How to motivate your students? Hogyan motiváld a diákjaidat? Pilgrims, Canterbury, 2015. július 5-18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Kőszegi Forrás- Kőszeg
TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Erasmus+ program HU01-KA  
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Magyar Tudományos Művek Tára
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2008-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
HHR.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Northwind Traders Kik vagyunk?
Programjaink fizikából a es tanévben
Pénzügyi kontrolling bemutatása
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
  Néhány elhangzott, megszívlelendő jó tanács az állásinterjúval kapcsolatban a keddi „Anya Ügyes!” workshopról: Körülmények: Soha ne tegezzük le az interjút.
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

How to motivate your students? Hogyan motiváld a diákjaidat? Pilgrims, Canterbury, július 5-18.

Miért motiváljunk?

Kreativitás Érdekes feltevések Új ötletekre fogékonyság Hasonlóságok és különbségek felismerése Valószínűtlen kapcsolatok kialakítása Kockázatvállalás Ötletekre építve újabb ötletek Új szemszögből nézni a dolgokra Váratlan dolgokból előnyt kovácsolni Kockáztatás

A legfőbb tanári hibák 1. Túl sok beszédidő 2. Visszhangzás 3. Segítőkész mondat befejezés 4. Homályos instrukciók 5. Elmarad az instrukció megértésének ellenőrzése 6. „Érted?/Értitek?” kérdés 7. Az őszinte visszajelzéstől való félelem

A legfőbb tanári hibák Elégtelen tekintély / túlzott illedelmesség 2. Állandó kommentár 3. Az önbizalom, a tanulókban, a tananyagban, vagy a tevékenységben való bizalom hiánya 4. Túlzásba vitt segítség, túlszervezés 5. A leggyorsabb diákkal való haladás 6. A diák nem (igazán) meghallgatása 7. Gyenge kapcsolat, összhang a diákokkal

21. századi oktatás Kritikai gondolkodás, cselekvés Együttműködés, kollaboráció Kreativitás Karrier és önbizalom Kommunikáció Interkulturális kompetencia Számítógép-ismeret, kezelés Olyan szakembereket képzünk, amilyen szakmák még nem is léteznek!!!

Hogyan vezessünk extrovertáltakat? Hogyan vezessünk introvertáltakat? 1. Hagyd őket azonnal belemerülni 2. Bátorítsd a lelkesedésüket 3. Hagyd őket beszélni, hogy gondolkodhassanak 4. Hallgasd meg a számos ötletüket 5. Hagyd őket „multitask”-olni 6. Tartsd tiszteletben a független jellemüket 7. Hagyd őket ragyogni! 1. Hagyd őket gondolkodni, hogy beszélhessenek 2. Adj nekik időt, hogy döntést hozhassanak 3. Tartsd tiszteletben a magányos jellemüket, a privát szférájukat 4. Ismerd el az önálló munka iránti igényüket 5. Figyelmesen hallgasd meg őket 6. Hagyd, hogy a saját ütemükben tanuljanak 7. Hagyd őket ragyogni!

Osztályterem vezetés Tevékenységek Tekintély Kritikus pillanatok Eszközök és technikák Emberekkel dolgozni Csoportosítás, ültetés

Jó gyakorlatok….dióhéjban A tanteremnek a diákok igényeihez való igazítása, átrendezése (?) – meglepetés! Zene belépéskor, terem elhagyásakor Tanár bemutatkozása: képekkel, kérdésekkel 4 lapos könyv – ismerkedés Kategorizálás – ismerkedés Térbeli gondolkodás – mozgás Tantermi szerződés megtárgyalása

Jó gyakorlatok….dióhéjban 2. Tanulás/tanítás képekkel – meglepetés ◦ Adam és barátja ◦ Egy barátom leírása ◦ Memorizálás - festmények Közös definiálás gyakorlat – bemelegítés (??) Nyelvtan: ◦ 4 betű – 1 mondat ◦ Kérdésekből álló párbeszéd ◦ Alfabetikus sorrendben a dialógus mondatai

Jó gyakorlatok….dióhéjban 3. Tanterem dekoráció – közösen, magyarázattal Csöndes „brainstorming” (ötletelés) – várakozási idő Képekkel való munka ◦ Hasonlóságok keresése ◦ Kapcsolat keresése ◦ Történet kitalálása Videóval való munka – történetmesélés (panda mama) Családfa, történet kitalálása Memorizálás Diktálás – My dream man/woman, Bob the baker

Jó gyakorlatok….dióhéjban 4. Önreflexió – óra rögzítése (hanganyag, videó) Bemutatás – weboldalak Igen-nem kérdések (sztori, pl. hétvége) Bemelegítő gyakorlatok (pirospacsi, stb.) Elsüllyed, vagy lebeg? – kísérlet Láva lámpa kísérlet Zeneszámokkal való tanulás (nyelvtan, cond.) Jazz dalok

Jó gyakorlatok….dióhéjban 5. Költészet, versek – nevekkel vers Egy tárgy különböző élete Mozgásos gyakorlat – Pat the postman Válassz oldalt (kávé-tea, tengerparti-hegyi nyaralás, stb.) Projektmunka BYOD – bring your own device