Határon átnyúló szolgáltatók munkahelyi ellenőrzésének tapasztalatai Ausztriában GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA GYŐR - 2013 május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
Határon átnyúló szolgáltatás Ausztriában Bécs 2013 szeptember
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Fontosabb szja és járulék változások január 1.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Tanulószerződés-kötés
Egyéb munkaerő-piaci programok
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Öröklési szerződés és Köteles rész
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Utazási Irodák Speciális Felelősségbiztosítás 2017
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Új pályainformációs eszközök - filmek
ÉVOSZ - Németországi Vállalkozási Tagozat ( ÉVOSZ-IWTD )
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Készletek transzformációja
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Baranya Megyei Önkormányzat
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szabálytalanságkezelés
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Határon átnyúló szolgáltatók munkahelyi ellenőrzésének tapasztalatai Ausztriában GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA GYŐR május 22. 1

Alapfogalmak, joganyag  Szolgáltatási irányelv 2006/23/EK  Szabad szolgáltatásnyújtás, aki saját tagállamában jogosultan folytat vállalkozói tevékenységet ezt bármelyik más tagállamban folytathatja, az adott tevékenységre vonatkozó fogadó tagállam szabályozása szerint: Ausztria – IPARŰZÉSI SZABÁLYZÁS!  a küldő tagállam kiküldött munkavállalói nem okozhatnak a fogadó tagállamban munkaerő-piaci, és szociális feszültségeket. Ausztria – Osztrák ágazati kollektív szerződésben foglalt minimálbér alkalmazása! 2

Szolgáltatás bejelentés formanyomtatvány (minta) 3

 a formanyomtatványon lényeges formai követelmény a felsorolt szakmák esetén az osztrák megnevezések használata (érdemes a magyar igazolások fordításkor is ezeket alkalmazni)  Az Osztrák Gazdasági Minisztérium (BMWFJ) pozitív határozatát követően a vállalkozást az adott tevékenység megnevezésével felveszi az interneten is hozzáférhető Szolgáltatók Nyilvántartásába („Dienstleisterregister) ( )  Ügyintézési határidő: 30 nap,  Szolgáltatásnyújtás bejelentés érvényessége – 1év, a szolgáltatás a határozat keltétől végezhető! (évente hosszabbítható)  Az alkalmi és átmeneti jelleg alapelvéből eredően egy megbízás időtartama a 6 hónapot nem haladhatja meg, egyhuzamban max. 4 hónapig lehet a szolgáltatást nyújtani. Szolgáltatásnyújtási bejelentés 4

Munkavállalók kiküldése - bejelentési kötelezettség  Kiküldetés – munkaerő kölcsönzés - huzamosabb ideig tartó szolgáltatásnyújtás esetén valamennyi gazdasági ágazatban (építőiparban első naptól kezdve!)  ZKO 3 (ZKO3a) kiküldetés bejelentő nyomtatvány 1 héttel (sűrgős esetben legkésőbb 1 nappal) a kiküldetés előtt beküldendő elektronikus ügyintézés: &sol_createclass=COO &dx=COO &sol_createclass=COO &dx=COO  ZKO 4 (ZKO4a) kiküldetés bejelentő nyomtatvány - kölcsönzött munkareő esetén! 1 héttel (sűrgős esetben legkésőbb 1 nappal) a kiküldetés előtt beküldendő  Bizonyos építőipari tevékenységek esetén a munkavállalók kötelező bejelentése az Építőmunkások Szabadságpénztárába (Bauarbeiter Urlaubs- und Abfertigungskasse – BUAK A gyakorlatban a ZKO3 bejelentések a BUAK-hoz automatikusan továbbításra kerülnek, mely alapján a BUAK kiküldi a bejelentő nyomtatványokat. 5

