Összefoglaló a Köznevelési Kerekasztal Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoportjának munkájáról előadó: Thaisz Miklós 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
A pedagógusok munkaidő beosztása
Az OH TÁMOP fejlesztései
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A pedagógus minősítési rendszer
A pedagógusminősítési rendszer
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A köznevelés átalakulása
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről
Minősítések a szakértő szemével
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A köznevelés helyzete, fejlesztési irányai Országos Tanévnyitó Konferencia 2016/17.tanév Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár 1.
Minősítésre jelentkezés Mire jelentkezünk? A jogszabályok szerint mindig a következő évi minősítési eljárásokra jelentkezünk. Vagyis aki idén jelentkezik,
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Óvodák a Köznevelési Kerekasztal munkájában Márkus Lászlóné NPK budapesti elnökségi tag Budapest,
A köznevelési kerekasztal eredményei június 30. Sonkád.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
MAMOSZ konferencia INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKATÁSBAN NOVEMBER 17.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Összefoglaló a Köznevelési Kerekasztal Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoportjának munkájáról előadó: Thaisz Miklós 1

A Pedagógus foglalkoztatás munkacsoport résztvevői Résztvevők: Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete, Eszterházy Károly Főiskola, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete, Fővárosi Közgyűlés Emberi Erőforrás Bizottsága, Gimnáziumok Országos Szövetsége, Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Magyar Művészeti Akadémia, Magyar Tudományos Akadémia, Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete, Miskolci Herman Ottó Gimnázium, Nagycsaládosok Országos Egyesülete, Nemzeti Pedagógus Kar, Oktatási Hivatal, Országos Köznevelési Tanács Ülések: 9 ülést tartottunk február 17. és június 21. között 2

Alapkérdések Intézmények önállósága Egységesség, központi irányítás Differenciálás Egyenlőség garantálása Pedagógus szakértők „Függetlenített” szakértők Egységes rendszer Specialitások figyelembe vétele Amiben egyetértés van: a köznevelési rendszert színvonalasabbá, hatékonyabbá, befogadóbbá akarjuk tenni mindannyian. 3

A legvitatottabb döntés A szakszervezetek követelése volt, hogy a pedagógus előmeneteli rendszert meg kell változtatni abban az irányban, hogy lehetőséget biztosítson a pedagógusok aktuális többletteljesítményének elismerésére, béremelést ugyanakkor saját állításuk szerint nem kértek. Az EMMI a Kerekasztal tárgyalások során kezdeményezte, hogy az intézmények maguk dönthessék el, hogy a szeptember 1-jei béremelésre szánt összeget teljesítmény-arányosan differenciálják a pedagógusaik között vagy egyenlő mértékben osztják el az összeget. Ezt a Nemzeti Pedagógus Kar nem támogatta, de az EMMI igen, ezért bekerült a köznevelési törvénybe. 4

Amiről tárgyaltunk, de még nem zártuk le a kérdést 1 Elengedhetetlennek tartjuk a hatályos státuszszámítási szabályok betartását [326/2013 Korm. 35.§ (2)] Szükséges ennek pontosítása is (gyakornokok, mesterpedagógusok, vezetőtanárok, óvoda, szakszolgálat, csoportlétszámok figyelembevétele…) A munkacsoport többsége elfogadhatónak tartja a órára vonatkozó szabályozást az előző két pont teljesülése esetén Fontosnak tartjuk, hogy az óraszámok és státuszok meghatározásánál minden jogszabályban előírt feladatot vegyenek figyelembe, ne csak az órákat, foglalkozásokat. Szükségesnek tartjuk a fejlesztőpedagógus státuszok megállapításának szabályozását, és a NOKS státuszok átgondolását. A művészetoktatás területén rugalmasabb foglalkoztatási feltételekre van szükség. Javaslatként felmerült egyes MA végzettségek besoroláskor való figyelembe vételének lehetősége. 5

