Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP 3.1.4./08/2. pályázata keretében Projektindító nap 2009. augusztus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„Együtt, eredményesen”
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus 26.

A projekt kapcsolatrendszere intézményünkben Fenntartói szint Intézményi szint Menedzsment: projektvezető, pénzügyi vezető, projekt asszisztens Intézményvezetés: igazgató, igazgatóhelyettesek, munkaközösség vezetők Szakmai vezető Implementációban, innovációban résztvevő pedagógusok

A szakmai vezető feladatai Kapcsolat a menedzsmenttel Konzultáció az intézményvezetővel Dokumentumok továbbítása a menedzsment felé Pedagógusok munkájának segítése, koordinálása Szakértők, tanácsadók koordinálása

A projekt intézményünkre vetített jellemzői  A projekt megvalósításának ideje: 12 hónap, amely magában foglalja a 2009/2010-e tanévet  Felhasználható pénzügyi keret: Ft.  5 kompetencia alapú oktatás implementációjába bevont tanulócsoport  53 érintett tanuló  10 implementációban résztvevő pedagógus, akik a projekt folyamán együttesen 70 tanfolyami tanusítványt szereznek a tervezett képzések keretében

 A kompetencia alapú oktatás bevezetése a NAT kompetenciaterületeinek fejlesztésével  Továbbképzések vezetők és a megvalósítók számára  Kompetencia alapú taneszközök beszerzése  A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése  Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele  Jó gyakorlatok átvétele  Intézményi innováció  Egyéb eszközbeszerzések Tervezett tevékenységeink Ezek a szakmai tevékenységek a TÁMOP szolgáltatói kosár alapján tervezettekTÁMOP szolgáltatói kosár

A kompetencia alapú oktatás bevezetése I.  Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterületen a logopédiai 5. osztályban (Tóth Brigitta); programcsomag: A  Matematika kompetenciaterületen a logopédiai 1. osztályban (Péterné Haris Edit, Kele Ágnes) és a nagyothalló 1. osztályban (Tariné Péter Judit); programcsomag: A  Idegen nyelvi kompetenciaterületen a logopédiai 5. osztályban (Bíró Zsuzsanna); programcsomag: A  Óvodában kompetencia alapú programcsomag bevezetése a logopédiai nagycsoportban (Maci csoport- Nagyné Lájer Zsuzsanna, Kercsóné Jutai Tímea ); óvodai programcsomag  Szociális és életviteli kompetencia területen egy diákotthoni csoportban (Gerencsér Zsolt); programcsomag: C  Életpálya építés kompetenciaterületen egy diákotthoni csoportban (Bognár Erik); programcsomag: C

A kompetencia alapú oktatás bevezetése II.  Tantárgytömbösített oktatás a logopédiai 5. osztályban Magyar nyelvtan és Magyar irodalom tantárgyat érintően  Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a logopédiai 5. osztályban Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen  Kettő darab három hetet meghaladó projekt megvalósítása a logopédiai 5. osztályban „A mi színházunk” és „Advent” témában  Kettő témahét a logopédiai 5. osztályban „A vízpart” és „Életjelenségek” témában  Moduláris oktatási program bevezetése az 1.(3.)-2. osztályban (Kudomrák Gyöngyi), Egészséges életmód” témában  IKT eszközök alkalmazása az érintett tanulócsoportokban  IPR módszer alkalmazása az érintett tanulócsoportokban

Mi az A, B és C modul?  A modul: Az adott kompetenciaterülethez legközelebb álló műveltségterület óraszámait teljes egészében, illetve a szociális,életviteli és környezeti, valamint az életpálya- építési kompetenciaterületeken a kapcsolódó műveltségterületeket részben lefedő programcsomag.  B modul: Kereszttantervi programcsomag, amely több eltérő műveltségterületbe illesztett modul útján fejleszti az adott kompetenciákat  C modul: Tanórán kívüli felhasználható programcsomag ( pl: szakköri, tábori, stb. projekt )

Akkreditált pedagógus továbbképzések I.  Menedzsment képzés: új tanulásszervezés; projektmenedzsment, változásmenedzsment 2*30 óra – Gyurina Éva ig., Antalné Peti Zsuzsanna ig.h., Szabó János szakmai vezető  A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés 30 óra: a megvalósításban résztvevők végzik, mindenki a neki megfelelő kompetenciaterületen  Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi  Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások alkalmazása 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi

 IPR alkalmazására, a hatékony együttnevelésre felkészítő tantestületi képzés 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi.  Az IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés 30 óra: 5 pedagógus végzi el: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta, Gerencsér Zsolt, Kele Ági, Kudomrák Gyöngyi  Informatikai alapozó képzés 30 óra: 3 pedagógus végzi el: Haris Edit, Lájer Zsuzsa, Jutai Timi  Drámapedagógia 30 óra: 2 pedagógus végzi el: Bognár Erik, Gerencsér Zsolt  Tanórai differenciálás heterogén csoportban 30 óra: 2 pedagógus: Péter Judit, Kudomrák Gyöngyi Akkreditált pedagógus továbbképzések II.