Kiküldetési feltételek:  A kiküldött MV-nak munkaviszonyban kell állnia a kiküldő céggel  A kiküldött MV-nak a kiküldetést megelőzően és azt követően Mo-n kell munkaviszonyban állnia!  A kiküldő vállalkozásnak Magyarországon jelentős gazdasági tevékenységet kel folytatnia, itthon kell realizálnia árbevételének minimum a 25%-át, vagy a munkavállalók 25%-t Magyarországon kell foglalkoztatnia! Figyelem az OEP ezt vizsgálhatja és adott esetben megtagadhatja az A1-es kiküldetési igazolás kiadását!  A kiküldetés időtartama max 24 hónap lehet, (magyar TB-érvényessége), amennyiben a tervezett kiküldetés ideje ezt meghaladja, akkor a MV az első naptól kezdve az osztrák TB- járulékfizetés hatálya alá tartozik! (A1-es kiküldetési nyomtatványt is csak max. 24 hónapos időtartamra adják ki!) (Ezt követően csak 2 hónap elteltével küldhető ki ismét)  A kiküldött MV a munkajogilag a kiküldő vállalkozással áll viszonyban, a fegyelmi jogkör, a bér-és járulékfizetési kötelezettség, valamint a MV-ért történő felelősségvállalás a kiküldő vállalkozást illeti/terheli. Munkavállalók (MV) kiküldése 6

ZKO3 Kiküldetés bejelentés formanyomtatvány (minta) 7

 Bizonyos tevékenységek esetén – kötelező befizetés! (általában-”Rohbau”)  Szabadság-bérpótlék = 14. havi fizetéssel, ledolgozott napok alapján kerül megállapításra  Vetítési alap: a kiküldött MV-nak az Osztrák Építőipari kollektív szerződés szerinti ágazati besorolásának megfelelő bruttó minimálbér 25%-kal megnövelt összege (ez átalány - az osztrák építőipari vállalkozások átlagosan kb. 40% pótlékot fizetnek különböző (veszélyességi, nehézségi, egyéb.) jogcímeken)  Számításához egy megállapított szorzóval kell megszorozni, amely értéke 39 órás munkahetet alapul véve 11,55. A napi pótlék számításához ezt az értéket kell 5-tel elosztani (napi szorzó: 2,31)  Számítási példa: kőműves szakmunkás 2011 november hónapra:  12,00 EUR/óra (bruttó minimálbér) * 1,25 * 11,55 *4,2 (hetek száma)=727,65 EUR  A pénztárban összegyűlt összeget csak a munkavállaló igényelheti vissza, amennyiben a kiküldetés során nem vesz ki szabadságot, 6 hónappal követően a munkavállaló értesítést kap a pénztártól és a nettó összeget részére átutalják (IBAN bankszámlaszám megadása!  Havi jelentési kötelezettség: tárgyhót követő hónap 15-ig!  Bizonyos munkavállalók (brigádvezető, irodai alkalmazottak) külön kérelemre mentesíthetők (formanyomtatvány) Építőipari Szabadságpénztár - BUAK 8

Alapelv: A kiküldött munkavállalók nem okozhatnak a fogadó tagállamban bér- és szociális feszültségeket (EU-szolgáltatásnyújtási irányelv) Gyakorlat: Ellenőrizhetik a MV-knál az osztrák bérezésre, valamint a munka- és pihenőidő kiadására vonatkozó szabályzás betartását. (Ágazati kollektív szerződés szerinti minimálbérek). A MV-k társadalom-biztosítását továbbra is igazolni kell. (A1-es OEP-kiküldetési igazolás). A kiküldött MV-k bérlistáját (német nyelvre lefordítva!) és egyéb a bér-fizetésre vonatkozó bizonylatokat helyszínen kell tartani, ill. 24 órán belül be kell mutatni. Ellenőrző szerv: LSDB-Kompetencia centrumok Pénzügyminisztérium/Adóhivatal KIAB-ellenőrző csoportja. Bírságok: Első esetben figyelmeztetnek és kérik a bérkülönbözet rendezését, ezt követően közigazgatási bírságot rónak ki, mely összege a munkavállalók számától, a szabálysértés súlyosságától, ill. további ismétlésétől függően 500 – EUR összegig büntethető. (A szabálysértésekről nyilvántartást vezetnek) LSDB – bér és szociális dömping elleni törvény 9

