Minősítés lépésrőllépésre. Fokozatok Előmenetel Kötelező minősítések az első alkalommal a pedagógus számára Gyakornok 2 év után 60 %-os eredmény Pedagógus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Advertisements

A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
Tanárképző Központ Eger február 9.. Ki a gyakornok? 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak.
Szakmai ellenőrzés. A minősítő értékelés, az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés és a szaktanácsadás kapcsolata 50% 30% 20% 60% 40%
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Minősítés lépésrőllépésre

Fokozatok

Előmenetel Kötelező minősítések az első alkalommal a pedagógus számára Gyakornok 2 év után 60 %-os eredmény Pedagógus I. díjmentesek,a költségeket az vállalja. A megismételt eljárások önköltségesek. államállam Leghamarabb 6, legkésőbb 9 év után 75 %-os eredmény Pedagógus II. Leghamarabb 6 év után 85 %-os eredmény Nem kötelező minősítések – önköltségesek. Mesterpedagógus Kutatótanár

Mikor?Hogyan?

A miniszter minden év február utolsó napjáig teszi közzé a következő évre vonatkozó minősítési keretszámot és a minősítési tervbe történő felvétel különös feltételeit. Az intézményvezető a minősítő vizsga és a kötelező minősítési eljárás esedékességét hivatalból rögzíti az informatikai rendszerben. A nem kötelező minősítő eljárás lefolytatását a pedagógus a jelentkezési lapon a minősítés évét megelőző év április 30-ig kezdeményezi az intézményvezetőnél. A miniszter a minősítési terv rá vonatkozó részéről a minősítési évet megelőző év június 30-ig az informatikai rendszer útján értesíti a pedagógust és az intézményvezetőjét. A minősítési tervben szereplő pedagógusok minősítésére a jelentkezést követő naptári évben kerül sor.

A évi minősítési tervbe történő felvétel különös feltételei 1. Minősítő vizsgára, eljárásra kötelezettek 2017-ben: - azok a Gyakornok fokozatba besorolt pedagógusok, akik gyakornoki ideje a évben jár le; - azok a évi rendkívüli eljárás keretében január elsejével ideiglenesen Pedagógus II. fokozatba besorolt pedagógusok, akik legfeljebb 32 év szakmai gyakorlati idővel rendelkeznek 2. Pedagógus II. fokozathoz szükséges minősítési eljárásra jelentkezhetnek: - azok a Pedagógus I. fokozatba besorolt pedagógusok, akik legalább 20 év szakmai gyakorlattal rendelkeznek; - azok a Pedagógus I. fokozatba besorolt pedagógusok, akik legalább 8 év szakmai gyakorlattal és pedagógus szakvizsgával rendelkeznek

A rendes minősítési eljárás A gyakornok a gyakornoki idő (két év) lejártának hónapjában, vagy ha a gyakornoki idő a tanítási évet követő nyári szünet alatt jár le, a tanítási év május hónapjában tesz minősítő vizsgát. A Pedagógus I. fokozatba sorolt pedagógus 6 év után kérheti minősítését – 9 év után a minősítést le kell folytatni A Pedagógus II. fokozatból 6 év gyakorlat után kérhető a mesterpedagógusi minősítésben történő részvétel A minősítési eljárás legfeljebb egy alkalommal megismételhető, ha a minősítési eljárás sikertelen volt. A minősítési eljárás megismétlésére legkorábban két év múlva kerülhet sor.

Aminősítéslépései Magasabb fokozatba lépés E-portfólió védése, a pedagógus értékelése Felkészülés az e-portfólióvédésre Óra/foglalkozás megtartása Jelentkezés, E-portfólió feltöltése Felkészülés

Személyessegítség Mentor Intézményvezető Szaktanácsadó, tantárgygondozó Gyakornok Pedagógus I. Pedagógus II. Mesterpedagógus Kutatótanár Intézményvezető Szaktanácsadó, tantárgygondozó

Pedagóguskompetenciák Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók A tanulás támogatása A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység Folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

Példaindikátorokra megfelelően használja. 1. kompetencia: Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás 1.1. Alapos, átfogó és korszerű szaktudományos és szaktárgyi tudással rendelkezik Rendelkezik a szaktárgy tanításához szükséges tantervi és szakmódszertani tudással Fogalomhasználata pontos, következetes Kihasználja a tananyag kínálta belső és külső kapcsolódási lehetőségeket (a szaktárgyi koncentrációt) A szaktárgy tanítása során képes építeni a tanulók más forrásokból szerzett tudására A rendelkezésére álló tananyagokat, eszközöket – a digitális anyagokat és eszközöket is – ismeri, kritikusan értékeli és 1.7. A szaktárgynak és a tanítási helyzetnek megfelelő, változatos oktatási módszereket, taneszközöket alkalmaz Tanítványait önálló gondolkodásra, a tanultak alkalmazására neveli Törekszik az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazási lehetőségeinek felismertetésére Tanítványaiban kialakítja az online információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának kritikus, etikus módját.

