Gyakorlati napló norvég szakmai gyakorlatról Bodnár Gáspár 10/B 2016.február 29- március 21.

Felvidéken jártunk Indulás • május 7.én 23 fővel indultunk szlovákiai célpontunk felé. A korai indulás nem törte jó kedvünket,

Szakmán innen, szakmán túl Kirándulás a Felvidékre.
Az olasz diákok megérkezése Az első napon, mikor az olasz diákok megérkeztek, két csoportban ismerhették meg közelebbről is a magyar a nyelvet. Később.
Avagy egy hét másképpen 2011/2012. tanév 5. évfolyam SZÜLŐFÖLDÜNK PROJEKT.
2012-es évben 2 szakács és 4 felszolgáló tanuló töltötte gyakorlatát az Europa Hotelben.
Erre a csodaszép kirándulásra összesen 16 tanuló és 1 tanár jutott el.A királyhalmi iskolából 1o tanuló,Hajdúnánásról pedig 6 diák és az egy tanár Csorba.
Vitorlázás Horvátországban. 1.nap • Szombat reggel 7 órai indulással dél körül a Plitvicai tavakhoz érkezünk. Magánháznál a szállás birtokba vétele után.
JÁSZKISÉRRŐL KÁRPÁTALJÁRA Történelmünk nyomában Kárpátalján - nemzettudat formáló kirándulás -
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
CSAPOD 2009 Vetítés nyári táborunk életéről … 4.rész.
CSAPOD 2009 Vetítés nyári táborunk életéről … 2.rész.
Zene: Wild Theme (The Shadows) (The Shadows) Utazás Norvégiában Kattints az előrehaladáshoz.
Határtalanul! BESZÁMOLÓ
Kedves kolléganők, kedves kollégák! Ahogy minden évben cégünk vezetősége meghívja Önöket a nyári szabadságolásra! ( Fürdőruha nem szükséges, egymás.
Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Hadházi Dóra Brauhaus zum Löven. Elindulás, utazás Németországba én éjfélt ütött az óra, mikor elindult buszunk, hogy összeszedje kis csapatunk.
Ausztriai Nyelvi Tábor 4. Nap. A nap programja IdőkeretProgram 07:00-07:30Reggeli 08:00-10:00Németóra 11:00-11:30Holzgautól busszal a Reuttener Bergbahnig.
COMENIUS KINCSESSZIGET Erdélyi találkozó
Szajkó Gréta Találkozás Zizivel. 1. RÉSZ Márc. 32-én,- mert nálunk ilyen is van-unatkoztam, ezért beültem a rakétámba, és elmentem a Marsra. Amikor odaértem,
Kemencei táborozás szeptember
Az Arany János Tehetséggondozó Program diákszemmel
„Szolnok a vizek városa” Összefoglaló a héten tanultakról.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
Angliai Út Nyezsnyik Csaba. Angliába érkezés Érkezés repülő géppel (első repülés) Nyelvi felkészítés Családi elhelyezés (Rachel & Andy)
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Határtalanul pályázat
Portsmouth Pompey On A Roll Egy kisebb reggeliző helyiség. Egyszerre körülbelül fő étkeztetésére alkalmas. A helyi foci csapatról.
Comenius project. 3-kor indultunk az iskola elől kisbusszal a reptérre, ahová 4-kor érkeztünk ki. A rep- téren jól teletömtük ma- gunkat KFC-s kajával.
Angliai tanulmányi út február március 16.
Torockó(falu,iskola) Székelykő 3.NAP. Iskola Az iskolában körülbelül 50 tanuló van, és 5 terem található az épületben. Az 1. és a 4. osztály össze van.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Határtalanul!.
PORTSMOUTH. AZ INDULÁS NAPJA: Elégé izgalmas volt mivel még nem utaztam eddig repülőn soha. De, nem volt rossz sőt élveztem. Főleg a felszállást, de ami.
Angliai gyakorlat Készítette: Merhelik Ákos. Szállás hely A szállás hely nagyon tetszett. Külön szobát kaptam. A házigazda nagyon rendes volt. Az étellel.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
IRODALMI KINCSKERESÉS ERDÉLYBEN! Agg Anna Bajorfi Eszter Fekete Antónia Németh Cintia.
Határtalanul. 1. nap Utazás 04:15-kor indultunk el Győrújbarátról. 11-kor már a határon voltunk. A vámosok mindenkinek elkérték a személyi igazolványát,
Franciaországi szakmai gyakorlat Lesku Máté Levente.
Határtalanul pályázat Tanulmányi kirándulás középiskolásoknak HAT Értékelő óra május 26. Telepy Iskola.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
DÉL-KOREA ASAN, SZÖUL AUGUSZTUS  Augusztus között a dél-koreai Asanban, testvérvárosok számára szervezett táborban vettünk részt.
Készítette: 11.C tanulói. Indulás Debrecenből A reggeli kelés nehézségeit átvészelve sikerült összegyűlnie a társaságnak. Elindultunk egy hosszú,
„Mutasd, csinálom, tudom, nem adom fel” tanári továbbképzési program Malaga Február
 A Nemzeti Erőforrások Minisztériuma által kiírt Határtalanul program keretén belül iskolánk 7. osztályos tanulói lehetőséget kaptak arra, hogy a magyar.
Svédországi beszámolóm TanumStrand
Márk és Németország. Egy iskolai pályázat során tízen elindulhattunk Németországba. Ez az élmény amit kint átéltünk felejthetetlen számunkra. A táj egyszerűen.
Id ő utazás a középkor világába Bikal, április 21.
Ezen a héten a CSILLAG-ÁSZOK nevet viselte az igazán vegyes csoport és ennek jegyében próbáltunk okoskodni egy kicsit, kézműveskedni, játszani. Sok színes.
Szájbergyerek vagyok! Részlet egy digitális függő lány naplójából.
Erasmus+ németországi gyakorlat. - ringhotel Schlossberg.
Norvég szakmai gyakorlat (Voss)
Erdély.
Wrocław Green School 2016.
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!!
Készítette: Barna Alexandra Csordás Rita
1 WEEK COURSE FOR EUROPIAN TEACHERS OF GEOGRAPHY AT SECONDARY LEVEL
A királyréti kirándulás Azért tetszett a kirándulás, mert utaztunk kisvonattal is. Amikor leszálltunk a kisvonatról,a tanösvény felé vettük utunkat. A.
Állati jó tábor
A HÁROM FA.
Nagyváradi kirándulás ,,Határtalanul”
Dánia.
'eurotrip.
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium Kollégiuma Balatonalmádi, Rákóczi u
Erdélyi kirándulás Élmények.

