A Föld napja Megyeri SAPpan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hulladékok újrahasznosítási célja
Advertisements

Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
Együttműködők vagy véleményvezérek, avagy hogyan vonhatják be a civil szervezetek a lakosokat a környezetvédelmi akciókba.
A tanári munka értékelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A szemét útja, ártalmatlanítása, illetve újrahasznosítása
Hulladékkezelés.
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
Zöld iroda Céglátogatás helyett. rkialltas-fomenu/vandorkialltas-2011/gyor.
Családi vállalkozások - prezentáció
Fülemüle informatika verseny
A szemét útja Diák:Ricz Emese Tanár: Csekéné Molnár Erika
A SZEMÉT ÚTJA Készítette:Kicsák Zoltán
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
E-hulladék Öko-Öku boglárkák.
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Mi is az igazi cél? Különféle díjak a megelőzés szolgálatában Szilágyi László civil munkacsoport Termékdíjas workshop január 21.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Civil Kezdeményezések Programja
Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában „Polgár az Európai Demokráciában” OTV 2007/2008 Készítette: Mókus örs.
CIVITAS. EU-KLUB A PROBLÉMA BEMUTATÁSA A VÁROSLIGET BEMUTATÁSA Történelmi múlt és jelen első írásos adat a tatárjárás idejéből 1752  Pest majális.
Olcsóbb és több demokrácia II. A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai a választások állami költségeinek csökkentésére.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Újrahasznosítás: meddig éri meg?
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program „Legyél te is válogatós!” 3. Mi történik a válogatott hulladékkal?
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Az elektronikai hulladékok hasznosítása
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Komposztálási alapismeretek
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Csökkentsük együtt a hulladékot!
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Miért vagyunk sikeresek? Közösségi Szociális Szövetkezet Vízkelety László – E-cherry adományboltok szakmai vezetője Alakulás: 2010 Indulás: 2011-ben egy.
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Az energiahatékony közbeszerzés akadályai a kínálati oldal számára Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.. Magyarország egyik legnagyobb hulladékgazdálkodással és köztisztasággal foglalkozó vállalata, amely mintegy két millió.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Hogyan áll ma a szelektív hulladékgyűjtés? Veszprém példáján keresztül.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
A magánbiztonsági szektor megérett a változásra, problémáink kulcsa a kezünkben van.
Csökkentsük együtt a hulladékot! Az Európai Hulladékcsökkentési Hét bemutatja.
Kanizsa Trend Kft Környezetvédelem a Kanizsa Trend Kft-nél Nagykanizsa.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szerepe a GINOP 6
A Föld napja Megyeri SAPpan.
Biyovis a mi üzletünk.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya
Szakmai gyakorlati oktatásba történő bekapcsolódás
Caracalla udvarában Kalandjáték 11.
Papírtakarékos megoldások
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
Szelektív hulladékgyűjtés
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
a logger-használat kérdései
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
A 10 éves pécsi szelektív hulladékgyűjtés története és eredményei
Előadás másolata:

A Föld napja Megyeri SAPpan

Ötleteink A papíralapú kompetencia mérés helyett digitalizált megoldást javaslunk.

Mennyi papír kell a méréshez? Egy munkafüzet kb. 70 oldal(35 lap). A gyerek számára ez darab A4-es lap. Egy csomagban 500 lap van. Így ez a mennyiség csomag fénymásoló papírnak felel meg. Egy csomag papír 21cm x 30cm x 500=315000cm 2 = 31,5 m 2. 1m 2 lap 80g tömegű, vagyis 1csg lap 31,5x80g =2520g = kb. 2,5kg. Így a méréskor felhasznált csomag lap kb x2,5 = 94012kg = 94,2 tonna (kerekítsük 100-ra) 15

Mi kell ennyi papír előállításához? Ha a papírt fából gyártják, a 100 tonna fehér papír előállításához szükséges anyag és energia: m³ víz, kg fa (kb fa), kWh energia, kg mészkő, 8,700 kg kén, 600 tonna gőz, kg klór. 16