Súlyozás/összegző értékelés 60% 30% 40% A minősítőbizottság áttekinti A minősítőbizottság értékeli és beszámítja az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit a pedagógus által feltöltött, a védés alkalmával megvitatott e-portfóliót az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatait óra/foglalkozás, illetve órák és foglalkozások látogatását az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését amennyiben a munkakör részét nem képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése

Nov. 30. e-portfólió feltöltése Felkészülés a minősítési eljárásra E-portfólió előzetes értékelése A felkért minősítő- bizottsági tagok áttekintik, értékelik a feltöltött e-portfóliót Visszaigazolás A minősítési tervbe kerülésről június 30a miniszter értesíti a pedagógust és a munkáltatót Az adott év Április 30. napjáig a pedagógus jelentkezik a minősítési eljárásra Jelentkezés, e-portfólió feltöltése Egyeztetik az óralátogatás, illetve az e-portfólióvédés időpontját Időpont egyeztetése Lehetőség van az e-portfólió módosítására E-portfólió módosítása

E-portfólió feltöltése szakmai önéletrajz nevelő-oktató munka dokumentumai, különösen legalább 6 tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óraterve pedagógiai-szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása szakmai életút értékelése

A dokumentáció kötelezőelemei eredetiségnyilatkozat nevelő-oktató munka dokumentumai szakmai önéletrajz (formanyomtatvány az e-felületen) az intézményi környezet rövid bemutatása a szakmai életút értékelése Nem feltétlenül kötelező elemek az alábbiak: a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása és dokumentumai ▫ csak mesterpedagógus és kutatótanár fokozathoz kötelező önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása ▫csak bizonyos szakterületen dolgozók számára kötelező

Dokumentum nevelő-oktató munka dbdb különleges bánásmódot igénylők csoportprofil a megvalósítás dokumentumai dbdb tematikus terv az értékelés dokumentumai csoportprofil IKT alkalmazása óraterv esetleírás óraterv 6 db6 db fgllkoáerv hospitálási napló

Példák az e-portfólió szabadon választható elemeire min 4, maximum 6 Projektterv és megvalósításának dokumentumai, reflexiók Tanórán kívüli közösségi program Osztályfőnöki munka bemutatása, reflexiók A szaktárgy tanításához kapcsolódó, a pedagógus által fontosnak tartott források felsorolása, értékeléssel, ajánlással Segítségre, támogatásra szoruló tanítványok, családok érdekében tett lépések

Gyakorlati problémák a legalább kettő óraszámban tanított tárgyból kell minősítésre jelentkezni ▫és ebből a tárgyból kell benyújtani az e-portfóliót is idegen nyelv-szakosként a célnyelven nyújthat be minden olyan dokumentumot, amelyet célnyelven készített el ▫éves ütemterv, tanulási-tanítási egység terve/tematikus terv, óraterv/foglalkozásterv, témazáró dolgozat, bármely IKT-ra épülő vagy más feladat stb. a reflexiókat magyarul csatolja, mert a bizottságnak nem minden tagja ismeri a célnyelvet.

Minősítőbizottságitagok vezetői megbízással rendelkező alkalmazott;az Minősítési eljárás* Szakértő I. (elnök): Az OH által delegált Mesterpedagógus fokozatba sorolt, névjegyzéken szereplő szakértő Szakértő II. (szakos): Az OH által delegált, névjegyzéken szereplő szakértő Intézmény- vezető: A köznevelési intézmény vezetője vagy az általa megbízott pedagógus-szakvizsgával rendelkező magasabb vezető; intézményvezető minősítési eljárása esetében a fenntartó képviselője Kutatótanár minősítése A három említett tagon kívül a Magyar Tudományos Akadémia delegáltja is részt vesz a minősítésben.

Óra/foglalkozásmegtartása Személyes találkozó Értékelés Az óra/ foglalkozás- megfigyelés előtti személyes találkozó Az óra/ foglalkozás megtartása Felkészülés az órára/ foglalkozásra Felkészülés Óra/foglalkozás megbeszélése, értékelése Óra/foglalkozás- látogatás

Felkészülés aze-portfólióvédésre Aminősítőbizottságtól előzetesen kérdések áttekintése megkapott Válaszok megfogalmazása A feltöltött e-portfólió átnézése A pedagógiai munkásságról szóló 15 perces bemutató elkészítése

Avédés A pedagógiai menete Reflektálás az e- Szakmai beszélgetés minősítő- bizottság tagjaival portfólió dokumentumai alapján kapott kérdésekre munkásságról szóló 15 perces digitális bemutató A védés tapasztalatai alapján akompetenciaterületek előzetes értékelésén a minősítőbizottság változtathat

Apedagógus értékelése A pedagógus teljes szakmai tevékenységét bemutató e- portfólió értékelése Az e-portfólióvédés értékelése Az óra/foglalkozás megtartása, a pedagógus által vezetett foglalkozás értékelése Amennyiben a munkakör részét nem képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése Az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részei Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatai Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelése

Azösszegzőértékelés Tanúsítvány E-portfólió A minősítést kérő pedagógussal azonos szakos szakértő az indikátorok alapján értékeli a kompetenciákat Kompetenciánként 1-3 érték, valamint szöveges értékelés a pedagógus erősségeiről és gyengeségeiről A minősítőbizottság tagjai az indikátorok Sikeres minősítés esetén, a portfólióvédést követő 15 napon belül elkészül az értékelés alapján értékelik kompetenciákat a Összegző értékelés Óra-/foglalkozás- látogatás

Értékelés 40% 60% Azértékelés súlyozása

Fokozatbalépés A következő év januárelső napjával magasabb fokozatba léphet