Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad."— Előadás másolata:

1 A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad

2 2004: az ötlet 2005: a fizika nemzetközi éve az első verseny (51 résztvevő, 21 dolgozat) az első verseny (51 résztvevő, 21 dolgozat) 2007: nemzetközi részvétel 2008: bekerül a tanügy-minisztérium versenynaptárába 2009: megjelenik az első könyv 2010: 74 résztvevő, 34 dolgozat, megjelenik a második könyv megjelenik a második könyv A verseny története

3 Mit tartalmaz a jelen dolgozat ? bemutatja a verseny 6 éve alatt szerzett tapasztalatokat, bemutatja a verseny 6 éve alatt szerzett tapasztalatokat, bemutatja a tételek összeállításánál követett alapelveket, bemutatja a tételek összeállításánál követett alapelveket, a versenyzők eredményeinek statisztikai feldolgozását a versenyzők eredményeinek statisztikai feldolgozását a verseny távlati kilátásait. a verseny távlati kilátásait.

4 Károly József Irenaeus - született 1854 március 6.-án - 1880, a nagyváradi premontrei gimnázium tanára - 1895, elsőként küld Morse jeleket. (Marconi 1896) - 1986, Nagyvárad első Röntgen berendezése - 1903, Nagyvárad első villanytelepe - 1905, Nagyvárad első villamoshálózata (4 vonal,13km) - 400 feladatos fizika példatár - meghalt 1929 március 13.-án - 2004, Nagyvárad díszpolgára

5 A verseny célkitűzései Fő célkitűzés Fő célkitűzés a tudományos pontosságon alapuló technikai kreativitás fejlesztése. a tudományos pontosságon alapuló technikai kreativitás fejlesztése. Származtatott célkitűzések Származtatott célkitűzések a kreatív gyerekek közelítése a fizika felé a kreatív gyerekek közelítése a fizika felé a kísérletező és számítógép felhasználó készség fejlesztése a kísérletező és számítógép felhasználó készség fejlesztése a csapatmunkára nevelés a csapatmunkára nevelés a fizika nagy személyiségeinek népszerűsítése a fizika nagy személyiségeinek népszerűsítése a sokoldalú fizikus-palánta megjutalmazása a sokoldalú fizikus-palánta megjutalmazása

6 A verseny próbái I próba: Feladat megoldás I próba: Feladat megoldás II próba: Kísérlet II próba: Kísérlet III próba: Internetes keresés III próba: Internetes keresés IV próba: Általános műveltség IV próba: Általános műveltség V próba: Saját kísérlet bemutatása V próba: Saját kísérlet bemutatása

7 I próba: Feladatmegoldás Mit értékelünk ? A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését Algebrai számítási készséget Algebrai számítási készséget Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget A képletek összehangolásának képességét A képletek összehangolásának képességét

8 A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget Az adatok táblázatos ábrázolását Az adatok táblázatos ábrázolását Az adatok grafikus ábrázolását Az adatok grafikus ábrázolását Kísérletező készséget Kísérletező készséget II próba: Kísérlet Mit értékelünk ?

9 A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek átalakitását A mértékegységek átalakitását Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget A képletek alkalmazását A képletek alkalmazását Számítástechnikai ismereteket Számítástechnikai ismereteket III próba: Internetes keresés Mit értékelünk ?

10 A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését A képletek alkalmazását A képletek alkalmazását A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget Fizikatörténeti ismeretekeket Fizikatörténeti ismeretekeket Irenaeus munkásságának ismeretét Irenaeus munkásságának ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét IV próba: Általámos műveltség Mit értékelünk ?

11 A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét Technikai készségeket Technikai készségeket Kreativitást, találékonyságot Kreativitást, találékonyságot Előadókészséget, érvelést Előadókészséget, érvelést V. próba : Saját kísérlet Mit értékelünk ?

12 2005: Állat-etető berendezés

13 Roşu CristianSzabó Roland

14 2006: Maglev

15 2007: Állóhullámok plazmában

16 2008: Tesla tekercs

17 2009: Plotter

18 2010: Marsjáró

19 2010: Papírrepülő hajtogató berendezés

20 2010: RoboArm

21

22

23

24

25

26

27 Eredmények ItemPP1P2P3EE1E2E3ICL Össz Nehézségi fok (súlyozott átlag) 2.001231.561121131.92 Elérhető pontszám 93339225992056 Helyes megoldás (diák) 21852231193- - 2 Részleges megoldás (diák) 3418823667942 4042 Nincs megoldás (diák) 662938451630- - - Megoldási arány (pontozás szerint) 28602363881541453406247

28 A jegyek eloszlása JegyFeladatKisérletInternet Általános műveltség Saját dolgozat Végeredmé ny 165 21462 345163 4471116612 54879813 641781410 7262142 8227241 9431 223 Média3.614.515.754.626.145.13 Medián345465 Szórás 2.52.381.951.241.751.2

29 A jegyek eloszlása I Feladat V Saját dolgozat III Internet IV Általános műveltség II Kísérlet Végeredmény

30 Következtetések Pozitívumok: Pozitívumok: Minden, a fizika oktatása során megcélzott készséget tesztelünk, sokkal többet mint az érettségi vagy egyéb versenyek Nem voltak megoldhatatlan feladatok Nem volt olyan versenyző, aki egyetlen egy feladatot sem tudott volna megoldani A fizika összes megcélzott fejezetét lefedtük, különböző nehézségi fokú feladattal nem borult fel az értékrend (az általában eredményes diákok itt is eredményesek voltak) Negatívumok: Negatívumok: A hozott kísérletek értékelése szubjektív a próbák nem kiegyensúlyozottak (nagy az eltérés a különböző próbák átlaga között)


Letölteni ppt "A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad."

Hasonló előadás


Google Hirdetések