A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ
Miért vagy itt? Mi a célod?
SORSOM személyiségem szokásaim szavaim tudásom, képzettségem cselekedeteim A képzés esély a gondolataink tartalmának bővítésére, minőségi újraértékelésére! A képzés esély a jövedelmezőbb, magasabb elismertségű és érdekesebb munka megszerzésére ! GONDOLATAIM jövőm
Mi a tudás és hogyan hozható létre? ismeretek + összefüggések + használhatóság
Agyunk – genetikus adottságai folytán – az értelmes elemeket kedveli, az értelmet keresi és akaratlanul is felismeri. Az értelmetlen információ, ismeret az elme hulladékgyűjtőjébe kerül.
Olvasópróba Armieaki tosudók sznriet az ebmer úgy ovals, hogy csak az eslő és utlsoó betű fotons a száárma a szóabn lvéő tböbi betű srdrenoje tegtszleőes lehet mgéis el tdjua olsavni a szögeevt.
Az agy önállóan is dolgozik a problémák, feladatok megoldásán, ha az összes hozzáférhető információt begyűjtöttük, érdeklődünk a feladat, a probléma iránt, sokszori eredménytelen próbálkozás után pihentetjük a problémát. Az érdeklődés, az akarat, a töprengés, a gyötrődés indítják el a belső, tudattalan munkát. Ingyen még a zsenik sem kapják a tudást!
Tanulás és felejtés idő Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás -
Tanulás és felejtés idő új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás Jeles szint (5) Értelmiségi gondolkodás szintje Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra
Típusok és tanulás instrumentális zene mellett logikai kapcsolatok rögzítésével ábrákat többször lerajzolva Kifelé forduló - extrovertált csapatban megbeszélve, kávézóban egyedül, kisebb részekben, gyakori önellenőrzéssel Befelé forduló- introvertált egyedül csendben, utána megbeszélve, nagyobb adagokban
Fizikai tényezők Tanulóhely Kipihentség Józanság Értelmi tényezők Saját vázlat, magyarázat Összefüggések+használhatóság Újraolvasás este vagy másnap IDŐ Érzelmi tényezők Célokat tűzök ki! Fontosnak tartom, amit tanulok! Hiszek a sikerben! Mit tegyek a hatékony tanulásért? Szűcs Édua rajza
Érdekel? igen nem Szükségem van a kreditre? Jegyzeteltem az órákon? Van 10 órám felkészülni? nem Van 20 órám felkészülni? igen Felvettem a tárgyat igen Nem nyert! nincs Nyert! nincs igen
További támogatás A Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ pszichológusai az egyetem minden hallgatója számára ingyenesen biztosítanak tanulási és életvezetési tanácsadást, felnőttkori diszlexia szűrés és fejlesztést.
Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra. Weöres Sándor