P e r f e k t 2010/2011. 2010. október 14.. 2 szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Pásztor Tibor főosztályvezető
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Az EEM helye a menedzsmentben
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A szakképzés helyzete Magyarországon
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A foglakoztathatóság és a felnőttképzés kapcsolata Dr. Czomba Sándor Budapest november 6.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Népfőiskolák Magyarországon
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

p e r f e k t 2010/ október 14.

2 szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés

3 iskolarendszer több fokozatú képzési struktúra intézményrendszer kötöttség; stabil működés; egymást átfedő feladatok KÖZOKTATÁSSZAKKÉPZÉS FELSŐ- OKTATÁS FELNŐTT- KÉPZÉS ÁLLAM

4 munkaerőpiac elegendő munkaerő hatékony költségkezelés megfelelő felkészültség rugalmasság GAZDASÁG MUNKÁLTATÓMUNKAVÁLLALÓ munkahely megfelelő javadalmazás egyéni fejlődési lehetőség stabilitás alacsony foglalkoztatottság magas munkanélküliség alapkompetenciák hiánya a humánerőforrás állapota a fejlődés gátja kereslet - kínálat

5 szakképzés modulrendszer kompetencia alap/rész/ráépülő/elágazó elmélet/gyakorlat vizsgarendszer TARTALOM OKJ AKKREDITÁCIÓ EGYÉB KÉPZÉSEK jogszabályi káosz igazgatási káosz intézményi káosz tartalmi káosz stratégiai káosz f o r m á l i s i n f o r m á l i s n o n f o r m á l i s

6 állami – nem állami az intézményrendszer stabilizálása a tartalmi elvárások tisztázása KÖZOKTATÁS alapismeretek alapkészségek, képességek, jártasságok az intézményrendszer stabilizálása a tartalmi elvárások tisztázása SZAKKÉPZÉS az intézményrendszer stabilizálása a tartalmi elvárások tisztázása FELNŐTTKÉPZÉS szakmacsoportok alapkövetelményei szabályozott szakmák felzárkóztatás közvetítés igények és szükségletek között foglalkoztatottság támogatása hiányszakmák gyakorlati képzőhelyek

7 szervezés elmélet/gyakorlat bemeneti feltételek tudásszintmérés előzetes folyamatba épített záró erőforrások követelményrendszer TANFOLYAMVIZSGA TARTALOM államilag elismert államilag nem elismert ?KAMARA? ?VIZSGAKÖZPONT? ?ÁLLAM? ?KÉPZŐ?

8 elvárások Az adminisztrációs teher csökkentése. Nem jogi, hanem piaci szabályozás. Rugalmas rendszer. STRATÉGIA Mi a cél az adott térségben? Milyen eszközökre van szükség? Nem az események után kell kullognunk, hanem magunknak határozzuk meg a jövőnket!

9 stratégia teljes körű képzési szolgáltatás egyének szervezetek mérés/értékelés tanfolyam továbbképzés vizsga tananyagfejlesztés

10 oktatás 2009-es adatok alapján: OKJ képzések: 4790 fő Hatósági jellegű képzések (MK továbbképzés, Biztosításközvetítő függő és független szakvizsgázók) fő Szakmai továbbképzések, nyelvi képzések tréningek, konferenciák: 5689 fő Közvetlen szakvizsga: 2054 fő Klubok: 3631 fő Összesen: fő

11

12

13 kiadó A Perfekt piacvezető a pénzügyi-számviteli könyvek kiadásában. Több mint példány az elmúlt három évben új kiadvány évente Gazdasági, pénzügyi, számviteli, jogi, marketing és kommunikációs kiadványok Főiskolai jegyzetek, tankönyvek kiadása és tankönyvellátása a BGF valamennyi karán Iskolarendszeren kívüli képzések központi követelményekhez igazított tankönyveinek kiadása Hét saját bolt és országos viszonteladói hálózat

14 e-learning Teljeskörű e-learning szolgáltatási rendszer: Tananyagfejlesztés Multimédiás elemek készítése LMS szolgáltatások és kurzusok biztosítása E-learning és blended learning kurzusok tartása Digital Right Management

15 szervezet A Perfekt Zrt. közel 60 éves múltra tekint vissza ben alakult meg a Pénzügyminisztérium Továbbképző Intézeteként ban privatizálták a vállalatot, júniusa óta pedig a finn Sanoma oktatási divíziójának tagja lett (Sanoma Learning & Literature). A divízió vállalatai: Malmberg (Hollandia) Van In (Belgium) WSOY (Finnország) NTK-Perfekt Oktató és Kiadó Holding Zrt. (Magyarország) Young Digital Planet (Lengyelország) Nowa Era (Lengyelország) SLL: Európa egyik legnagyobb, piacvezető oktatói és tankönyvkiadói csoportja Előnyök: tőkeerős szakmai háttér számos területen támogatja a Perfekt működését, fejlesztéseit az európai háttér lehetővé teszi, hogy a szinergiák kihasználásával a Perfekt európai színvonalú kiadványokat, szolgáltatásokat nyújtson a magyar képzési piac szereplőinek

16 Köszönöm a figyelmet!