A kulturális és társadalmi tőke erősítése a fiatalok közösségeiben Kistokaj 2015. április 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Tisztelettel köszöntöm
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Szociális munka a börtönben
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Csoport munka.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
A program továbbfejlesztésének lehetőségei HEFOP Daróczi Lajos.
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Család.
Szabad-e a szabadult? A TÁMOP kiemelt projekt szerepe a reintegrációs folyamatban Botka Bianka szolgáltatás módszertani vezető, Belügyminisztérium.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Negyedik előadás Március 11
A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS KÉRDŐJELEI A TÁRSADALOM, A GAZDASÁG ÉS AZ ÖKOLÓGIA ÖSSZEFÜGGÉSE A GLOBÁLIS WILÁGBAN.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
A vidéki tér sikertényezői
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A team-munka elméleti alapjai
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
A hippokratészi eskü értelmezése
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
„Civil ABC Eger térségében”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
GAZDASÁG, GAZDÁLKODÁS ÉS A TERMELÉS, HASZNOSSÁG, SZŰKÖSSÉG, GAZDASÁGI JAVAK GAZDASÁGI ALAPISMERETEK.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Személyes életvitel.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
LEADER, Identitás, Sport
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A MAGAS BIZALOMSZINTŰ TÁRSADALMAK
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Pénzügy szigorlat Közösségi gazdaságtan
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A települések szükséglet oldali vizsgálata Kerner-Hegyi Judit Ph. D
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

A kulturális és társadalmi tőke erősítése a fiatalok közösségeiben Kistokaj április 15.

Magányos tömeg  A fogyasztói tömegtársadalomban élő embereket szokták magányos tömegként emlegetni  Gyakran vagyunk egymás fizikai közelségében úgy, hogy nincs közöttünk valódi kapcsolat  A magányosság nem azonos az egyedülléttel  Tömegben érezhetjük a legmagányosabbnak magunkat,

Magányos ember  H. Arendt szerint magányos ember az, aki úgy érzi, hogy senkinek nem fontos, nem számít igazán. Helyettesíthető, pótolható  Nem bízik senkiben és semmiben, még magában sem  Mindig mindenben a legrosszabbra számít

A közösségek fontossága  A. Smith szerint az embereknek két egyaránt fontos alapvető szükségletük van:  1, A létfenntartáshoz nélkülözhetetlen anyagi javak  2, A mások általi elfogadás, elismerés, siker. Méghozzá a számunkra fontos, ránk befolyással lévő emberek általi  Befolyással bíró kapcsolatok közösségekben alakulnak ki

Horizontális kapcsolatok  A közösségek egyenrangú felek horizontális kapcsolatai  A közösségek, a horizontális kapcsolatok társadalmi tőkét képeznek

Bourdieu tőkeelmélete  A mai társadalmakban az egyéneknek, a társadalmi csoportoknak, a településeknek és a térségeknek a társadalmi egyenlőtlenségek rendszerében elfoglalt helyét az általuk birtokolt materiális, kulturális és társadalmi tőke együtt határozza meg  A tőkeféleségek összeadódnak és konvertálhatóak

Tőkeféleségek  Materiális tőke: azok az anyagi javak, amelyek befektethetőek és profit szerezhető velük  Kulturális tőke: azok a képességek, készségek és tudás, melyeket a család ad át a korai szocializáció során és ami az oktatásban bővíthető  Társadalmi tőke: horizontális és vertikális emberi kapcsolatok

Tőkekonvertálás  A tőkeféleségek átválthatóak egymásra  Minél szegényebb egy egyén, egy társadalmi csoport, egy település vagy egy térség materiális tőkében, annál fontosabb a kulturális és társadalmi tőke gyarapítása és hasznosítása

A fiatalok kulturális közösségei  A fiatalok gazdasági hatékonyságának javulásához és életminőségük jobbá válásához egyaránt fontosak azok a közösségek, melyekben kulturális tevékenységek végzése során alakulnak ki és erősödnek azok az emberi kapcsolatok, melyek társadalmi tőkeként is hasznosíthatóak

Személyiség és közösség  Az egyénben rejlő legjobb lehetőségek megvalósulását a közösségi kapcsolatok inspirálják, segítik  A negatív magatartásformák elkerülését a leghatékonyabban a pozitív tevékenységre szerveződő közösségek segítik (bűnmegelőzés, alkohol és drog prevenció, egészségfejlesztés, stb.)