A teljes kiadás: FT 17

A mi ötletünk 18

Előnyei Hosszú távon olcsóbb megoldás A géptermeket tudják használni az iskolák Sok fa élete megmenthető Időben szétválasztható a magyar és matematika felmérés, így csak 2 óra lenne egyszerre, mint a PISA mérés, ami javíthatna az eredményeken Gyorsabban javítható Gyorsabban lehet elkészíteni a statisztikát 19

További ötletek o Egységes méretű, és alakú, visszaváltható műanyag palackok használatát javasoljuk a könnyebb visszaváltás, és kevesebb szállítási költség miatt o Műanyag palackokat lehetne használni zajszűrő falként autó pályák mellé o Műanyag palackok anyagából készült táblát lehetne készíteni kerámia tábla helyett o Minimalista hét bevezetése az iskolákba o A kidobott használt bútorokat újra lehetne hasznosítani.

A mi ötletünk Központ Oktatók,szakmunkás tanulók,közmunkások.szakmunkások Karitatív cél újraértékesítés Energetikai cél hulladékudvar környezetvédelem Bútor gyártók Bútor kereskedők szakképzés pénz lomtalanítás Lakossági beszállítás Begyűjtés, szállítás, válogatás, felújítás, egyedi tervezés, karitatív tevékenység, értékesítés, hulladékkezelés

Válaszok%db 1. Igen87.5 %7 2. Nem12.5 %1 1. Használnak-e a diákok gyakorlati oktatásához faanyagot? Válaszok%db 1. Csak megmunkálatlan, nyers faanyagot használunk 12.5 %1 2. Csak újrahasznosított faanyagot használunk0 %0 3. Vegyesen használunk nyers és újrahasznosított faanyagot is 75 %6 4. Nem használunk faanyagot12.5 %1 2. Milyen típusú faanyagot használnak a diákok gyakorlati oktatásához? Válaszok%db 1. Igen25 %2 2. Nem62.5 %5 3. Nincs szükségünk faanyagra12.5 %1 3. Rendelkezésre áll-e elegendő faanyag az oktatáshoz? Megkérdeztük a faipari iskolákat

Válaszok%db 1. Igen 87.5 % 7 2. Nem 12.5 % 1 4. Ha a lomtalanításkor kidobott bútoroknak lenne egy összegyűjtő, válogató rendszere, szívesen használnának-e ebből származó faanyagot? Válaszok%db 1. Igen100 %8 2. Nem0 %0 5. Ha lenne rá lehetőség, szívesen bekapcsolódnának-e az újrahasznosítás folyamatába? Válaszok%db 1. Igen100 %8 2. Nem0 %0 7. Jó ötletnek tartja-e Magyarországon is bevezetni, egy a francia példához hasonló, újrahasznosító rendszer kiépítését?

Válaszok%db 1. Igen50 %4 2. Nem50 %4 8. Ön szerint megvalósítható lenne-e Magyarországon a kísérő levélben leírt hulladék begyűjtési módszer? Válaszok%db 1. Igen, gazdasági szempontból12.5 %1 2. Igen, környezetvédelmi szempontból37.5 %3 3. Igen, szemléletformáló hatása lenne50 %4 4. Nem lenne különösebb haszna0 %0 9. Véleménye szerint hasznos lenne-e bevezetni ezt a rendszert? Válaszok%db év0 % év37.5 % év62.5 %5 4. Több, mint 10 év0 %0 10. Ön szerint mennyi ideig tartana egy ilyen rendszer kiépítése?

