Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A pedagógusminősítési rendszer
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Pályaválasztási szülői értekezlet
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni: ezt megszerezni az iskola kötelessége.” (Kodály Zoltán) Huszár Emőke SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola

 2000 március - lisszaboni Európai Tanács > új stratégiai cél > tudás alapú társadalom > a munkanélküliség csökkenése, a nagyobb arányú foglalkoztatás, több és jobb munkahely > növekedés és fejlődés  új alapkészségek európai referenciakerete  kulcskompetenciák „lifelong learning”

Meghatározása:  a kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége  a kötelező oktatás illetve képzés időszaka alatt kell elsajátítani  a későbbiekben, mindenféle tanulás alapját ezek a  kompetenciák képezik Kulcskompetenciák

 · Számtani műveletek elvégzése és írás-olvasás (alapvető készségek)  · Matematikai valamint természet- és műszaki tudományos alapkompetenciák  · Idegen nyelvek  · Információs és kommunikációs technológiai készségek és a technológiák alkalmazása  · A tanulás megtanulása  · Társadalmi készségek  · Általános kultúra Kulcskompetenciák

Struktúra:  kompetencia alapú oktatás  kompetencia alapú szakképzés  kompetencia alapú tanárképzés  pedagóguskompetenciák  kompetencia alapú életpálya modell Oktatás

 Alapkészségek fejlesztése  Hangszeres mozgások  Hallásfejlesztés  Ritmusfejlesztés  Kottaolvasás  Zenei kifejezőkészség Zeneszerető, zeneértő Szakirányú továbbtanulás Alapfok

 Zeneművészeti szakközépiskola > szakképzés  2009 modul rendszer  évi CLXXXVII. Törvény a szakképzésről  Kerettantervek  Szakma specifikus tárgyak  Elmélet  Gyakorlat  OKJ vizsga > szakképesítés  Szakgimnázium Középfok

 Zeneművészeti Kar > osztatlan tanárképzés  Szakmai kurzusok  Pedagógiai kurzusok  Gyakorlat > értékelése a kompetenciák szerint  Tanári záróvizsga > portfólió védés > tanári kompetenciáknak való megfelelés  8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet, a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről Felsőfok

 1. Szakmai feladatok, szaktudományos…  2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése  3. A tanulás támogatása  4. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése…  5. A tanulói csoportok, közösségek…  6. Pedagógiai folyamatok és a tanulók…  7. Kommunikáció…  8. Elkötelezettség… Pedagóguskompetenciák

 A munka világa - 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet  Gyakornok – minősítő vizsgát tesz – indikátorok  Pedagógus I.  Pedagógus II. – fejlettségi szint – indikátorok  Mestertanár  Kutatótanár Életpálya modell

Köszönöm a figyelmet! „ A tehetség kötelez” (Liszt Ferenc)