 1.nap  (hétfő)  Reggel 5-kor elindultunk a csapattal Budapestre. Egyszer álltunk meg pihenni egy benzinkútnál de pár perc után indultunk is tovább. 8:30-ra megérkeztünk a budapesti repülőtérre. Kipakoltuk a csomagokat a kisbuszból és megnéztük a helyet. Feladtuk a bőröndöket es lementünk becsekkolni. A csekkolás után letelepedtünk és vártuk az indulást. 11:30-kor felszállt a repülőgép. Élveztem a repülést.13:25-kor landolt a gépünk. Felvettük a csomagokat,felvettük a jegyeket és leadtuk újra a bőröndöket,majd becsekkoltunk újra.Sajnos az innivalómat kidobták…Ezután rengeteg várakozás következett, boltokban töltöttük el az időt.  Végre fölszálltunk a gépre,ami sokkal modernebb volt az előzőnél. 23:30-kor megérkeztünk Bergenbe,ahol Samson várt minket.

Repülés közben

Megérkeztünk Vossba,elfoglaltuk a szállást. 2.nap Március 1. Samson elvitt minket az iskolába enni. Jó volt az étel. Elmentünk egy másik iskolába,ahol egy filmet néztünk Vossról. Városnézés következett. A pénzünket átváltottuk koronára. Visszatértünk az iskolába,ahol Samson eligazítást tartott,hogy ki kivel és hol lesz egy telephelyen. Elmentünk enni lasagnet és salátát. A szálláshelyre visszatérve megbeszéltük dolgainkat, a lányok főztek. Monopoliztunk sok ideig és kiderült,hogy ha Ákos a pénztáros akkor csak ő nyerhet. Vacsora után megkerestük a szabadidős szobát, biliárdoztunk és ping pongoztunk.

3.nap Március 2. Időjárás:jó idő volt Megreggelizés után megkerestük a gyakorlat vezető tanárt és a gyakorlat helyét. Gyakorlat:láncfűrész karbantartása és favágás Munkavédelem: sisak,csizma,munkaruha 6 Norvég diákkal és 2 tanárral elmentünk egy hegyre fát vágni Gyakorlat után megebédeltünk és vissza mentünk a szállásra. A szállás melletti tornateremben fociztunk röplabdáztunk a norvég diákokkal. Megvacsoráztunk és lefeküdtünk aludni.