Válaszok%db 1. Államilag kellene megoldani0 %0 2. A bútorgyártóknak kellene ezt felvállalni12.5 %1 3. Társadalmi összefogással, alapítványokkal, civil szervezetetekkel lehetne megoldani 25 %2 4. A közterület-fenntartó cégeknek kellene megoldani25 %2 5. Közös összefogással lehetne csak megoldani37.5 %3 11. Ha megvalósulna a hulladék bútorok begyűjtő rendszere, melyik szervezetnek kellene kiépíteni ezt a rendszert? 12. Ön szerint a kidobott bútorok mennyire lennének újrahasznosíthatóak? Válaszok%db 1. Nagy részéből újra bútor lehetne62.5 %5 2. Nagy része rossz minőségű fa, inkább energiatermelésre használható 37.5 %3 3. Nem érdemes foglalkozni vele/Nem éri meg foglalkozni vele0 %0

Szakértői vélemény:

Köszönjük a figyelmet! Források: m_103ngt2.jpg mage/kepek/lom_dob1.jpg 491b jpg puska/tantargyak/technika/47-modernkori- papirgyartas a-kompetenciameres-az-iskolakban/ Publikáció:

29

13. Ön szerint milyen nehézségekkel, megoldandó problémával járna egy ilyen rendszer kiépítése? - Begyűjtési rendszer kiépítése, - társadalom "rászoktatása" a rendszer használatára. Nem lehet egy szervezet felelősségére bízni. Mi is szívesen vállalunk részt belőle. Nehezen maradnak hosszabb távon életbe a több szervezet által, nemzetközi projektek támogatásával létrejövő jó gyakorlatok, ha nem kapcsolódik a fenntartást segítő állami forrás - a projektet követően - hozzá. Nehézségek: szállítás, tárolás, újrafeldolgozás, hulladék kezelés Tárolás: nagy területű, száraz hely biztosítása sok pénzbe kerül. Újrafeldolgozás: A bútorok többsége pozdorjából, bútorlapból készül. Nem értékes bútoripari alapanyag. A gépi megmunkálást veszélyezteti a rejtett csavar, vagy szeg. Nagyobb kárt okoz, mint amennyi haszna van. Hulladék kezelés: Ehhez is száraz, nagy befogadóképességű helyre van szükség, vagy folyamatos szállításra. A jelenlegi szemlélet megváltoztatása lesz a legnehezebb. A vevők egyre magasabb igénnyeket támasztanak az új bútorokkal szemben, ezt használt felújított bútorokkal nehéz lesz kiváltani. Jelenleg "utcai verseny" zajlik a kidobásra szánt holmik körül. Ezt kell szabályozni,megszüntetni! Miből finanszíroznák a bútorok összehordását, egy gyűjtőhelyre, illetve hogyan lehetne finanszírozni a javítási ktg-ket pl. újrakárpitozás? 30

14. Van-e ötlete, javaslata a használt bútorok újrahasznosítására? Igen. Közösségi terek bebútorozását segítené. Iskolánkban több, másoktól kapott használt bútor ad lehetőséget a tanulók kicsit komfortosabb ülő sarkainak kialakítására. Nekünk nincsenek asztalos növendékeink és a tanműhely lehetőségünk is jelenleg kicsi. A fajáték készítőink pedig másféle faanyaggal dolgoznak, de ha tanműhelyünk kész lesz (kb 2016 nyara) felújításban is szívesen veszünk részt. Bútoros szakembereink már vannak, kárpitos képzéshez is vannak gyakorlati partnereink... A szállítás a logisztika megoldása tűnik a legnehezebbnek Amennyiben sikerül a bútorokat sérülésmentesen begyűjteni, tisztítás és apróbb felújítás után szociális intézményekben elhelyezni, a rászorultak között történő kiosztással lehetne hasznosítani. Franciaországban az emberek gyakrabban cserélnek bútorokat, mint hazánkban. Így nálunk inkább hulladék keletkezik (még), mint újra hasznosítható alapanyag. Közintézmények, üzletek bútorait tudom ezekből az alapanyagokból elképzelni. Kárpitos, asztalos tanműhelyek tudnák felújítani, esetleg értékesíteni. Erre komoly értékesítési hálózatot lehetne építeni, akár országos rendszerben is. Szemléltetés, állami intézmények felszerelése, adományozás