8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, 2009.11.12-13., Budapest 1 A web 2.0 eszközei és alkalmazásuk jó gyakorlatai a felsőoktatásban Kriskó Edina Gábor Dénes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
1. dia A szakdolgozat címe
Kispálné Horváth Mária
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 1 A web 2.0 eszközei és alkalmazásuk jó gyakorlatai a felsőoktatásban Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 2 Webkettő, az új kihívás Második generációs internet- szolgáltatások gyűjtő neve Az együttműködő web korszaka Lényegi vonása a tartalom megosztása, illetve közös előállítása Folyton épített, folyamatosan reflektált tudást hoz A részvételt széles rétegek számára biztosítja

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 3 Mitől nehéz? Naprakészséget követel (e-kompetencia és tananyag szinten) A tanári feladatokat meghatványoz- za, ha nem kellően átgondolt a beépítése a kurzusokba Folyamatos visszacsatolást kell biztosítani a hallgatónak Újra kell gondolni (újra fel kell fedezni) az értékelés módszereit

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 4 Fórum

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 5 Példa a feladatra

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 6 Chat

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 7

8 Címkézés

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 9 RSS Szakmai hírek gyors követése (fejlesztések, új termékek, szolgáltatások, árfolyamok stb.)

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 10

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 11 Wikit, de mire és hogyan? Tematikus vagy szakterületi wikit tudományterülethez, képzési szakhoz vagy sávhoz (szakirodalmi gyűjtéshez) Gyűjtő wikit ajánlott tananyagokhoz, esettanulmányokhoz és gyárlátogatási vagy szakmai gyakorlati beszámolókhoz Oktatói szerkesztésű wiki Hallgatói szerkesztésű wiki

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 12 Részvétel Ki lássa wikit? Ki ellenőrzi a tartalmat? Ki kapjon szerkesztési jogot? Mi legyen a véleményezés (lektorálás) rendje? Hogyan értékeljünk? „Öröklődjenek”-e a wikik?

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 13 Az Üzleti Kommunikáció Enciklopédia 2008/2009. tanév tavaszi szemeszterében Kísérleti jelleggel Interkulturális kommunikáció témában Nappali tagozatos hallgatókkal Kötelezővé tett részvétel (házi dolgozat helyett) Egyeztetett témakörök Kötelező tartalmi és formai elemek

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 14 Mi történt? 60 percben bemutatásra került az ILIAS wiki: Az oktatási cél A legfontosabb szerkesztési információk Wikihomokozó helye Éles enciklopédia elérési útvonala „Helps desk” elérhetőség Felhasználói kézikönyv →

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 15

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 16

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 17

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 18 A nyomkövetés egyik módja

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 19 Változások követése

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 20 Közreműködők és munkájuk értékelése

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 21

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 22 Szakirodalmak ajánlása

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 23 Tanári jegyzetek az értékeléshez

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 24

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 25 Tanulságok Határidő lejártával növekvő aktivitás Összességében színes, de kissé felszínes anyagok A lényegkiemeléssel még „bajok” vannak Folyamatos tanári felügyeletet és motiválást igényel a munka fő felett aránytalanul nagy tanári leterheltséghez vezethet Az ILIAS bevonása a nappali képzésbe semleges, de a wiki használata pozitív élmény (kérdőívek alapján)

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 26 Újabb lépések

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 27 Multimédia tárgyú wiki Kötelező feladatként MI (BSc) hallgatóknak, nappali képzésben (71 fő) 2/5 részben számít bele a tantárgyi értékelésbe Előre megadott lista alapján választott, illetve tantárgyvezetővel egyeztetett témában írt szócikkek készülnek ILIAS-on közzétett felhasználói dokumentáció alapján ismerhetik meg a szerkesztési lehetőségeket a hallgatók (önállóan)

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 28 Multimédia tantárgyi wiki* *Tantárgyvezető: Muhari Csilla

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 29 Mi maradt ki? E-portfolió személyes szakmai önéletrajz (sok intézményben a felvételi laphoz csatolni kell) motivációs leírás (miért ez az intézmény, miért ez a szak) szakmai szocializációs munkaterv (rendezvények, tanulmányi versenyek, pályázatok, diákcsere-programok, melyeken részt kíván venni, részt vett) szakirány választáskor erősségek feltérképezése (preferált tárgyak, meglévő készségek) szakmai gyakorlati beszámolók (kvázi 1. mestermunka) TDK dolgozat, szakdolgozat (téma illeszkedése a napi munkához vagy távlati karriertervekhez) legsikeresebb feladatok, dolgozatok (adatbázis, szoftver, kivitelezési terv, pályamunkák stb.) Állásbörzék, karriertervezés, tesztek (felvételi, továbbtanulás, speciális képzések)

8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, , Budapest 30 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kriskó Edina