A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, 2016. Február 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A GINOP kiemelt projekt általános bemutatása, elért eredményei
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Pedagógus szerep és változásai
2017. Szeptemberében induló képzések
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
6.-7. előadás Standardizálás Dr. Varga Beatrix egy. docens.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Kvantitatív módszerek
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A naptevékenységi ciklus vizsgálata a zöld koronavonal alapján
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Természettudományi kiselőadás címe
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Kezdetek Iskolánk 1987-ben került átadásra. Tehetséggondozás folyt:
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.

A tanítási és tanórai tanulási idővel összefüggő, közelebbről vizsgált kérdések Nemzetközi adatok segítségével: Tanulási idő Magyarországon és a nemzetközi gyakorlatban a szabályozás szerint az alapfokú és alsó középfokú oktatásban Tantárgyankénti időráfordítás tantárgyanként a nemzetközi és a hazai gyakorlatban Tanítási órák éves száma a nemzetközi és a hazai gyakorlatban Kutatási adatok segítségével: Tanulásra fordított idő egy átlagos tanítási napon általános iskolai tanulók körében (tanórán és iskolán kívüli foglalkozásokkal, otthoni tanulással együtt) Pedagógusok főbb munkatevékenységei és ezek változása általános iskolai pedagógusok körében

Az összes tanórai tanulási idő az alapfokú és alsó középfokú oktatásban - Education at a Glance, OECD Szándékolt tanulási idő = kötelező órák száma + választható órák száma Alapképzés szakasza: ISCED1 + ISCED2 Az összes tanórai tanulási idő számítását befolyásoló adatok: Évfolyamok száma: tanév Tanítási napok száma: nap (OECD átlag), nap (HU átlag) Heti óraszáma tantárgyankénti és évfolyamonkénti, Tanítási órák hossza A tanórai tanulási idő indikátorai: ISCED1 összesen: 4613 óra (OECD átlag), 2583 óra (HU átlag) ISCED2 összesen: 2957 óra (OECD), 2970 óra (HU) Összes tanítási idő az alapképzésben (ISCED1+ISCED2): 7570 óra (OECD átlag), 5553 óra (HU átlag) Tantárgyankénti időráfordítás az összes éves tanítási idő arányában, évfolyamonként Számítás: szabályozás szerint szándékolt (tanítási órák száma) és standardizált módon (60 perces órák száma) átszámítva.

Tanórai tanulásra fordított idő, Magyarország, (szándékolt és standardizált számítás)

Összes tanórai tanulási idő az ISCED1+ISCED2 szinten, 2015.

Szerkezet szerinti eltérések: összes tanulási idő, ISCED1+2, 8 évfolyamos alapképzés, 2014

Szerkezet szerinti eltérések: összes tanulási, idő (ISCED1+2: 9 és 10 évfolyamos alapképzés, 2014

Tanulási idő az alap- és alsóközépfokú oktatásban: Magyarország, OECD átlag és EU átlag (2014, 2015)

Tanulási idő tantárgyak szerint, ISCED2, OECD, 2015

Tanítási órákon kívüli tanulás – nemzetközi tapasztalatok Kategóriák (OECD 2011): Tanórai tanulás, iskolán (tanórán) kívüli tanulás, egyéni (otthoni tanulás) Egy 2006-os PISA adatok alapján történő, tanulói eredményességgel összefüggő elemzés néhány következtetése: a tanórán töltött idő gyengén, de pozitívan korrelál a teljesítménnyel. az iskolán/tanórán kívül tanórán negatívan függenek össze ezzel. (Quality time for students, OECD 2011)

Pedagógusok tanítási és munkaideje – nemzetközi számítás és tendenciák Számításhoz használt adatok: Heti kötelező tanítási órák száma (óra) Heti iskolában tartózkodást előíró munkaórák száma (óra) Éves tanítási napok száma Éves kötelező munkaidő (óra) Tanításon kívüli feladatok Pedagógusok tanítási ideje - indikátorok: Éves tanítási órák száma az egyes oktatási szinteken (standardizált) Tanítási idő a munkaidő százalékában Trendadatok: időbeni változások

Tanítási órák éves száma, OECD, EU átlag és Magyarország, 2013

Tanulás és tanítás – kutatási adatok tükrében A TÁMOP program keretében megvalósított kutatásunk két szabályozással összefüggő változásokat vizsgált: 1. A délután tizenhat óráig tartó iskolai nap bevezetése; 2. A pedagógusok munkaidejének átalakítása (32 órás bent tartózkodás); Módszerek: Kérdőíves adatfelvétel: Három eltérő helyzetű térség 35 általános iskolájának körében: Adatfelvétel: főváros, vidék1, vidék2 (2013/2014 – 1. félév) Tanulói adatfelvétel: 815 fő 5. és 850 fő 8. évfolyamos tanuló, Pedagógus adatfelvétel: 548 fő Esettanulmányok készítése: 7 iskolában

Tanítási órákon kívüli tanulás – hazai tapasztalatok Összes tanulási idő ‚egy átlagos napon’ 5. évfolyamos tanulók körében (N=585), 2013/2014

Változási tendenciák 2012/2013 és 2013/2014 között a pedagógusok munkafeladataiban, résztvevők %-a

Változási tendenciák 2012/2013 és 2013/2014 között a pedagógusok munkaidejében, a heti munkaidő %-ában (pedagógusok becslése)

Köszönöm a figyelmet!