How to motivate your students? Hogyan motiváld a diákjaidat? Pilgrims, Canterbury, július 5-18.
Miért motiváljunk?
Kreativitás Érdekes feltevések Új ötletekre fogékonyság Hasonlóságok és különbségek felismerése Valószínűtlen kapcsolatok kialakítása Kockázatvállalás Ötletekre építve újabb ötletek Új szemszögből nézni a dolgokra Váratlan dolgokból előnyt kovácsolni Kockáztatás
A legfőbb tanári hibák 1. Túl sok beszédidő 2. Visszhangzás 3. Segítőkész mondat befejezés 4. Homályos instrukciók 5. Elmarad az instrukció megértésének ellenőrzése 6. „Érted?/Értitek?” kérdés 7. Az őszinte visszajelzéstől való félelem
A legfőbb tanári hibák Elégtelen tekintély / túlzott illedelmesség 2. Állandó kommentár 3. Az önbizalom, a tanulókban, a tananyagban, vagy a tevékenységben való bizalom hiánya 4. Túlzásba vitt segítség, túlszervezés 5. A leggyorsabb diákkal való haladás 6. A diák nem (igazán) meghallgatása 7. Gyenge kapcsolat, összhang a diákokkal
21. századi oktatás Kritikai gondolkodás, cselekvés Együttműködés, kollaboráció Kreativitás Karrier és önbizalom Kommunikáció Interkulturális kompetencia Számítógép-ismeret, kezelés Olyan szakembereket képzünk, amilyen szakmák még nem is léteznek!!!
Hogyan vezessünk extrovertáltakat? Hogyan vezessünk introvertáltakat? 1. Hagyd őket azonnal belemerülni 2. Bátorítsd a lelkesedésüket 3. Hagyd őket beszélni, hogy gondolkodhassanak 4. Hallgasd meg a számos ötletüket 5. Hagyd őket „multitask”-olni 6. Tartsd tiszteletben a független jellemüket 7. Hagyd őket ragyogni! 1. Hagyd őket gondolkodni, hogy beszélhessenek 2. Adj nekik időt, hogy döntést hozhassanak 3. Tartsd tiszteletben a magányos jellemüket, a privát szférájukat 4. Ismerd el az önálló munka iránti igényüket 5. Figyelmesen hallgasd meg őket 6. Hagyd, hogy a saját ütemükben tanuljanak 7. Hagyd őket ragyogni!
Osztályterem vezetés Tevékenységek Tekintély Kritikus pillanatok Eszközök és technikák Emberekkel dolgozni Csoportosítás, ültetés
Jó gyakorlatok….dióhéjban A tanteremnek a diákok igényeihez való igazítása, átrendezése (?) – meglepetés! Zene belépéskor, terem elhagyásakor Tanár bemutatkozása: képekkel, kérdésekkel 4 lapos könyv – ismerkedés Kategorizálás – ismerkedés Térbeli gondolkodás – mozgás Tantermi szerződés megtárgyalása
Jó gyakorlatok….dióhéjban 2. Tanulás/tanítás képekkel – meglepetés ◦ Adam és barátja ◦ Egy barátom leírása ◦ Memorizálás - festmények Közös definiálás gyakorlat – bemelegítés (??) Nyelvtan: ◦ 4 betű – 1 mondat ◦ Kérdésekből álló párbeszéd ◦ Alfabetikus sorrendben a dialógus mondatai
Jó gyakorlatok….dióhéjban 3. Tanterem dekoráció – közösen, magyarázattal Csöndes „brainstorming” (ötletelés) – várakozási idő Képekkel való munka ◦ Hasonlóságok keresése ◦ Kapcsolat keresése ◦ Történet kitalálása Videóval való munka – történetmesélés (panda mama) Családfa, történet kitalálása Memorizálás Diktálás – My dream man/woman, Bob the baker
Jó gyakorlatok….dióhéjban 4. Önreflexió – óra rögzítése (hanganyag, videó) Bemutatás – weboldalak Igen-nem kérdések (sztori, pl. hétvége) Bemelegítő gyakorlatok (pirospacsi, stb.) Elsüllyed, vagy lebeg? – kísérlet Láva lámpa kísérlet Zeneszámokkal való tanulás (nyelvtan, cond.) Jazz dalok
Jó gyakorlatok….dióhéjban 5. Költészet, versek – nevekkel vers Egy tárgy különböző élete Mozgásos gyakorlat – Pat the postman Válassz oldalt (kávé-tea, tengerparti-hegyi nyaralás, stb.) Projektmunka BYOD – bring your own device