A munkavállalókra vonatkozó alábbi dokumentumokat kell: a helyszínen tartani:  ZKO3 (ZKO3a) bejelentőlapok másolati példányát (megfelelő osztrák ágazati minimálbér megadásával!)  A1-es kiküldetési igazolás (TB-jogviszony igazolása)  Kirendelő utasítás (munkaszerződés) (német nyelven!)  Munkavállaló szakképesítésének igazolása (pl. szakmunkás bizonyítvány másolata, fordítása)  Munkaidő nyilvántartás (német nyelven!)  Bérlista (német nyelven, magyar adózás-járulékfizetés szerint számfejtve) Adminisztratív követelmények – munkahelyi ellenőrzés 10

Ellenőrző szervek: LSDB kompetenzzentrum, BUAK, Finanzpolizei, Krankenkasse  Időszak május 1 – 2012 február feljelentés  A feljelentések megoszlása a feljelentő szerv alapján  BUAK 56% - 61 feljelentés  Kompetencia központ – 38% - 41 feljelentés  Maradék – regionális egészségbiztosító pénztárak  A feljelentések 80,5%-a külföldi vállalkozásokat érint, többnyire a 2004-ben csatlakozott országokból, megoszlás: 26 magyar, 18 szlovén, 8 szlovák, 7 lengyel és 2 cseh cég  A feljelentések ¾ részét építőipari cégek ellen tették.  A 108 feljelentés 477 munkavállaló foglalkoztatását érintette  Átlagos kiszabott bírság: 6.576,31 EUR/munkavállaló Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai 11

Alulbérezés miatti feljelentések és bírságok Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 12

1. Bér és szociális dömping az építőiparban Karintiai építőipari cég magyar ügyvezetővel Kelet-Magyarországról munkavállalókat verbuvál és kiküldi őket Münchenbe. A 20 munkavállalót részben bejelenti az osztrák TB-nél, ill. a BUAK-nál. A munkavállalók a megígért helyi szokásos bért (bruttó 12,40 EUR/óra) nem kapják meg, időről időre csekély összegek kerülnek részükre zsebből kifizetésre, így a munkavállalóknak nem marad pénzük a hazautazásra, ill. ismerőseiktől kérnek kölcsön. Később sem kerül sor bérfizetésre. A cég hirtelen minőségi kifogásokra hivatkozva a bérből 20% átalányt levon, de még a maradékot sem fizeti ki. Ezt követően a cég csődbe megy. Mivel fennáll a szociális csalás gyanúja, a karintiai államügyészség nyomozást indít a cég ellen. A munkajogi igények érvényesítésre kerülnek a karintiai Munkavállalók Csődvédelmi Szövetségénél (ISA - Insolvenzschutzverband für Arbeitnehmer). Mivel kizárólag magyar munkavállalók vannak érintve, ezért a burgenlandi ISA, valamint az IGR segítenek az ügyintézésben. A jegyzőkönyveket és a szociális csalási kérdőíveket kitöltetik a munkavállalókkal és továbbadják a BUAK, a GKK (területi TB-pénztár) és az ISA részére. Az eljárás még folyamatban van… Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 13

2. Bérezésre vonatkozó dokumentumok hiánya, alulbérezéssel egybekötve – következmény: nagy összegű bírság + szolgáltatásnyújtási tilalom Ausztriában Egy karintiai építkezésen egy szolgáltatásnyújtó szlovén vállalkozás 4 munkavállalóját ellenőrzik. A helyszínen nem állnak rendelkezésre a német nyelvű bérezésre vonatkozó dokumentumok, a munkavállalók nem rendelkeznek A1-es igazolással, ZKO3 kiküldetés bejelentéssel. A hiányzó iratokat a vállalkozás a kitűzött határidőre nem pótolja. Ezt követően kihallgatják a munkavállalókat. Egyikük szakképzett irodagéptechnikus, akit munkaszerződése alapján mint fúgázóanyag keverőt foglalkoztatnak. A másik három munkavállaló szakképzettsége bányász egyikük szintén fúgázóanyag keverési munkára, a másik kettő fúgázási és vakolási munkára lett szerződtetve. A munkavállalók közül kettő Szlovéniában munkanélküli segély kap a másik kettő nyugdíjas. A munkavállalók által megadott adatok és a munkaszerződések alapján havi 72 órás munkavégzésben bruttó 450,00 EUR bér fizetése mellett lettek foglalkoztatva – óránként bruttó 6,25 EUR bérezésért. A tényleges munkavégzés idejére járó bér a hiányzó jelenléti ívek miatt nem megállapítható. A végzett tevékenység alapján (Bauhilfsgewerbe, Beschäftigungsgruppe 6) segédmunkás esetén bruttó 9,23 EUR bérezés jár. Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 14

