Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Komplex Instrukciós Program
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kompetensek lettünk? június 27..
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Nemzeti Köznevelési Portál
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára

Iskolánk idén ünnepli fennállásának 40 éves évfordulóját Iskola épület

PILLANATKÉPEK DIÁKJAINK ÉLETÉBŐL

STATISZTIKAI ADATOK A mérésben részt vett : - két 9. osztály - három 10. osztály  A tanulók 100%-a töltötte ki a feladatlapokat  A javítást az osztályfőnökök végezték  Minden tanuló kezébe vehette az értékelést  Szülői értekezleten a szülők megkapták a gyermekükre vonatkozó visszajelzéseket  Kollégáink az érintett osztályokban folyamatosan követik az eredményeket, s beépítik azt munkájukba

Hogy élték meg a tanulók a visszajelzéseket?  Nem értették „minek ez az egész”  Megdöbbenve olvasták  Még nagyobb volt a döbbenet mikor magyarázatot kaptak az olvasottakhoz  Zavarba jöttek a társuk eredményével való összehasonlításkor  Aktívabban vettek részt az önismereti és személyiségfejlesztő feladatokban  Jobban odafigyeltek egymásra

Osztályfőnökök visszajelzései  A tanulókról pontosabb képet tudunk alkotni  Az osztályokban tanító kollégákkal közösen jól hasznósíthatók az információk pl. problémamegoldás, szabálykövetés  Célirányosan fejleszthető képességek – ezekrő pontos visszajelzés készíthető  A szülő bevonása ezen javaslatok alapján konkrétabb, és meggyőzőbb, melynek következménye a szorosabb együttműködés az iskola és a szülők között / melyről pozitívak a szülők visszajelzései /  Fontos szerepe van a személyreszabott foglalkoztatásban, az egyéni fejlesztésben  A kooperatív tanulásban irányadó a csoportok kialakításakor

Általános pedagógusi vélemény A méréshez használt feladatlapokról, a már korábban említett hibáit eltekintve, pozitív a véleményünk. Az értékelőlapok alapján ki lehet szűrni  hogy melyik gyereknek milyen típusú feladattal van problémája,  melyek azok a kompetenciaterületek, amelyek fejlesztésre szorulnak  a méréssel ki tudtunk szűrni olyan gyenge képességű tanulót, akit a mérés nélkül lehet, hogy csak később tudtunk volna kiemelni, és így megelőztük annak a lehetőségét, hogy a tanuló társaihoz képest pótolhatatlanul lemaradjon

 Mindenkinek egyöntetűen az a véleménye, hogy így könnyebb a fejlesztendő területekre felfigyelni.  Az eredmények felhasználhatóak az egyes órák felépítésének kialakításánál, a gyakorló és számon -kérő feladatok fajtájának meghatározásánál.  Már a tanítás megkezdésekor tudható, kik azok a személyek, akiket felzárkóztatás vagy tehetséggondozás miatt érdemes kiemelni és külön foglalkozni velük. Mind ezt a mérések eredményei alapján könnyen meg lehet tenni.  A mérések eredményeit támasztják alá azok a tények, hogy azok a személyek, akikkel a tanárok nagy részének valamilyen formában problémája van, a mérés során is kitűntek.  A mérési eredmények emellett segítséget is nyújtanak a tanároknak abban, hogy kézzelfogható „bizonyítékokkal” álljanak a problémás gyerekek szülei elé, és magára a mérésre hivatkozva is fel tudják hívni a szülők figyelmét a problémás területekre.

Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? Többféle reakció volt megfigyelhető… Meglepődve szembesültek az eredménnyel Elgondolkodtatta őket Elégedettek voltak Egyáltalán nem foglalkoztak vele Segítséget kértek A továbbiakban partnerek voltak a fejlesztésben Kíváncsiak voltak a visszamérés eredményére

Szülői és iskolai együttműködés a fejlesztésben A problémás tanulók kiszűrése Ezen tanulók szüleivel „négyszemközti” beszélgetés, a visszajelzés részletes kiértékelése Ok – okozati összefüggések Szaktanárok fejlesztési tevékenységének összehangolása az osztályfőnökök részéről Személyre szabott „programok” Folyamatos kommunikáció és kapcsolattartása szülőkkel Eredmények közös megvitatása Nyomon-követés /csak átmeneti a javulás vagy továbbfejleszthető a további órai tevékenységekkel/

A visszajelzések alkalmazása a projekt oktatásban Projekt füzet vezetése személyre- szabott értékelések a hiányos-gyenge kompetenciák további részletes feltárása problémák kiszűrése csoportbeosztások, kooperatív munkánál Az érintett osztályokban tanító kollégák összehangoltan dolgozzák ki a projekteket egy egy kompetencia fejlesztése érdekében.

Fejlesztések, alkalmazott módszerek Több feladatlapos számonkérés /mely sokféle feladat típust tartalmaz/ Csoportmunka – szóvivővel….kommunikációs képesség fejlesztése Csoportos-ill. önálló tananyag feldolgozás, megadott kérdések alapján Prezentáció készítés adott témából – több irányú fejlesztés Gyakorlat orientált foglalkozások, melyek sikerélményt eredményeznek, így nagyobb lesz az elméleti anyag elsajátításának motiváltsága. A hiányos kompetenciájú tanulók fokozott kiemelése, dicsérete Önértékelések készítése egy-egy feladat végzésekor

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!!