A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Jövőkép és tanulás BMF-TMPK Suplicz Sándor pszichológus docens.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Becslés gyakorlat november 3.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Biztonságos Internet Nap február 7.
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Segíteni vagy megmenteni
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Innovációs képesség és jólét összefüggései
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ

Miért vagy itt? Mi a célod?

SORSOM személyiségem szokásaim szavaim tudásom, képzettségem cselekedeteim A képzés esély a gondolataink tartalmának bővítésére, minőségi újraértékelésére! A képzés esély a jövedelmezőbb, magasabb elismertségű és érdekesebb munka megszerzésére ! GONDOLATAIM jövőm

Mi a tudás és hogyan hozható létre? ismeretek + összefüggések + használhatóság

Agyunk – genetikus adottságai folytán – az értelmes elemeket kedveli, az értelmet keresi és akaratlanul is felismeri. Az értelmetlen információ, ismeret az elme hulladékgyűjtőjébe kerül.

Olvasópróba Armieaki tosudók sznriet az ebmer úgy ovals, hogy csak az eslő és utlsoó betű fotons a száárma a szóabn lvéő tböbi betű srdrenoje tegtszleőes lehet mgéis el tdjua olsavni a szögeevt.

Az agy önállóan is dolgozik a problémák, feladatok megoldásán, ha az összes hozzáférhető információt begyűjtöttük, érdeklődünk a feladat, a probléma iránt, sokszori eredménytelen próbálkozás után pihentetjük a problémát. Az érdeklődés, az akarat, a töprengés, a gyötrődés indítják el a belső, tudattalan munkát. Ingyen még a zsenik sem kapják a tudást!

Tanulás és felejtés idő Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás -

Tanulás és felejtés idő új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás Jeles szint (5) Értelmiségi gondolkodás szintje Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra

Típusok és tanulás instrumentális zene mellett logikai kapcsolatok rögzítésével ábrákat többször lerajzolva Kifelé forduló - extrovertált csapatban megbeszélve, kávézóban egyedül, kisebb részekben, gyakori önellenőrzéssel Befelé forduló- introvertált egyedül csendben, utána megbeszélve, nagyobb adagokban

Fizikai tényezők Tanulóhely Kipihentség Józanság Értelmi tényezők Saját vázlat, magyarázat Összefüggések+használhatóság Újraolvasás este vagy másnap IDŐ Érzelmi tényezők Célokat tűzök ki! Fontosnak tartom, amit tanulok! Hiszek a sikerben! Mit tegyek a hatékony tanulásért? Szűcs Édua rajza

Érdekel? igen nem Szükségem van a kreditre? Jegyzeteltem az órákon? Van 10 órám felkészülni? nem Van 20 órám felkészülni? igen Felvettem a tárgyat igen Nem nyert! nincs Nyert! nincs igen

További támogatás A Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ pszichológusai az egyetem minden hallgatója számára ingyenesen biztosítanak tanulási és életvezetési tanácsadást, felnőttkori diszlexia szűrés és fejlesztést.

Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra. Weöres Sándor