Favágás

4.nap Március 3. Időjárás:felhős ég megreggelizés után Samson elvitt az aznapi gyakorlat helyre,az iskola állataihoz. Gyakorlat:iskola állatait etetni,itatni,takarítani Tapasztalatok: fejés menetének megtekintése (elektronikus) + megtanultam birkát nyírni Tojásokat válogattunk,szín méret és alak szerint

Birka nyírás norvég módra

5.nap Március 4. Program: 8 norvég diákkal együtt elvittek minket Ülvikbe. Egy hatalmas üvegházat néztünk meg. Gyakorlat témája : palántázás,locsolás Ebéd:hamburger Este: főzés a szállón a csapattal

Sütés,főzés a csapattal

6.nap Március 5. Program: Bergen  városnézés Megnéztük a halpiacot, a tengert Nagyon szép idő volt,sütött a nap emiatt rengetegen voltak a városba.

Bergen utcáin

7.nap Március 6. Időjárás:hűvös,szeles Program:fjordok nézése,vasúti múzeum megtekintése A szálláson rendrakás,mosás

8.nap Március 7. Időjárás:napsütés Gyakorlat :iskola állatai etetése,takarítása,tojás válogatás Munkavédelem:csizma,kesztyű

Tojás válogatás

9.nap Március 8. Időjárás:napsütés Gyakorlat:favágás,fa pakolás Munkavédelem:sisak,csizma,munkaruha,k esztyű, Eszközök:traktor,lánc fűrész Tapasztalat:traktor vezetés

10.nap Március 9. Időjárás:napsütés Gyakorlat:iskola állatai etetése,takarítása,birkanyírás munkavédelem: csizma,kesztyű,munkaruha

11.nap Március 10. Időjárás:napsütés Gyakorlat:iskola állatai állatorvos segítése,malac herélés,birkanyírás,traktor vezetés Munkavédelem:csizma,kesztyű,szájmaszk

12.nap Március 11. Időjárás:hideg,szeles Gyakorlat:farmok látogatása az iskola diákjaival 1.farm:bikatelep 2.farm:családi farm: lovat,teheneket,bárányokat,lámákat tartottak

13.nap Március 12. Időjárás:hóesés Program:reggel főzés,sütés. Kirándulás myrkdalen-be ami egy síközpont. Ezután megnéztünk egy nagyon szép fjordot

14.nap Március 13. Időjárás:hideg,hóesés Program:Ulvikbe mentünk kirándulni megnéztük a Hardanger fjordot

15.nap Március 14. Időjárás:napsütés Gyakorlat:iskola állatai etetése, takarítása,traktorral bála és táp pakolás Munkavédelem:csizma,kesztyű,munkaruh a Tapasztalat:traktor vezetés

Iskola tehenészete

16.nap Március 15. időjárás:napsütés Gyakorlat:láncfűrész karbantartás,fapakolás traktorral,favágás Munkavédelem:sisak,csizma,munkaruha Tapasztalat:traktor vezetés

17.nap Március 16. Időjárás:napsütés Program:Az iskolával Bergenbe kirándulás:városnézés,halpiac,fölmentünk egy „siklóval” egy hegy tetejére ahol az egész várost belátni. Ezután elmentünk egy akváriumba ahol minden féle vizi élőlény volt,megnéztünk egy fóka show-t.

18.nap Március 17. Időjárás:napsütés Gyakorlat:iskola állatai etetése, takarítása,traktorral bála pakolás Délutáni program:városi röplabda bajnokság a sportcsarnokban 34 csapatból 2.-ak lettünk!!

19.nap Március 18. Időjárás:szeles napsütés Program:Magne-vel akivel fát vágni jártunk elmentünk egy síparadicsomba ahol a diákok síeltek mi pedig virslit sütöttünk. A szálláson a hétvégi étel késztés

20.nap Március.19 Időjárás:szeles napsütés Program:vízesés nézés,régi falvakat templomokat,fjordokat,ismerkedés a természeti, építészeti környezettel

21.nap Március 20. Program:pakolás takarítás a szálláson,készülés az utazásra

22.nap Március 21. Utazás : hajnalban kelés,Bergenből indultunk repülővel Oslóba. Oslóból pedig Budapestre Budapestről pedig Bodrogolaszi végállomás.