8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 1 A web 2.0 eszközei és alkalmazásuk jó gyakorlatai a felsőoktatásban Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 2 Webkettő, az új kihívás Második generációs internet- szolgáltatások gyűjtő neve Az együttműködő web korszaka Lényegi vonása a tartalom megosztása, illetve közös előállítása Folyton épített, folyamatosan reflektált tudást hoz A részvételt széles rétegek számára biztosítja
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 3 Mitől nehéz? Naprakészséget követel (e-kompetencia és tananyag szinten) A tanári feladatokat meghatványoz- za, ha nem kellően átgondolt a beépítése a kurzusokba Folyamatos visszacsatolást kell biztosítani a hallgatónak Újra kell gondolni (újra fel kell fedezni) az értékelés módszereit
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 4 Fórum
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 5 Példa a feladatra
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 6 Chat
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 7
8 Címkézés
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 9 RSS Szakmai hírek gyors követése (fejlesztések, új termékek, szolgáltatások, árfolyamok stb.)
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 10
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 11 Wikit, de mire és hogyan? Tematikus vagy szakterületi wikit tudományterülethez, képzési szakhoz vagy sávhoz (szakirodalmi gyűjtéshez) Gyűjtő wikit ajánlott tananyagokhoz, esettanulmányokhoz és gyárlátogatási vagy szakmai gyakorlati beszámolókhoz Oktatói szerkesztésű wiki Hallgatói szerkesztésű wiki
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 12 Részvétel Ki lássa wikit? Ki ellenőrzi a tartalmat? Ki kapjon szerkesztési jogot? Mi legyen a véleményezés (lektorálás) rendje? Hogyan értékeljünk? „Öröklődjenek”-e a wikik?
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 13 Az Üzleti Kommunikáció Enciklopédia 2008/2009. tanév tavaszi szemeszterében Kísérleti jelleggel Interkulturális kommunikáció témában Nappali tagozatos hallgatókkal Kötelezővé tett részvétel (házi dolgozat helyett) Egyeztetett témakörök Kötelező tartalmi és formai elemek
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 14 Mi történt? 60 percben bemutatásra került az ILIAS wiki: Az oktatási cél A legfontosabb szerkesztési információk Wikihomokozó helye Éles enciklopédia elérési útvonala „Helps desk” elérhetőség Felhasználói kézikönyv →
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 15
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 16
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 17
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 18 A nyomkövetés egyik módja
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 19 Változások követése
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 20 Közreműködők és munkájuk értékelése
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 21
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 22 Szakirodalmak ajánlása
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 23 Tanári jegyzetek az értékeléshez
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 24
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 25 Tanulságok Határidő lejártával növekvő aktivitás Összességében színes, de kissé felszínes anyagok A lényegkiemeléssel még „bajok” vannak Folyamatos tanári felügyeletet és motiválást igényel a munka fő felett aránytalanul nagy tanári leterheltséghez vezethet Az ILIAS bevonása a nappali képzésbe semleges, de a wiki használata pozitív élmény (kérdőívek alapján)
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 26 Újabb lépések
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 27 Multimédia tárgyú wiki Kötelező feladatként MI (BSc) hallgatóknak, nappali képzésben (71 fő) 2/5 részben számít bele a tantárgyi értékelésbe Előre megadott lista alapján választott, illetve tantárgyvezetővel egyeztetett témában írt szócikkek készülnek ILIAS-on közzétett felhasználói dokumentáció alapján ismerhetik meg a szerkesztési lehetőségeket a hallgatók (önállóan)
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 28 Multimédia tantárgyi wiki* *Tantárgyvezető: Muhari Csilla
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 29 Mi maradt ki? E-portfolió személyes szakmai önéletrajz (sok intézményben a felvételi laphoz csatolni kell) motivációs leírás (miért ez az intézmény, miért ez a szak) szakmai szocializációs munkaterv (rendezvények, tanulmányi versenyek, pályázatok, diákcsere-programok, melyeken részt kíván venni, részt vett) szakirány választáskor erősségek feltérképezése (preferált tárgyak, meglévő készségek) szakmai gyakorlati beszámolók (kvázi 1. mestermunka) TDK dolgozat, szakdolgozat (téma illeszkedése a napi munkához vagy távlati karriertervekhez) legsikeresebb feladatok, dolgozatok (adatbázis, szoftver, kivitelezési terv, pályamunkák stb.) Állásbörzék, karriertervezés, tesztek (felvételi, továbbtanulás, speciális képzések)
8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 30 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kriskó Edina