Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
2012. február 3.: a magyar légiközlekedés fekete péntekje
A Malév részesedése a BUD teljes utasforgalmából 36-40%-ot tett ki A Budapest Airport 2012-re tervezett bevételeinek fele kiesett 1,5 millió átszálló utast azonnal elvesztett a repülőtér A gépmozgások száma ről (2011) re esett vissza (a 2002-es szintre) További légitársaságok törölték budapesti járataikat átszálló utasok hiányában: – American Airlines JFK - New York – Hainan Airlines - Peking – Carpatair - Velence – Moldavian - Chisinau A Budapest Airport kritikus veszteségei
Budapest Airport – azonnali intézkedések Új légitársaságok, járatsűrűség és –kapacitás növelés ösztönzése Módosított 2012-es költségterv, az összes beruházás leállítása, szigorú költségcsökkentés 200 munkavállaló elbocsátása Az 1-es terminál bezárása
A BUD Future tervek megvalósításának több éves elhalasztása A BUD fejlesztésére szánt 261 millió eurós beruházási projekt befejeződött A jelenlegi kapacitás (9,5 millió utas/év) hosszú évekre elegendő Moduláris bővítéssel a kapacitás 15 millió utas/év-re növelhető Plusz adóteher: 675 millió forintról 2 milliárd 250 millió forintra nőtt (330%-os adóteher növekedés) A szabályozott útvonalak ügyében mindezidáig nem történt semmi (MOW,KBP,TLV,IST)
A BUD teljesítménye 2011-ben A SkyCourt 2011 márciusában megnyílt határidőre, költségtúllépés nélkül 2011 a rekordok éve volt: 8,9 millió utas/ gépmozgás Jelentősen javuló utas-elégedettség (ASQ): 3.63 pontról (Q1/2011) 3.89 pontra (Q1/2012) nőtt A SkyCourt és a BUD díjai 2011-ben: Legjobb európai repülőtér-marketing Európai acélszerkezeteket elismerő díj (a KÉSZ-szel közösen) A 2011-es magyar EU elnökség
Új MALÉV központ 2012-ben: a projekt törölve
BUD Cargo City 2012: két évvel elhalasztva
A Malév csődjének kihatásai: munkahely megszűnése a légiközlekedés területén A BUD lemarad a bécsi és prágai repülőtérrel folytatott regionális versenyben Minőségi turizmus veszteségei (5-csillagos hotelek, konferencia- turizmus) Nemzetközi cégek regionális központjainak és szolgáltató központjainak elvesztése Nem tűnt föl„új Malév” a horizonton
Az 1-es terminál bezárása: Utolsó járatok 2012 május 29-én: Wizz Air / Bari (20:25) és Germanwings / Stuttgart (21:30) Az easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és Wizz Air járatok kiszolgálása a T2-n 2012 május 30-ától, 06:00 órától. A T1 utasainak 11%-a busszal, 16%-a vonattal közelítette meg a repülőteret A BUD megtakarítása a T1 bezárása révén kb. 240 millió forint (kb euró)
Köszönöm a figyelmet! A szó Kam Jandué.