Akkreditált pedagógus továbbképzések III.  Óvoda-iskola közötti átmenet 30 óra; 2 pedagógus: Lájer Zsuzsa, Jutai Timi  Tevékenységközpontú pedagógiák 30 óra: Lájer Zsuzsa, Jutai Timi, Haris Edit, Kele Ági  Kooperatív tanulás 30 óra: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta  A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 30 óra: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta  Mérés-értékelési képzés 60 óra: Bognár Erik, Péter Judit

Akkreditált pedagógus továbbképzések IV.  A továbbképzések időpontjai fent lesznek honlapunkon, de egyenlőre nem tudjuk  A továbbképzéseket próbáljuk helybe szervezni

Kompetencia alapú taneszközök beszerzése Ft.  Kizárólag az implementációba bevont tanulócsoportok számára szerezhetők be az adott osztályfokon  A tankönyvi adatbázis-kezelő rendszer elérhető az alábbi linken:  A programcsomagok megtekinthetők, illetve letölthetők az educatio oldaláról is:  Aktuális taneszköz listánk elérhető web oldalunkról

A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése Ft.  interaktív digitális tanári programcsomag A programcsomagok tartalmát mi válogatjuk össze tantárgyi és évfolyam szinten. A tananyagokat a Balázs-Diák terjeszti. Részletek a digitális tananyagokról:  Kompetencia fejlesztő eszközcsomagok

Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele  Intézményi folyamat-szaktanácsadó90 óra  Esélyegyenlőségi folyamat-szaktanácsadó:60 óra  IPR módszertani mentor-tanácsadó60 óra  IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó60 óra  Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó140 óra

Jó gyakorlatok átvétele  Pedagógiai módszertan: Sérülés specifikus fejlesztési eljárások ismeretének bővítése, alkalmazási gyakorlatok  Csendgyakorlatok: Az egyensúlyozás gyakorlása,- a mozgás koordinálása, saját testének tudatosítása, - a koncentráció által elért belső nyugalom megismerése, - érzékszerveinkre való figyelés megtanulása, - az idő fogalmának erősítése, - tevékenység alatti csend megismerése,- a társak kíváncsiságára és elképzeléseire való odafigyelés,- a hallás finomítása,- a gyakorlat hozzájárul az egyén és ez által, a csoport normalizálásához.

Intézményi innováció Ft.  Helyi tanterv, pedagógiai program módosítása 120 óra  Az óvodai specialitás jellegének megvalósulását segítő kiadványok, gyűjtemények, segédletek készítése 120 óra: A logopédiai óvodai fejlesztés eredményességét szolgáljak azok a mesék, melyeket óvodapedagógusok, team-munkában hangok, hangcsoportok automatizálásához hoznak létre. Szülők bevonása a terápiás munkába  3 darab aktívtáblás digitális tananyagcsomag elkészítése. Ezek webes publikálása Interneten és intraneten 160 óra

Egyéb eszközbeszerzések Ft.  Hordozható számítógép 5db: tanári felkészüléshez, tananyagfejlesztéshez  1 db hálózati multifunkciós eszköz  Kis értékű tárgyi eszközök: digitális kamera, fényképezőgép, vetítővászon, mikrofonok, web-kamerák, hangszerek a csendgyakorlatokhoz, logikai fejlesztő játékok

Egyéb a projekt megvalósításához szükséges teendőink  Intézményi pedagógiai alapdokumentumok módosítása: pedagógiai program, helyi tantervek, IMIP, SZMSZ, munkaköri leírások  Órarend készítés: tantárgytömbösítés, IKT-val felszerelt termek időbeosztása  IKT biztosítása az implementációban résztvevő tanulócsoportok osztálytermeiben  Projekt időtartama alatt minden tevékenység dokumentálása

Projekttel kapcsolatos információk A projekttel kapcsolatos minden információ folyamatos frissítéssel elérhető a következő linkekről: A rojektben résztvevők számára: Nyilvánosság számára: