása, pl.: összeadás/kivonás törtekkel. A szám fogalmának kezelése. 5 pont: A feladat megköveteli összetett matematikai műveletek végrehajtását: szorzás/osztás. Képes a műveleteket feladatmegoldás során alkalmazni.

A felmérés menete 4. Kiértékelés- a további teendők meghatározása Személy fejlesztése Munkakör átalakítása Új munkakör- új munkavállaló keresése 5. A személy ideális foglalkoztatási formájának megtalálása

Információ Köszönöm a figyelmet!