Változások szükségszerűsége a HR tanácsadásban – intergenerációs problémák kezelése Prof. Dr. habil Bencsik Andrea egyetemi tanár Széchenyi István Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Az „első lépés” TÁMOP
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Projektmenedzsment kompetenciák - hagyományos és agilis megközelítés
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Life is game! But do not only play with a game!
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Munkahelyi stressz HR-es szemmel
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

Változások szükségszerűsége a HR tanácsadásban – intergenerációs problémák kezelése Prof. Dr. habil Bencsik Andrea egyetemi tanár Széchenyi István Egyetem Győr

 A téma aktualitása  Intergenerációs problémák a munkahelyen  Vezetői és HR kihívások  Lehetséges megoldás Súlypontok

TM rendszerek építésének igénye Kultúra formálása Együttműködés hatékonysága Csoportmunka Tudásmegosztás problémái A téma aktualitása

Intergeneráció menedzsment, mint új funkció a vezetésben  Veteránok  Baby boom  X generáció (hírnöknemzedék)  Y generáció (digitális bevándorlók)  Z generáció (digitális bennszülöttek ) Intergenerációs problémák az együttműködésben

 Érték formálás – tanulószervezet  HR értéklánc modell működési feltételeinek megteremtése  TM és HR feladatok összehangolása Új kihívások a vezetés és a HR számára

baby - boomx generációy generációtanuló szervezet szemlélet közösségi, egészben gondolkodik én központú és középtávúönző és rövid távúrendszerszemlélet kapcsolatelsősorban személyes személyes és virtuális hálózatok elsősorban virtuális, hálózatok bizalom célbiztos egzisztencia multi környezetben biztonságban, pozícióban versengés, vezetővé válniközös célok önmegvaló- sítás tudatos karrierépítésgyors előre lépésazonnalegyéni igény csoport- munka idegen természetes közege (multi cégek) hisznek a közös erőfeszítések sikerében természetes IT önképzésen alapul, hiányos jól kezelilételemeelőfeltétel értékeik türelem, soft skillek, hagyományok tisztelete, EQ, kemény munka, kemény munka, nyitottság, sokféleség tisztelete, kíváncsiság, gyakorlatiasság rugalmasság, mobilitás, széleskörű, de felszínes tudás, sikerorientált, kreatív egyéni és közös értékek azonosak egyéb jellemzőik lehetnek hierarchia tisztelete, túlzott szerénység vagy arrogáns rugalmatlanság, passzivitás, cinizmus és kiábrándultság szabálykövető, anyagias, esélyegyenlőség, hierarchiát kevésbé tisztelik, realitás érzék, bizonyítási kényszer szabadság vágy nem tisztelik a hagyományokat, tudáskeresés új formái, fordított szocializáció, szemtelenség, távmunka, rész munkaidő, interim menedzsment, alábecsüli a soft skilleket, EQ-t kreatív, egyéni és közösségi célok azonosak, közös munka, innovatív légkör, bizalom mindenek előtt Tudás- megosztás szívesen, önkéntkölcsönösségen, ellenszolgáltatáson alapul nem, vagy csak ha érdekében áll vagy ha kényszer alapvető elvárás és természetes viselkedés

HR értéklánc modell működési feltételeinek megteremtése Stratégia, tervezés – kontrolling rendszer Változás- és tudásmenedzsment, szervezeti kultúra Információ menedzsment Toborzás, kiválasztás Ösztönzés, motiváció Képzés, fejlesztés Teljesítmény- értékelés Elbocsátás, kilépés, áthelyezés

Tudásprioritások meghatározása Tudás azonosítása Tudás megszerzése Tudás fejlesztése Tudás hasznosítása Tudás rögzítése Tudás ellenőrzése HR stratégia, információ, kommunikációs utak, meggyőzés tudástérkép, kompetencia mátrix, mind mapping, best practice, benchmarking, stb. lehetőségek felkutatása, támogatás biztosítása, (toborzás – kiválasztás), szervezetfejlesztés, képzési rendszer kidolgozása, karriertervek, talent menedzsment, szervezeti „vákuum”, stb. emberi problémák és konfliktus kezelés, tanulószervezeti működés karbantartása, stb., IT rendszerek működtetése (folyamatában), LLL, szervezeti memória kialakítása, működtetése, stb. minden munkakörben, folyamatosan, beépülés a termékbe, szolgáltatásba, költség/haszon elemzések, stb. kultúra építés, (eszközök: mester-tanítvány, mentoring, minőségi körök, AAR, retrospekt, storytelling, tudáscsere, knowledge – cafe, egyéb kötetlen technikák, stb.) Tudás megosztása

Lehetséges megoldás

Tudásprioritások meghatározása Tudás azonosítása Tudás megszerzése Tudás fejlesztése Tudás hasznosítása Tudás rögzítése Tudás ellenőrzése HR stratégia, információ, kommunikációs utak, meggyőzés tudástérkép, kompetencia mátrix, mind mapping, best practice, benchmarking, stb. lehetőségek felkutatása, támogatás biztosítása, (toborzás – kiválasztás), szervezetfejlesztés, képzési rendszer kidolgozása, karriertervek, talent menedzsment, szervezeti „vákuum”, stb. emberi problémák és konfliktus kezelés, tanulószervezeti működés karbantartása, stb., IT rendszerek működtetése (folyamatában), LLL, szervezeti memória kialakítása, működtetése, stb. minden munkakörben, folyamatosan, beépülés a termékbe, szolgáltatásba, költség/haszon elemzések, teljesítményértékelés stb. kultúra építés, (eszközök: mester-tanítvány, mentoring, minőségi körök, AAR, retrospekt, storytelling, tudáscsere, knowledge – cafe, egyéb kötetlen technikák, stb.) Tudás megosztása

Várható eredmény HR tanácsadás  Intergenerációs jellemzők  Korfa  DISC modell  Belbini csoportszerepek Vállalati paraméterek  Tanulószervezeti működés  TM rendszer kiépítése  Talent menedzsment  Munkaerő megtartás Vállalati siker

Köszönöm a figyelmet!