Összeállította: Szabó Ilona

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Az iskolai szociálismunka
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
A koragyermekkori nevelésről
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Az óvodai nevelés alapelvei
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szeretettel köszöntöm
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Út a sikeres tanuláshoz
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
főosztályvezető-helyettes
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Összeállította: Szabó Ilona A JÁTÉKBAN VALÓ INTEGRÁLT TANULÁS AZ ÓVODÁBAN ÉS EBBEN A PEDAGÓGIAI ASSZISZTENSEK SZEREPE Összeállította: Szabó Ilona

A JÁTÉK A játék spontán, szabadon választható, önmagáért való tevékenység

AZ ÓVODAI NEVELŐ-FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉG ÁTGONDOLÁSÁNAK SZÜKSÉGESSÉGE TUDÁST, TANULÁST ÉRINTŐ TÁRSADALMI VÁLTOZÁS TELJESÍTMÉNYORIENTÁLTSÁG ÖNÉRVÉNYESÍTÉS ÚJ HELYZETET VET FEL - A JÁTÉKBA INTEGRÁLT TANULÁS TERVSZERŰEN FELÉPÍTETT, ÁTGONDOLT TERVEZÉST IGÉNYEL. A FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉG AKKOR HATÉKONY, HA A JÁTÉLBÓL INDUL KI ÉS ODA TÉR VISSZA. FONTOS A FEJLESZTÉS, DE NEM A JÁTÉK HELYETT, HANEM AZZAL EGYÜTT.

˝DOBOZVILÁG˝

˝DOBOZVILÁG˝

˝DOBOZVILÁG˝

˝DOBOZVILÁG˝

AZ ÓVODAI TANULÁS ÉRTELMEZÉSE, A GYERMEKI JÁTÉKKAL VALÓ KAPCSOLATÁNAK SZEMSZÖGÉBŐL

AZ ÓVODAI NEVELÉS ORSZÁGOS ALAPPROGRAMJA ÁLTAL MEGFOGALMAZOTT TANULÁSELMÉLETEK UTÁNZÁS JÁTÉKBA INTEGRÁLT TANULÁSI TEVÉKENYSÉG SZERVEZETT TANULÁSI TEVÉKENYSÉG A TANULÁSI TARTALOM MEGJELENÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI AZ ÓVODAI ÉLETBEN: KÜLÖN TEVÉKENYSÉGBEN MEGJELENŐ KOMPLEX TEVÉKENYSÉGBEN MEGJELENŐ ¨BELEÁGYAZÓDÓ¨ TEVÉKENYSÉG INTEGRÁLT TEVÉKENYSÉGEK

A játékba integrált tanulás azt jelenti, hogy az óvodapedagógus által kezdeményezett tevékenységek a játékidőbe ékelődnek, tagolódnak, úgy, hogy közben nincs játékelrakás.

A játék az óvodai tanulás egyik legfontosabb színtere

AZ ÓVODAPEDAGÓGUS SZEREPE A JÁTÉKBAN JÁTÉKRA ÖSZTÖNZŐ LÉGKÖR BIZTOSÍTÁSA JÁTSZÓHELYEK BIZTOSÍTÁSA JÁTÉKESZKÖZÖK , JÁTÉKSZEREK BIZTOSÍTÁSA A SZABAD JÁTÉK ÉS A VELE PÁRHUZAMOSAN VÉGEZHETŐ TEVÉKENYSÉGEK SZERVEZÉSE ÉLMÉNYGAZDAG ÓVODAI ÉLET MEGTEREMTÉSE A GYERMEKEK JÁTÉKÁNAK ˝TÁMOGATÁSA˝ A JÁTÉK KREATIVITÁST FEJLESZTŐ , ÉLMÉNYT ADÓ TEVÉKENYSÉG LEGYEN. ÚJSZERŰ FEJLESZTŐ JÁTÉKOKKAL SZÍNEZETT, VÁLTOZATOS NEVELÉSI MÓDSZEREKKEL TARKÍTOTT TEVÉKENYSÉGEK SZERVEZÉSE. SZABAD JÁTÉKVÁLASZTÁS LEGYEN , S AZT ADDIG FOLYTATHASSÁK , MÍG AZ SZÁMUKRA ÉRDEKES ÉS ÖRÖMET AD. A JÁTÉKBA INTEGRÁLT TANULÁSI TEVÉKENYSÉGEK A JÁTÉKIDŐBE OLVADJANAK BE. ONNAN MOTIVÁLÓDJANAK, S ODA TÉRJENEK VISSZA. ÍGY A GYERMEKEK ÖRÖMMEL ÉS SPONTÁN TANULNAK.

A PEDAGÓGIAI ASSZISZTENS SZEREPE Cél: Az intézményben folyó pedagógiai munka segítése.  A pedagógiai program eredményes megvalósítása, a gyermekek zavartalan és folyamatos ellátása érdekében az óvodapedagógusok munkájának támogatása. FELADAT: A gondjára bízott gyermekek testi épségének megóvása,melyért teljes körű felelősséggel tartozik. Gondoskodnia kell a gyermekek testi szükségleteinek ellátásáról, a gyermekek foglalkoztatásáról, fejlődésük optimális segítéséről az óvoda pedagógusok iránymutatása szerint: RÉSZT VESZ: a gyermekek felügyeletének biztosításánál, a párhuzamosan végezhető tevékenységek megszervezésében és lebonyolításában, a lassabban haladó, egyéni segítséget igénylő gyermekek megsegítésében, a másság elfogadtatásában (személyes példaadás), a gyerekek biztonságos körülményeinek megteremtésében, a balesetek elkerülésének kivédésében, a tevékenységszervezés feltételeinek zökkenőmentes feltételeinek biztosításában, az óvodai ünnepségek, hagyományok megszervezésében, lebonyolításában, ENNEK ÉRDEKÉBEN: figyelemmel kíséri a csoportra, gyerekekre vonatkozó terveket és azok megvalósítását felelősségteljesen segíti. Folyamatosan konzultál az intézményben dolgozó óvodapedagógusokkal.  Általános magatartási követelményeknek eleget tesz.

KÖVETENDŐ GYAKORLATOK HOSPITÁLÁSOK MUNKAKÖZÖSSÉGI ÉRTEKEZLETEKEN VALÓ RÉSZVÉTEL ESETMEGBESZÉLÉSEK PROJEKTEKBEN VALÓ RÉSZVÉTEL AZ ÓVODA PEDAGÓGUSAIVAL. ˝CSAK AZ TUD A TENGERPARTON HOMOKVÁRAT ÉPÍTENI, AKI HISZ ABBAN, HOGY A HULLÁMOK MEGSZELIDÍTHETŐK.˝

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !