Az iskolai közösségi szolgálat “Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Azoknak a tanulóknak, akik január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban.
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Demecser Oktatási Centrum
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az iskolai közösségi szolgálat
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Feladatok az Iskolai Közösségi Szolgálat kapcsán Dr. Bodó.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Közösségi szolgálat 2014.
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
50 órás közösségi szolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösségi szolgálat Összeállította:
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Benke Sándor Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakközépiskola és Diákotthon Gödöllő Budapest, Január 14.
Iskolám sárgafalú épülete… Mikor még megszeppent elsősként léptük át a Közgáz vaskapuját, még csak egy-egy kósza hírt hallottunk egy olyan projektről,
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Iskolai Közösségi Szolgálat
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) a fogadóintézmény szempontjából
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Az iskolai közösségi szolgálat “Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet másokat szolgálni.” (Albert SchweItzer)

A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT  Az iskola pedagógiai programjában rögzített módon kötelez ő,  anyagi érdekt ő l független,  a tanuló helyi közösségének javát szolgáló tevékenység.

Nemzeti köznevelési törvény  50 óra elvégzése az érettségi vizsga megkezdésének az előfeltétele (5 óra felkészítő és 5 óra lezáró, 40 óra tevékenység)  A közösségi szolgálat teljesítésének igazolását először a 2016.január 1-je után megkezdett érettségi vizsga esetében kell megkövetelni.

20/2012. EMMI rendelet 133. § (2) A közösségi szolgálat keretei között  a) az egészségügyi,  b) a szociális és jótékonysági,  c) az oktatási,  d) a kulturális és közösségi,  e) a környezet- és természetvédelemi,  f) a katasztrófavédelmi,  g) az óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős területén folytatható tevékenység.   h) az egyes rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerveknél bűn- és balesetmegelőzési területen folytatható tevékenység

20/2012. EMMI rendelet  (6) A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő azzal, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.  (7) A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás időkeretben végezhető.  (8) A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni, amelyben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időkeretben és milyen tevékenységet folytatott.

20/2012. EMMI rendelet (9) A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a) a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét, a megvalósítás tervezett helyét és idejét, valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát, b) az osztálynaplóban és a törzslapon a kijelölt pedagógusnak dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését, c) Iskolaváltás esetén az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad.

Fogadó szervezet lehet a)a helyi önkormányzat, a helyi önkormányzatok társulása és a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulása az általa biztosított közszolgáltatások és katasztrófavédelmi feladatai körében; b)a nemzetiségi önkormányzat a jogszabályban meghatározott közfeladatai körében; c)a költségvetési szerv az alaptevékenysége körében; d)a magyarországi székhelyű civil szervezet, közhasznú szervezet a közhasznú és a működésével összefüggő tevékenysége körében; e)a magyarországi székhelyű egyházi jogi személy a hitéleti, a közcélú és a működésével összefüggő tevékenysége körében; f)szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltató, illetve intézmény, g)egészségügyi szolgáltató, h)közoktatási intézmény, i)felsőoktatási intézmény, j)muzeális intézmény, k)nyilvános könyvtár, l)közlevéltár, nyilvános magánlevéltár, m)közművelődési intézmény.

Közösségi szolgálat program tervezett órafelosztása évfolyamonként: 9. évfolyam10. évfolyam11. évfolyam 2 óra Felkészítő foglalkozás, érzékenyítés 2 óra Felkészítő foglalkozás, érzékenyítés 1 óra Felkészítő foglalkozás, érzékenyítés 14 óra Közösségi szolgálat 13 óra Közösségi szolgálat 12 óra Közösségi szolgálat 2 óraPedagógiai kísérés 1 óraPedagógiai kísérés 2 óraPedagógiai kísérés, a program zárása.

Az iskolánkkal együttműködő szervezetek: Szociális és jótékonysági terület:   Olajág Otthonok   Lőrinci Gondozóház   Delta Mentők   Schweitzer Albert Református Szeretetotthon   Budapest- Pestszentlőrinc- Szemeretelepi Szent István Királyi Plébánia   Pl. Erzsébet Bélatelep Református Egyházközösség   „Misszió” Alapírvány   Életrevaló Karitatív Egyesület   Pécel Város Önkormányzata   Csévharaszt Község Önkormányzata   „Kertváros” Szociális és Családvédelmi Központ, Gyál

Oktatási terület:   SZAC Öregfiúk Közhasznú Sportegyesület   Pestszentlőrinc- Kassa SE   Vigyázó Sándor Művelődési Ház, Budapest XVII.   Csepeli Szabadidősport Egyesület   Közgáz Sport Club és Diák Sportkör   Falu Tamás Városi Könyvtár, Ócsa   Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár, Ecser   Lurkó Gyermekfoci Egyesület, Gyál   Róder Imre Városi Könyvtár, Vecsés

Környezet- és természetvédelemi terület:   Ebremény Kutyavédő Egyesület   Rákosmenti Mezei Őrszolgálat   Pestlőrinci Kutyás SE   NOÉ Állatotthon Alapítvány

Katasztrófavédelmi terület:   Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Dél-Pesti Kirendeltség XVII. kerületi Hivatásos Tűzoltóparancsnokság   Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Dél-Pesti Kirendeltség XX. kerületi Hivatásos Tűzoltóparancsnokság

Az óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős területén folytatható tevékenység:   „DIXI Részképességzavarban Szenvedő Gyermekekért” Alapítvány   Pécel Város Óvodái és Bölcsödéje Nyitnikék Óvoda Tagintézmény   Dió Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola, EGYMI, Diákotthon és Gyermekotthon Az egyes rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerveknél bűn- és balesetmegelőzési területen folytatható tevékenység:   BRFK

“Az élet egyik legszebb jutalma, hogy miközben az ember másokon segít, egyben önmagán is segít.” (Ralph Waldo Emerson)