2. Bérezésre vonatkozó dokumentumok hiánya, alulbérezéssel egybekötve – következmény: nagy összegű bírság + szolgáltatásnyújtási tilalom Ausztriában - folytatás A munkavállalók elmondása és a munkaszerződések alapján őket havi 72 órában foglalkoztatták. Ausztriában az építőipari normál munkaidő heti 39 óra. Ezért különösen a külföldről kiküldött munkavállalók esetén nagy szerepet kap a munkaidő nyilvántartás hiánya. Az LSDB kompetencia központja alulbérezés miatt munkavállalónként EUR büntetés kiszabását kérte. A büntetés mértékét azzal indokolták, hogy a munkaadó, illetve a képviseletére jogosult megbízottja a bérezésre vonatkozó bizonylatoknak a helyszínen nem tartásával, illetve nem rendelkezésre bocsátásával lehetetlenné kívánja tenni a foglalkoztatás után járó bér meghatározását, ezért nagyobb mértékű alulbérezés valószínűsíthető. A közigazgatási eljárás során a vétkes nem vitatta a neki felrótt cselekvényeket, így a járási közigazgatási hatóság bizonyítottnak látta a vétkes magatartást és kiszabta a EUR bírságot. Egy másik eljárás keretében az adóhivatal a bérezésre vonatkozó dokumentumok nem rendelkezésre állása miatt további EUR büntetést szabott ki. Halmazati büntetés: mivel az alapbér háromnál több munkavállaló esetében nem került megadásra a járási közigazgatási hatóság a szlovén céget egy évre eltiltotta az ausztriai munkavégzéstől. Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 15

3. 83%-os alulbérezés – származási ország szerinti bérek fizetése Egy stájerországi magánépítkezésen egy tetőfedő magyar vállalkozás 3 munkavállalóját ellenőrzik. A helyszínen nem állnak rendelkezésre a német nyelvű bérezésre vonatkozó dokumentumok, a munkavállalók nem rendelkeznek A1-es igazolással, ZKO3 kiküldetés bejelentéssel. A hiányzó iratokat a vállalkozás a kitűzött határidőre nem pótolja. A magyar vállalkozó közli, hogy Magyarországon tetőfedő vállalkozása van és az ő munkásairól van szó. A munkavállalók közül kettő saját vállalkozásánál napi 8 órában van bejelentve és a vállalkozó a háromnapos munkavégzést követően ki fogja őket jelenteni, a harmadik munkavállalót már hosszabb ideje foglakoztatja. A bérezésre vonatkozóan a vállalkozó közli, hogy havi Ft (kb. 260 EUR) magyar bért fizet alkalmazottainak. Ezt nettó bérnek tekintve 306,60 EUR/hónap bruttó bérnek felel meg. Az osztrák kollektív szerződés szerinti heti 39 órás munkaidőben ez bruttó 1,81 EUR órabérnek felel meg. Az osztrák minimálbér 10,84 EUR, így az alulbérezés mértékét 82,83%-ban állapítják meg. A Bécsi Területi Egészségpénztár – mint LSDB kompetencia centrum - munkavállaló alulbérezése miatt munkavállalónként EUR büntetés (összesen EUR) kiszabását kérte. Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 16