Amiről tárgyaltunk, de még nem zártuk le a kérdést 2. Nem tekintjük megoldottnak és finanszírozottnak a jutalmazás lehetőségét, aminek elvi lehetőségét törvény biztosítja [Nkt. 65.§ (4)] Szintén törvény teszi lehetővé [Nkt. 8. mell.] a pótlékok differenciálását, de rendelet már nem szabályozza, a finanszírozása pedig nem biztosított. (Az EMMI javaslata: fix., kötött felhasználású keret biztosítása a pótlékok középértékén) Rendezni kell a művészetoktatásban az osztályfőnöki pótlék adásának feltételeit. Egyszerűsítenénk az eseti helyettesítés szabályozását. Az eseti helyettesítés díjazandó többletfeladatként való elismerését szorgalmazzuk.

Amiről tárgyaltunk, de még nem zártuk le a kérdést 3. Javasoljuk hogy a munkaidő-nyilvántartás vonatkozásában szülessen ágazati szabályozás a köznevelésre. Nem egyszerűen az adminisztratív terhekről van szó, a munkacsoport minden tagja egyetértett abban, hogy a Mt. jelenlegi szabályai a köznevelésben betarthatatlanok.

Amiről tárgyaltunk, de még nem zártuk le a kérdést 4. Megoszlik a munkacsoport véleménye, hogy az osztályfőnöki, munkaközösség-vezetői, DÖK-segítői feladatok neveléssel- oktatással lekötött munkaidőbe való beszámítása tekintetében. A munkacsoport többsége támogatja az EMMI javaslatát, amely szerint az osztályfőnöki feladatot és a munkaközösség-vezetői feladatot ellátó pedagógusok heti 2-2 óra, a diákönkormányzatot segítő feladatot ellátó pedagógusok heti 1 óra kedvezményben részesülnek a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő (22-26) terhére. A munkacsoport ugyanakkor jelezte, hogy továbbá részletszabályok nélkül komoly státuszproblémákat vethet fel az új szabályozás.

Amit javasoltunk, és már megvalósult 1. Az ideiglenesen PII fokozatba soroltak eljárás nélküli végleges besorolása, A 7 évvel nyugdíj előtt állók eljárás nélküli PII-be sorolása, A 2017-es minősítési eljárásokra a tapasztalt intézményvezetők is jelentkezésének lehetősége Az önértékelés, tanfelügyelet és minősítés adminisztratív egyszerűsítései, A témában vannak még javaslataink, több munkacsoport, és az NPK tagozata is foglalkozik ezzel, az EMMI és az OH részéről folyamatos és konstruktív az együttműködés. Nevelő-oktató munkát segítők 10 százalékos béremelése január 1-jétől, 2016-ban caffetéria az állami intézményben dolgozóknak

Amit javasoltunk, és megvalósult 2. Az 1700/2012 Korm. határozat módosításának tervezete lényegében a munkacsoport javaslatát tartalmazza. (a nyugdíjas korú pedagógusok legalább az adott tanítási év végéig, továbbá a pedagógiai szakasz végéig – de legfeljebb két évig – az intézményvezető egyetértésével továbbfoglalkoztathatóak legyenek; területi és diszciplináris szempontok figyelembevételével a munkáltató dönthet a továbbfoglalkoztatás kérdésében alkalmas utánpótlás hiányában; a nyugdíjas kort elérő szakértők, szaktanácsadók, érettségi és szakmai vizsgaelnökök megbízással továbbfoglalkoztathatóak. Szintén a munkacsoport javaslatával összhangban szűnik meg a kötött munkaidőben való benntartózkodás kötelezettsége, ugyanakkor a kötött munkaidő előnyei (egyértelműsített feladatok, kötetlen munkaidő) megmaradnak.

További feladatok Pedagógusok és intézményvezetők adminisztratív kötelezettségeinek csökkentése Pedagógus előmeneteli, tanfelügyeleti, önértékelési, továbbképzési és szaktanácsadói továbbfejlesztése, kapcsolódásainak megteremtése Javaslat kidolgozása a nevelő-oktató munkát segítők szükséges létszámára 11

Köszönöm a figyelmet ! 12