RÖVIDEN A GERILLAMARKETINGRŐL Dr. Orosdy Béla Pécs, 2009. január 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
Kőszegi Forrás- Kőszeg
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Térkép készítése adataiból
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban

Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
FraMak Chambre de Commerce et d’Industrie Hungaro-Française
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Digitális reklám Mit, kinek, hogyan? A célcsoport
Miért lesz valaki vállalkozó?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Gerillareklám, vírusmarketing
Számítógépes vírusok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
DIGITÁLIS MEGOLDÁSA.
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

RÖVIDEN A GERILLAMARKETINGRŐL Dr. Orosdy Béla Pécs, január 29.

A gerillamarketing speciális marketingkommunikáció, a reklámozás olyan újfajta megoldása, amely innovatív, szokatlan, nemegyszer meghökkentő módszerekkel operál a marketingüzenetek célba juttatása érdekében. A hagyományos marketingnél hatékonyabb és jóval költségtakarékosabb módon tör célja felé. Arra törekszik, hogy az informáló folyamatban érintetté, aktív részessé tegye a befogadót.

 a pletyka- (‘buzz’- vagy ‘word-of-mouth’) marketing,  a vírusmarketing (elektronikus pletykamarketing),  az álfogyasztói csoportokat létrehozó ’astroturfing’ és  a meglepő üzenethordozó felületek rafinált felhasználása, ‘ambient’ marketing. A gerillamarketing alkotói

A ’buzz’ (’baz’) magyarra leginkább ’zsongás’-ként, ’bizsergés’-ként fordítható. Lényege, hogy a fogyasztók körében adott termék- vagy szolgáltatásmárkáról, cégről, személyről hír/kommentár terjed a fogyasztói hálózatokon keresztül. Innen ered másik neve: a ’world-of-mouth’ (’vörldofmausz’), azaz ’szóbeszéd’. A ‘buzz’ a gerilla-hadműveletek alapja. 1. A buzzmarketing

A network modell

A véleményformáló szerepe

A ‘médiumok’ bizalmi sorrendje a világ 47 országában (%) MédiumMagyarokEurópaMinta (47) Opinion Leader Sajtó (napi-/hetilap) Márka weboldala TV Magazin Rádió45 54

Lényegében a pletykamarketing digitális, on-line eszközökkel bővített változata. Az alkalmazók az ismert:  internetes,  mobiltelefonos,  interaktív televíziós stb. hálózatokat, közösségeket keresik fel és ’fertőzik meg’ saját üzenetükkel. 2. A vírusmarketing = gerillamarketing az interneten

az internet egy márka vagy vállalkozás iránti érdeklődés-keltésének képességét hasznosítja. Ezt a képességet kis- és középvállalkozások tömegei igyekeznek kihasználni, mivel a nagyon kis cégek is igen hasznos fegyverként forgathatják. Kiválóan alkalmas saját márkájuk, imázsuk építésére, sőt a weblaplátogatók számának megtöbbszörözésére is. A vírusmarketing

(Astroturfing) Megbízás alapján, PR és gerillamarketing specialisták által végrehajtott akció, amelynek lényege, hogy eredeti, alulról építkező civil szerveződések által kezdeményezett kampánynak tűnjön. A reklámokat kerülő fogyasztók is észreveszik a környezetbe nem illő jelenségeket, s mire kiderül a számukra, hogy az is ’csak’ egy reklám volt, addigra az üzenet már bevésődött. 3. A ‘fű alatti’ marketing

(Ambient marketing) Olyan új reklámeszközök keresésére koncentrál, amely minél több és minél figyelemfelkeltőbb fogyasztó-találkozást képes generálni. Főként a kültéri és közösségi helyeken lévő hirdetési felületeknek a gyűjtőneve, amelyek a szokványos hirdetési formák közé aligha sorolhatók. 4. Különleges felületek

Ezt az újfajta hirdetési módot a már szokványos hirdetési formák mellett/ helyett is használják. Olyan hirdetési helyet választanak ki, amely a célcsoport megragadja és meglepi. Ilyen pl. a sportolók sokszor mutatott, de nem ‘használt’ testrésze. A profi ökölvívók gyakran hordanak testre festett reklámokat a hátukon – lásd: Erdei Zsolt világbajnokot.

A gerillamarketing tehát új kommunikációs megoldások, kreatív ötletek és meghökkentő közlésformák széles körét kínálja a mikro-, kis- és középvállalatok számára is. Nem a költségek, hanem a befektetett kreatív energia oldaláról közelíti meg a célpiac eléréséhez szükséges akciókat. Célja a döntéshozatal gyorsítása, amelyhez kiváló segítséget nyújt számára a szóbeszéd terjesztése és az internetmarketing eszköztára. A gerillamarketing és a KKV

Sikerének központi elemét képezi a stimuláló és intelligens üzenet. Ez egyben költség- hatékonyságának bázisa is, mivel ennek révén képes éppen a meggyőzendőket, a célközönség kisebb-nagyobb csoportjait bevonni a kommunikációs folyamatba. A gerillamarketing a KKV-k számára ’lett kitalálva’.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!