4. Egyéni vállalkozói látszattevékenység (Scheinselbstständigkeit) Egy bécsi nagy építkezésen 2011 decemberében „szárazépítési” súlyponti ellenőrzést tartottak, mivel abban az időben számottevő szárazépítési tevékenységet észleltek. Az ellenőrzés során a munkaterületen 25 lengyel „önálló munkavállalót” találtak. A megkérdezések során kiderült, hogy valamennyi ellenőrzött személynek egy osztrák céggel volt Werkvertragja. Az említett osztrák cég a helyszínen egy előmunkással képviseltette magát és az „önálló vállalkozókat” ellenőrizte, ill. utasításokat adott nekik. Ezen túlmenően megállapításra került, hogy az „önálló vállalkozók” egytől egyig csak ennek az osztrák megbízónak és fix munkaidő-beosztásban dolgoztak. A munkavállaláshoz hasonló munkaviszony gyanújának az igazolására további vizsgálatokat indítottak. A látszatvállalkozásokat általában olyan szakképesítést nem igénylő szakmákban indítják, amelyek egy szakma részterületeit fedik le de ezeket jellemzően többnyire munkaviszony keretében végzik ben (munkaerő-piac nyitás előtt) az építési ellenőrzések során 72 Werkvertragos lengyelt találtak akik gipszkartont fúgáztak. A közigazgatási bíróság döntése alapján az ilyen tevékenység iparűzési szabályzással való visszaélés és alkalmazotti foglalkoztatási viszony elkendőzésére szolgál, és a járulék- és adófizetési kötelezettség csökkentésére irányul. Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 17

Következtetések: Az ellenőrző hatóságok mindig a helyszínen tartandó dokumentumokból indulnak ki, valamennyi dokumentumnak német nyelven a helyszínen rendelkezésre kell állnia! Kapitális hibának számít az A1-es kiküldetési igazolás, és a ZKO3 bejelentés hiánya. A hiányzó munkaidő-nyilvántartás azonnal gyanút ébreszt. Kisebb súllyal esik latba a max. 1-3 munkavállalót érintő kismértékű alulbérezés. Ebben az esetben általában a különbözet kifizetését bizonylattal kell igazolni. Kerülni kell a látszat konstrukciókat. (Látszólagos kiküldetés, látszólagos egyéni vállalkozói tevékenység) Óvatosnak kell lenni alvállalkozóként. Minden esetben meg kell győződni az üzleti partner hírnevéről, fizetőképességéről (céginformáció lekérése EUR között). Ökölszabály: az osztrák partner legyen legalább 3 éve működő cég, egyébként nagy az esély, hogy nem fizet, gyorsan fizetésképtelenséget jelent és felszámolják. (Ez a jelenség Magyarországon is ismert) Ajánlatadáskor osztrák bérezési feltételekkel kell kalkulálni a munkadíjat, (min 2,5-3 szorzó a magyar díjtételekre!) Munkahelyi ellenőrzések tapasztalatai - esettanulmányok 18

Fontosabb tájékoztató honlapok MagyarországMagyarország NKH/HITA ausztriai ország információs honlap: Magyar Nagykövetség Bécs külgazdasági Iroda Oktatási Hivatal, Magyar Ekvivalencia és Információs Központ: Országos Egészségbiztosító Pénztár Gazdasági Minisztérium BMWFJ Pénzügyminisztérium/adóhivatal/ elektronikus nyomtatványtár – ZKO – kiküldetés bejelentők: (ZKO keresőszó beírásával) Építőipari Szabadságpénztár (BUAK) - Nyomtatványok : 19

- A kívánt szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos követelmények tisztázása: - Iparűzéssel kapcsolatos tájékoztatás, tanácsadás - Tájékoztatás az adott tevékenységre vonatkozó munkaerőpiaci rendelkezésekről (szükséges bejelentésekről, alkalmazandó osztrák bérekről, stb.) -Tájékoztatás a vonatkozó jogszabályokról -magyarul tárgyalóképes osztrák adótanácsadó és ügyvédi irodák listája - Egyéb követelmények tisztázása - Kereskedelemfejlesztés, befektetések ösztönzése -Export tanácsadás (potenciális vevők listája (osztrák cégadatbázisból), piaci sajátosságok. Ausztriába exportálni kívánó cégek részére javasoljuk a kapcsolatfelvételt a HITA ágazati tanácsadóival -Tájékoztatás ausztriai vállalkozás alapításról – magyar tőkekivitel -Magyarországi osztrák befektetések ösztönzése – külföldi tőke behozatal -Osztrák import beszállítói igény esetén magyar szállítók kiajánlása A Bécsi Külgazdasági Iroda szolgáltatásai Tanácsadás, tájékoztatás 20

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Nemes Zsolt – tanácsos, külgazdasági szakdiplomata Magyarország Nagykövetsége Bécs Külgazdasági és Kereskedelmi Osztály A-1010 Wien, Bankgasse 4-6 Tel: +43-1/ Fax: +43-1/